Goedemiddag,
Vanuit een project kom ik onverwacht zijdelings in aanraking met het evalueren van het (functionele) systeembeheer van een mid-sized bedrijf. Los van de inhoudelijke inrichting en issues ben ik benieuwd naar de documentatie die ik redelijkerwijs mag verwachten aangaande het (functionele) systeembeheer.
Schets van omgeving: 100 Win-7 clients, 12 servers (applicatie, file, database, exchange, print, backup, profi-firewall -> deels gevirtualiseerd). Meerdere locaties (<5)
Documentatie die ik zou verwachten:
- Netwerkmap (layout, apparatuur, IP-config, etc)
- Server inrichting (functie, config, etc)
- Client inrichting (standaard config, applicaties, policies)
- Applicatieconfiguratie (settings, policies, etc)
- Backupinrichting (welke data, frequentie, intervals, etc)
- Licentiebeheer
- Hardware lifecycle + hardware replacement SLA
Zijn er nog zaken die ik hier mis? ZIjn hier standaarden of best-practises voor? Mijn doel is niet om een uitputtende lijst samen te stellen, enkel om een beeld te krijgen van de gangbare en essentiele documentatie.
Thanks
Vanuit een project kom ik onverwacht zijdelings in aanraking met het evalueren van het (functionele) systeembeheer van een mid-sized bedrijf. Los van de inhoudelijke inrichting en issues ben ik benieuwd naar de documentatie die ik redelijkerwijs mag verwachten aangaande het (functionele) systeembeheer.
Schets van omgeving: 100 Win-7 clients, 12 servers (applicatie, file, database, exchange, print, backup, profi-firewall -> deels gevirtualiseerd). Meerdere locaties (<5)
Documentatie die ik zou verwachten:
- Netwerkmap (layout, apparatuur, IP-config, etc)
- Server inrichting (functie, config, etc)
- Client inrichting (standaard config, applicaties, policies)
- Applicatieconfiguratie (settings, policies, etc)
- Backupinrichting (welke data, frequentie, intervals, etc)
- Licentiebeheer
- Hardware lifecycle + hardware replacement SLA
Zijn er nog zaken die ik hier mis? ZIjn hier standaarden of best-practises voor? Mijn doel is niet om een uitputtende lijst samen te stellen, enkel om een beeld te krijgen van de gangbare en essentiele documentatie.
Thanks