Time Machine te groot voor nieuwe SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCscreamGT
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01-2024
Hoi,

Ik heb een mid2012 MBP 13", met een 500gb hd. Deze heb ik vervangen door een 240gb SSD (Crucial M500). Ik heb speciaal 1 nieuwe backup op een lege partitie (a 600gb) van mijn External schijf gemaakt met Time Machine.

Mijn oude HD was 500gb, waarvan 400 gebruikt. In timemachine voorkeuren heb ik de mappen Afbeeldingen, Films, en Downloads weggelaten, om de backup niet te groot te maken. (bestanden zijn wel elders gebackupt). De geschatte TM backup is nu 110gb.

Maar nu: als ik de backup wil restoren via timemachine van mijn externalhd, krijg ik de melding dat de backup te groot is voor mijn SSD..... :/

Hoe nu verder? Misschien een nieuwe partitie op mn external hd maken van ongeveer 150gb, daar een backup van TM op maken, en dan opnieuw proberen, zou dat helpen?

Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb heb in zijn geheel geen ervaring met Time Machine, maar kan het zijn dat de backup die TM maakt gecomprimeerd worden? Dan zou het betekenen dat ongecomprimeerd de backup groter is en waarschijnlijk daarom niet op de 240GB SSD past.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Hoe doe je de restore? Wil je alleen data terughalen? Schijnbaar is de volledige backup toch te groot.
Ik zou er dan voor kiezen om eerst OSX te installeren, je profiel aan te maken en daarna selectief de data restoren.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Je kunt volgens mij gewoon je Mac schoon terugzetten en dan selectie de boel uit je Time Machine backup halen. Let er dan wel op dat je Library files lastiger zijn (instellingen en caches van software).

Het is wel vreemd dat Time Machine de totale backup berekend terwijl je wat hebt uit staan. Kun je misschien proberen om in de backup zelf bestanden te verwijderen (bijvoorbeeld een paar grote films die je elders hebt staan?). Zo wordt de totale backup kleiner en past het misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCscreamGT
De reden dat ik met TM back-up is idd vanwege de caches van mijn (Adobe) software.
De aangegeven grootte van de backup map is ook maar 89gb ofzo, daar staan alle grote bestanden niet meer op.
Ik ga nu osx installeren en maar even verder kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 16:40

DouweGNL

Ik ben tof.

Gebruik na het opnieuw installeren van OS X de Migratie assistent, dan kun je vrij gemakkelijk zelf kiezen wat je wel en niet wil restoren. En eventueel ook waar je het naartoe wil restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCscreamGT
Thanks! Die tip van de migratie assistant deed t m. Ik had overigens nog wel eerst problemen met installeren van osx, dus er ging we tijd overheen.
Pagina: 1