Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

outlook 2000 extern

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wil outlook 2000 op een externe harde schijf installeren en ik wil ervoor zorgen dat e-mails niet te bereiken zijn via de interne schijf(C schijf)waarop het besturingssysteem staat.Als ik naar
C > Users> gebruikersnaam >AppData>Roaming>Microsoft>Outlook. ga en ik klik op Microsoft Outlook Internet Settings.FAV want dan start outlook op en kan ik alle mails zien die ik heb ontvangen. Ook al is de externe harde schijf niet aangesloten.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de e-mails op de externe harde schijf worden opgeslagen en niet bereikbaar zijn via de interne schijf waarop het besturingssysteem staat de c schijf?

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10 12:31
je hebt nu je outlook programma netjes op je externe hdd gezet. maar je account gegevens worden ergens in je appdata weggezet. ergens onder accounts > directory services in je outlook kun je het vermoedelijk wel wijzigen. maar waarom zou je het willen? en waarom outlook 2000? niet tijd voor een upgrade naar thunderbird of mail (mits je met vista, 7 of windows 8 werkt.)

Verwijderd

Topicstarter
dezejongeman schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:06:
je hebt nu je outlook programma netjes op je externe hdd gezet. maar je account gegevens worden ergens in je appdata weggezet. ergens onder accounts > directory services in je outlook kun je het vermoedelijk wel wijzigen. maar waarom zou je het willen? en waarom outlook 2000? niet tijd voor een upgrade naar thunderbird of mail (mits je met vista, 7 of windows 8 werkt.)
ik zou dit willen omdat dan mijn mail op mijn externe schijf staan en niet te benaderen zijn door hackers als de schijf los is gekoppeld . Mag ook nieuwere versie zijn van outlook maar heb in de tijd outlook 2000 gekocht vandaar.

niks gevonden in van accounts > directory services outlook 2000 ?

bij outlook express heb je wel een functie accounts en bij opties kan je de archiefmap instellen maar outlook express werkt niet op windows 7 en is trouwens niet zo uitgebreid als outlook 2000

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:57:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de e-mails op de externe harde schijf worden opgeslagen
Eerste hit op google (change pst location outlook 2000)
http://office.microsoft.c...location-HA001112480.aspx

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je account settings komen sowieso in het register terecht, er is geen app die daar wat aan gaat veranderen vrees ik. Ook heeft Outlook de gewoonte om zichzelf te gaan repareren (Windows Installer) als er componenten missen, dus Office installeren naar EXT:\.... ipv C:\Program Files\ is ook niet bijster effectief.

Misschien is de simpelste oplossing voor jouw probleem wel gewoon regelmatig een back-up maken? Dat is iets waar Microsoft zelfs een gratis tooltje voor heeft wat werkt met Outlook 2000, al staat op de download-page 2002 en hoger:
How to automatically back up your personal folders file in Outlook

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

PortableApps: Thunderbird. Geen herinstallatie en andere troep, gewoon starten, mail, klaar. OS fubar? Geen probleem, stick in andere omgeving en verder mailen. Zo simpel kan 't zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Hero of Time op 08-05-2014 14:05 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:10:
Je account settings komen sowieso in het register terecht, er is geen app die daar wat aan gaat veranderen vrees ik. Ook heeft Outlook de gewoonte om zichzelf te gaan repareren (Windows Installer) als er componenten missen, dus Office installeren naar EXT:\.... ipv C:\Program Files\ is ook niet bijster effectief.

Misschien is de simpelste oplossing voor jouw probleem wel gewoon regelmatig een back-up maken? Dat is iets waar Microsoft zelfs een gratis tooltje voor heeft wat werkt met Outlook 2000, al staat op de download-page 2002 en hoger:
How to automatically back up your personal folders file in Outlook
Het beste wat ik kan doen is de de outlook.pst file naar de externe harddisk kopieeren met windows verkenner de file bevind zich hier C:\Users\gebruiksnaam\AppData\Local\Microsoft\Outlook\outlook.pst
Wanneer men dan probeert outlook te open worden de gedownloade mail niet meer terug gevonden omdat het outlook.pst bestand niet terug te vinden is als de externe harddisk is verwijderd .
Hackers kunnen dan wel nog je outlook opnieuw herstellen door outlook op te starten door je e-mailservices te herstellen de gegevens die men hiervoor nodig heeft zoals gebruikersnaam en wachtwoord kan men terug vinden in de toolbar bij extra en daar services te kiezen en op het outlook profiel dubbel te klikken en bij de tab servers vind men alle gegevens. Het wachtwoord kan men kopieeren CTRL+C .
Daarna outlook op te starten met bestand Microsoft Outlook Internet Settings.FAV die hier terug te vinden is C > Users> gebruikersnaam >AppData>Roaming>Microsoft>Outlook.
Na het open van outlook ok te klikken en vervolgens op openen te klikken dan opent de tab persoonlijke mapen maken daar klik je dan ok en vervolgens ja en dan krijg je de tab waar je het wachtwoord die je hebt gekopieerd met CTRL+C kan plakken door op de rechtermuisknop te klikken en daarna plak je de gebruikersnaam .Als laatste. klik je ok en op ja en vervolgens worden de nieuwe e-mails gedownload de oude e-mails zijn niet terug te vinden.
Als oplossing hierop zou ik de kabel die in de router zit enkel maar op de computer aansluiten als ik mails wil downloaden of wanneer ik mijn computer wil gebruiken voor bankzaken.Het gewoon internetten doen ik dan op mijn andere computer.Ik denk dan dat het onmogelijk is voor hackers om je outlook op afstand te open en je mails te downloaden zonder dat je het weet, als je computer enkel maar op het tijdstip is aangesloten wanneer je je mails download en je bankzaken doet en je verder geen andere website bezoekt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:19:
Mag ook nieuwere versie zijn van outlook maar heb in de tijd outlook 2000 gekocht vandaar.
Het is een beetje krom als je dit vanwege veiligheid en hackers wil doen, maar je dan een Outlook versie gebruikt die al sinds 2010 niet meer ondersteund is en waar al geen beveiligingsupdates voor worden gemaakt.

Met de nieuwere versies kun je gewoon instellen dat de mail elders staat. Ik heb de mijn op een Truecrypt drive staan zodat deze niet beschikbaar is als ik uitgelogd ben (want dan sluit die drive zich af).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:32

Felyrion

goodgoan!

gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 03:13:
[...]

Het is een beetje krom als je dit vanwege veiligheid en hackers wil doen, maar je dan een Outlook versie gebruikt die al sinds 2010 niet meer ondersteund is en waar al geen beveiligingsupdates voor worden gemaakt.

Met de nieuwere versies kun je gewoon instellen dat de mail elders staat. Ik heb de mijn op een Truecrypt drive staan zodat deze niet beschikbaar is als ik uitgelogd ben (want dan sluit die drive zich af).
Dit inderdaad. Waarom ga je onmogelijk lastige workarounds verzinnen als het vrij eenvoudig kan door je software up-to-date te maken.
Als je bang bent voor hackers en dergelijke is het sowieso erg verstandig om software te gebruiken die nog ondersteund wordt. Het komt een beetje dubbel over.. aan de ene kant ben je "bang" voor hackers, maar aan de andere kant gebruik je verouderde software?

(no offence!: ik bedoel hiermee te zeggen: als je privacy of veiligheid je waard is om er zover over na te denken, dan is het het waarschijnlijk ook waard om te investeren in wat updates).

[ Voor 9% gewijzigd door Felyrion op 11-05-2014 04:02 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 11 mei 2014 @ 03:13:
[...]

Met outlook 2000 kan je ook instellen dat je mail ergens anders staat heb ik gelezen op de webpagina
http://office.microsoft.c...location-HA001112480.aspx
Alleen is het zo dat je outlook 2000 outlook kan herstellen omdat je account settings sowieso in het register terecht komen of dit met de nieuwere versie ook zo is weet ik niet ?

Welke versie gebruik jij van outlook en Truecrypt ?

Een nieuwe versie kopen is 1 ding, maar als je bij alle versie je account settings sowieso in het register terecht komen zoals sanfranjake zegt in een hierboven gemaakte post dan heb je daar ook niks aan want via een paar instellingen kun je toch terug outlook aan de praat krijgen.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:14

Eagle Creek

Breathing security

. Het wachtwoord kan men kopieeren CTRL+C .
Uit wachtwoordvelden kun je niet kopiëren, die zijn daartegen beveiligd.
Desalniettemin is een Outlook-wachtwoord eenvoudig uit het register te pukken.

Ik sluit me echter volledig aan bij eerder gegeven reactie.

Als je de databestanden van Outlook wilt veiligstellen tegen hackers is dit een enorme farce. Bestanden op een andere schijf plaatsen zal absoluut nooit een extra bescherming met zich meenemen.

Na Outlook 2000 zijn Outlook XP en Outlook 2003 verkocht. Outlook 2003 is sinds april niet meer ondersteund. Outlook XP en Outlook 2000 zijn dus al járen niet meer ondersteund. Als je echt iets wilt doen tegen hackers, begin je met het vervangen van Outlook 2000 door een modernere versie of een alternatief.

Ook in nieuwere versies van Outlook komen die instellingen in het register. Dit is niet te voorkomen, dat is zoals het programma werkt. NirSoft heeft daar een heel handig programma voor gemaakt, genaamd PassView (http://www.nirsoft.net/utils/mailpv.html).

(Ik moet eerst 3x door beveiligingsprogramma's heen klikken maar wachtwoorden worden gelezen uit zowel Outlook als Thunderbird als MSN).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:44:
Welke versie gebruik jij van outlook en Truecrypt ?
2010/2007 + TC 7 of 8 (laptop staat niet aan). Ook zit er een sterk wachtwoord (>20 karakters) op TC.
Een nieuwe versie kopen is 1 ding, maar als je bij alle versie je account settings sowieso in het register terecht komen zoals sanfranjake zegt in een hierboven gemaakte post dan heb je daar ook niks aan want via een paar instellingen kun je toch terug outlook aan de praat krijgen.
Opnieuw: je hebt nu een compleet lekke versie van Outlook die uit de prehistorie stamt, dat is je eerste probleem. De rest is veel minder belangrijk, je hebt nu een fixatie op een klein risico en negeert het grote probleem.

Als je echt zo onzeker bent over de veiligheid, dan zul je met een webversie moeten gaan werken, dan is er geen lokale opslag.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:32
Is het niet verstandiger om een Office365 account te nemen en dan een sterk wachtwoord te nemen. Alleen de webmail gebruiken en klaar ben je

Het leven is te kort om te testen

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:14

Eagle Creek

Breathing security

Tommy, kun je hier wat mee vraag ik me af?
Men probeer je oprecht een beter, veiliger, alternatief aan te raden maar nu valt het opeens stil.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1