Hallo
Ik heb een datagridview en wil de gebruiker de mogelijkheid geven om deze verschillende keren te filteren.
Ik weet echter nog welke criteria de gebruiker zal kiezen om de datagrid te filteren dus ik kan dit niet in 1 statement zetten.
Bestaat de mogelijkheid om wanneer een datagrid gefilterd wordt deze filtering 'vast te zetten' zodat wanneer de gebruiker op een ander criterium filtert er enkel wordt gefilterd op de gegevens die aan het criterium van de 1e filtering voldeden?
Dit is mijn code om te filteren:
Alvast bedankt!
Ik heb een datagridview en wil de gebruiker de mogelijkheid geven om deze verschillende keren te filteren.
Ik weet echter nog welke criteria de gebruiker zal kiezen om de datagrid te filteren dus ik kan dit niet in 1 statement zetten.
Bestaat de mogelijkheid om wanneer een datagrid gefilterd wordt deze filtering 'vast te zetten' zodat wanneer de gebruiker op een ander criterium filtert er enkel wordt gefilterd op de gegevens die aan het criterium van de 1e filtering voldeden?
Dit is mijn code om te filteren:
Visual Basic .NET: MySupport
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
| Public Sub Search() 'een zoekfunctie aanmaken 'DECLARATIE 'een dataview aanmaken om in het hele formulier te gebruiken Dim dv As New DataView Dim ingegevenzoek As String 'INVOER ingegevenzoek = ToolStripTextboxsearch.Text.ToString dv = New DataView(MyProgramDataSet.Tables(0), "Discription like '*" & ingegevenzoek & "*'", "ProblemID", DataViewRowState.CurrentRows) 'UITVOER DataGridView1.DataSource = dv End Sub |
Alvast bedankt!