Toon posts:

Stottered beeld Titanfall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Vorige week heb ik een Asus VG248QE monitor gekocht welke ik gebruik in combinatie met een
MSI N770 TF 2GD5/OC GPU en een Intel i7 4770 met 16GB Kingston HyperX geheugen.

Nu haalde ik eerst met de montor een refresh rate van 60Hz waardoor het aantal FPS ook op 60 bleef steken.
Zojuist een DisplayPort kabel gehaald en de monitor op 144Hz ingesteld.

Nu zit het aantal FPS rond de 100 / 120 maar ik heb bij Titanfall een best wel stotterend beeld. Ook als ik de monitor terug zet naar 120 Hz blijft dit stotterende effect.

Nu heb ik V-Sync uitgezet (Deze stond op double buffered) waarmee de stotteringen verholpen waren maar dan blijft het aantal FPS steken op 60.

Weet iemand wat ik verkeerd doe? Of is hiet niets aan te doen? Is er een manier om een game als Titanfall te spelen op 144Hz?

Verwijderd

als je de instellingen van titanfall op insane textures hebt staan is 2 gig videogeheugen te weinig dan verbruikt hij namelijk ongeveer 2.5gig.Dus dat kan het zijn... zet die instelling eens terug en laat weten of hij dan nog stotterd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2014 15:28 ]

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 18:46
De Vsync settings staan verkeerd in Titanfall. Wat je moet doen is eerst in nvidia control panel Vsync naar "off" forceren en vervolgens in het spel zelf Vsync wel op double buffered zetten, dan werkt het wel vloeiend als ik het goed heb. Als je Vsync uitzet in het spel zelf heeft het spel een framelimiet van 60 fps ongeacht de monitorfrequentie.

Nu komt er vervolgens een nieuw probleem en dat is dat muissnelheid gelinkt is aan de framerate dus dat is erg vervelend bij framedrops die je bij 120 fps toch wel eens hebt. Ik heb zelf daarom de framerate op 80 fps gelimiteerd met afterburner omdat ik dat wel stabiel haal en mn muissnelheid zo niet fluctueert.

anathema

Verwijderd

Topicstarter
V-Sync uitgezet in nVidia control panel, en double buffered ingame, maakt volgens mij niet echt heel veel verschil. Ik ga nu even met Afterburner spelen, kijken of dat helpt.

De textures staan op 'High' by the way, en de rest is ingesteld zoals die GeForce Experience tool instelt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2014 15:40 . Reden: additionele info ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb je bij Nvidia niet de optie dynamic vsync? Ik zou dat gewoon gebruiken en de vsync ingame uitzetten.
Hiermee kan je dacht ik vsync hebben voor 120hz.