Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_de_Widt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-08 21:52
Beste Allen,

Ik ben deze week eens serieus op zoek gegaan naar een leuke Surround Set voor thuis om toch het geluid van mijn pas gekochte Samsung 55HU8500 enig sinds op te poetsen. Ook binnen de Hifi wereld is de keuze reuze en gaat een redelijke leek op dit gebied zoals ik door de bomen het bos niet meer zien. Ik heb als eerste het vaak gehoorde advies tot me genomen door bij een aantal plaatselijk HiFi dealers informatie in te gaan winnen en vooral te gaan luisteren. Aangezien mijn startpunt 0 is klinkt alles al snel interessant en overweldigend. Daarna nogmaals het internet afgestruind naar wat leuke reviews en zowaar een Set Speakers kunnen vinden waar ik mee wil gaan starten. Mijn keuze is daarbij gevallen op de Jamo S 626 HCS Home Cinema System 5.0 (Zwart).

Een aantal conclusies daarvan op een rij:
Hifi.nl: ‘Maar afgezien van dat feit doet de speakerset het voor z'n klasse erg goed als geheel. En daarmee bewijst Jamo op elk gebied goed mee te kunnen komen of in sommige gevallen zelfs in de top van de prijsklasse te mogen staan.’

Digitalmovie.nl: ‘Is de Jamo S 626 de beste luidspreker in z’n prijsklasse? Dat zou zo maar kunnen.’

Daarnaast is de gemiddeld verkoopprijs € 699 waar ik een mooi bod heb liggen van een webshop van € 469. Dit maakt de prijs / kwaliteit verhouding nog beter en kan ik eindelijk ergens een keuze in maken :P.

Maar dan nu de grote vraag: ‘Welke AV Receiver kan ik hier het beste bij kopen?’.

Als budget heb ik maximaal € 400 maar dit lijkt mij al zeer ruim voor hetgeen ik ermee wil gaan doen. Mijn hoofddoel voor de hele set is om Mooi geluid te hebben bij het kijken naar Films, muziek luisteren komt op de 2e plaats waarbij vooral het streamen van Spotify een must is en als laatste zal ik nog eens het tv geluid soms over de set willen laten lopen evenals dat van de Gameconsole (Xbox 360).

Binnen mijn budget komen alle ‘bekende’ merken aan bod met veelal meerdere modellen. Mijn vraag dan ook welke te kiezen, waarschijnlijk uit onderstaande lijst, of waarom voor toch een andere te gaan. Alle hulp hierbij is welkom!

pricewatch: Denon AVR-X1000
pricewatch: Denon AVR-X2000
pricewatch: Harman Kardon AVR 151
pricewatch: Harman Kardon AVR 161
pricewatch: Marantz NR1504 zwart
pricewatch: Marantz NR1604 Zwart
pricewatch: Onkyo TX-NR525 Zwart
pricewatch: Onkyo TX-NR535 Zwart
pricewatch: Onkyo TX-NR626 Zwart
pricewatch: Pioneer VSX-923-K
pricewatch unsorted: Yamaha RX-V377 AV-Receiver (5.1-Kanal, 100 Watt pro Kanal, HDMI, USB, Dolby TrueHD) titan
pricewatch: Yamaha RX-V475 (zwart)
pricewatch unsorted: Yamaha RX-V477 AV-Receiver (5.1-Kanal, 115 Watt pro Kanal, HDMI, Airplay, Internetradio, USB, DLNA, Dolby TrueHD) titan
pricewatch: Sony STR-DN840

[ Voor 24% gewijzigd door Sjef_de_Widt op 07-05-2014 20:20 . Reden: Producten links toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik begin off-topic, maar moest het toch ff zeggen... ;) Wat een zonde om bij die vette (en prijzige) 4K Samsung tv te kiezen voor een budget audio-oplossing. Die Jamo's zitten echt aan de onderkant van de markt.

On topic weer verder. Het maakt op zich niet zo veel uit welke receiver je neemt. Binnen een prijsklasse kun je dergelijke apparaten zo'n beetje zien als gelijk en in een "pure" of "direct" setting zullen ze nagenoeg allemaal hetzelfde klinken. Per merk kan er wel verschil zitten in de sound met de DSP instellingen.
In mijn ogen kun je het beste kiezen voor de receiver die je mooi vind en die de features biedt die je zoekt. Persoonlijk zou ik iets van Marantz of Denon kopen. Van Sony, Onkyo en Yamaha ben ik minder gecharmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_de_Widt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-08 21:52
Hey,

Gekozen voor de Onkyo 626 omdat ook deze na bijna een jaar voor een erg schappelijk bedrag onder de € 400 te koop was. Krachtige versterker en Spotify was een must.

Topic kan gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Je zou je Onkyo ondertussen al enkele weken in gebruiken moeten hebben. Hoe valt ie mee?
Waarom ben je voor de Onkyo gegaan en niet voor b.v. een Yamaha of Denon? Puur de prijs en Spotify?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-09 11:50

Audione0

Strijdt der titanen

Ik heb nog een Denon AVR 2113 te koop staan voor een leuk prijsje. Is bijna een jaar oud, weinig gebruikt, ziet er nog als nieuw uit. Doos en Bon zijn aanwezig (bon moet ik ff zoeken overigens :) )
Nieuwprijs €599,-
Staat te koop voor €325 wat bespreekbaar is, dus met een beetje geluk kan je een mooie receiver in huis hebben voor onder de 300 euro, welk een stap hoger is dan jou genoemde receiver(s) :)

Edit: chit, ik zie dat je al een receiver aangeschaft hebt 8)7 |:(

[ Voor 30% gewijzigd door FeaR op 04-06-2014 13:16 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt