Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

smart switch

Pagina: 1
Acties:

• grigori1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:02
beste,

ik heb zinds vandaag een cisco(linksys) sml2005. met IP adres 192.168.1.254.

http://tweakers.net/price...with-pd-and-ac-power.html

Het probleem is dat ik er geen verbinding mee kan krijgen. ook zie ik hem niet in mijn router. https://www.dropbox.com/s/r229lsny3tvucq5/ziggo%20router.png

kunnen jullie mij helpen

igor

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Op je PC een secondary IP adres instellen in de 192.186.1.x reeks en je kunt wel bij je switch.

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:47

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

anboni schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:23:
Op je PC een secondary IP adres instellen in de 192.186.1.x reeks en je kunt wel bij je switch.
Wat hier dus gezegd word, de switch staat niet in hetzelfde subnet als je netwerk.

• grigori1
ik had deze switch gekocht om meer van netwerken te leren had ook nog een pc over om als server te gebruiken(draait nog niet). kunnen jullie mij iets verder op weg helpen

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:47

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

grigori1 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:32:
ik had deze switch gekocht om meer van netwerken te leren had ook nog een pc over om als server te gebruiken(draait nog niet). kunnen jullie mij iets verder op weg helpen
We helpen je, zet de pc even in dezelfde IP range als de switch. Dus PC een statisch IP adres geven in de 192.168.1.x range en dan kun je wel met de switch communiceren. Vervolgens stel je de switch even in met een statisch adres in de 192.168.178.x range en dan kun je de pc ook weer automatisch een IP adres toe laten wijzen door de router.

Voor basic networking zou ik gaan kijken naar informatie over CCNA1. Daar worden de basics in uitgelegd, daarna kun je gaan experimenteren met netwerken.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als je even zoekt kan je vrij gemakkelijk vinden wat een subnet is (Wikipedia: Subnet) en waarom het (in dit geval) belangrijk is dat beide apparaten in hetzelfde subnet zitten.

Hoe je een IP adres instelt moet je toch echt wel zelf kunnen vinden :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• grigori1
het is gelukt ik heb toegang tot de switch. bedankt voor jullie hulp!

edit: iets te vroeg gejuicht
hij accepteert de username/password niet. of ik heb zelf niet het goede ip

[ Voor 43% gewijzigd door grigori1 op 07-05-2014 18:28 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

admin zou zowel de gebruikersnaam als wachtwoord moeten zijn.

Bij Linksys wil het ook nog wel eens nodig zijn om alleen admin als wachtwoord in te vullen (geen username dan dus).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• grigori1
het was alleen admin als gebruikersnaam
Pagina: 1