• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-12 15:01
Ik heb een appartement gehuurd en nu blijkt dat hier mogelijk alleen via glasvezel of satelliet TV te kijken.

Hier wringt voor mij een beetje de schoen, ik heb net een UE46H7000 gekocht en wil hier eigenlijk geen lelijk kastje bij hebben om tv te kijken.

Nu is mijn vraag, is het mogelijk om glasvezel rechtstreeks aan te sluiten op de tv? Ik heb al gelezen dat het mogelijk is, maar dan zijn er geen HD zenders(enkel 1,2,3).

De tv ondersteund een hele reeks aan tuner/broadcasting mogelijkheden:

CI / CI+ / 2CI+ CI+ (1.3)
DTV Tuner 2 x DVB-T / C / S2
MHP / MHEG / HbbTV / ACAP / GINGA / OHTV HbbTV (ES, PT, FR, BE, NL, LU, PL)

Mijn eigen onderzoek komt niet veel verder dan dit, zijn er mensen die mij hier een goed antwoord op kunnen geven?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dat zou de eerste tv zijn die ik ken die je gelijk op een glasvezel van [insert random provider] kan aansluiten

Zou het kunnen zijn dat het je sp/dif aansluiting is waar je hem op aan wil sluiten ? is die lelijke kast niet cec/anynet/meer namen te bereiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 07-05-2014 19:20 ]

Iperf

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:31

Fiber

Beaches are for storming.

Nee, dat kan helaas (nog) niet...

Sommige glasvezel providers bieden wel DVB-C aan en dan kun je wel de coax rechtstreeks in je tv pluggen.

Tik je postcode hier eens in en vink dan analoog aan:

www.glasvezel-vergelijken.nl/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Depress
Spdif, is audio wil eigenlijk gewoon de utp in de tv proppen en klaar:-)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wil je nu glasvezel of utp in je tv proppen ?

coax en dvb-c geven over het algemeen de meeste opties helemaal met de laatste ci+ revisie

Iperf

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:38

fynrd1

Fooled by Randomness

fish schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:29:
Wil je nu glasvezel of utp in je tv proppen ?

coax en dvb-c geven over het algemeen de meeste opties helemaal met de laatste ci+ revisie
Het is glasvezel tot aan je meterkast, daarna wordt het omgezet naar UTP. Maar zoals hierboven al vermeld is, wordt door sommige providers nog steeds het coax signaal ondersteund naast de glasvezel aansluiting.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Depress
Ik heb glasvezel verbinding, en wil gewoon een netwerkkabel in mijn tv en dan tv kunnen kijken, geen kastje er meer tussen.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Depress schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:35:
Ik heb glasvezel verbinding, en wil gewoon een netwerkkabel in mijn tv en dan tv kunnen kijken, geen kastje er meer tussen.
Kan niet

• Fiber

Fiber

Inderdaad.

Maar ik vind de vraag niet zo gek en TS is zeker niet de enige die dat graag zou willen. Technisch kan het ook best, probleem is dat er nog geen standaard voor is. Elke glasvezelprovider in de wereld doet het weer net even anders.

Zal ooit wel een keer opgelost worden, maar daar heb je nu natuurlijk niks aan.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

maar even terugkomen op het lelijke kastje, als dat te berieken is via cec kun je die natuulijk gewoon achter je tv hangen oid

Iperf

• Depress
Wat fish zegt: CEC. Alleen moet het kastje het ondersteunen, daarnaast is het weer onhandig, als ik mijn geluidset via HDMI doormiddel van ARC heb verbonden, of is dat ook gewoon mogelijk(zonder vreemde vertragingen in het audio signaal)?

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wellicht heeft je glasvezel aansluitkastje in je meterkast ook een coax aansluiting. Hiermee kan je DVB-C signaal via een coax kabel naar de TV krijgen. Je hebt dan digitale televisie, zonder extra kastje.
Op deze manier heb ik mijn slaapkamer televisie aangesloten en ingesteld op DVB-C.
Prima beeld! (via XMS als provider)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nofi ik heb dat een tijdje geleden geprobeerd. maar de dvb-c kwaliteit van xms/reggifiber is volledig ruk als je het vergelijkt met ziggo bijvoorbeeld

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 07-05-2014 19:58 ]

Iperf

• Fiber

Fiber

fish schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:58:
Nofi ik heb dat een tijdje geleden geprobeerd. maar de dvb-c kwaliteit van xms/reggifiber is volledig ruk als je het vergelijkt met ziggo bijvoorbeeld
offtopic:
En ik ken genoeg mensen die er prima tevreden mee zijn...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zou dat niet zijn, en ben dat ook niet. Het belangrijkste punt is in ieder geval om duidelijk te maken dat er een zeer signifikant verschil in kan zitten.

Iperf

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Als je een beetje handig bent, kan je de zenderlijsten downloaden en deze importeren in xbmc. Xbmc moet je dan wel op je tv installeren.

• Fiber

Fiber

Steeds meer glasvezelproviders passen encryptie en zo toe. Dan werkt ook dat niet meer volgens mij...

Pagina: 1