Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VMware HyperVisor] Kopieren zeer traag

Pagina: 1
Acties:

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 16:49

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb een Windows 8.1 Enterprise pc en een server waarop VMware ESXi HyperVisor draait via een usb stick.

Als ik wil kopieren van mijn fysieke Windows 8 pc via de Windows Explorer naar een gedeelde schijf op een Windows Server 2008 r2 VM, dan gaat dit zeer traag. De snelheid fluctueert tussen de 0 bytes en 20MB/sec maar meestal blijft hij rond de 2MB/sec hangen.

Dit moet toch veel sneller kunnen? Ik dacht namelijk dat dezelfde overdrachtsnelheid zou halen dan wanneer ik geen HyperVisor zou gebruiken. Ik gebruik overigens een gigabit switch.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11 09:01
Kan je even wat meer specificaties van de ESXi Server geven, en dan vooral naar de gebruikte opslag en de manier waarop deze ingericht is?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:15
Welke netwerkkaart heeft je VM?

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
De specs van de ESXi server:

Intel Core i5 3330
16GB Kingston HyperX op 1600MHz.
Datastore voor OS's: Kingston SSD 120GB
Datastores voor data: 2x Samsung 1TB, 2x Samsung 1,5TB

Zie ook deze pic:
Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee184/Kookhoer/datastores.jpg

Edit:
De VM gebruikt een E1000 als NIC

[ Voor 8% gewijzigd door Techno Overlord op 07-05-2014 14:19 ]

Forever raver!

• ThinkPad
Je moet bij de eigenschappen van je VM even kijken welke netwerkkaart hij heeft toegewezen.

Standaard krijgt je VM namelijk een redelijk crappy netwerkkaart dacht ik. Door drivers te installeren kun je een andere gebruiken, welke vele malen sneller is.

Edit: Ja de E1000 is niet bepaald snel. Er is nog eentje, maar kan zo even niet op de naam komen (gebruik al een tijd geen ESXi meer). Als je die gebruikt dan zou het opgelost moeten zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 07-05-2014 14:23 ]

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik kan alleen kiezen uit een E1000 en VMXNET2 (Enhanced) en VMXNET 3. Ik dacht dat ik de E1000 moest hebben. Welke is de beste keus?

Forever raver!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:24
Standaard is de E1000, een betere is de VMXNET3. De drivers hiervoor zitten in de VMware tools.

De E1000 zou ook al betere scores moeten halen dan je nu aangeeft.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik merk niet echt een verschil bij het gebruik van de VMXNET 3 adapter. Of ik nu grote .mkv's van meerdere GB's of .mp3's kopieer, het gaat zeer traag en fluctueert heel erg. Normaal gezien houdt een kopieer actie wel een constant tempo aan, helemaal als het om grote bestanden gaat.

Heeft het te maken met het feit dat mijn VM in een Domein draait en mijn Windows pc gewoon in een workgroup? Misschien instelling op Windows Firewall?

Forever raver!

• ThinkPad
Heb je VM Tools ook geinstalleerd?

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ja, ik heb VM tools geinstalleerd.

Ik heb nu even een andere datastore toegevoegd. Een 1TB schijf. Ik kopieer nu naar die nieuw gesharde schijf met een snelheid tussen de 50 en 60MB/sec zonder drops naar 0 bytes. Is die schijf die ik eerder gebruikte stuk aan t gaan of kan het ook nog iets anders zijn?

Forever raver!

• ThinkPad
Storage controller van je VM misschien. Ook daar heb je verschillende van. Geloof dat PVSCSI beste/snelste was.

Maar als je de controller wijzigt voor de schijf waarvan je boot dan heb je kans dat je niet meer kunt opstarten. Even oppassen dus.

Hoeveel vCPU's / cores heb je je VM gegeven trouwens? Dat is namelijk ook een fout die veel wordt gemaakt bij virtualiseren, het toewijzen van teveel vCPU's. Meestal heb je genoeg aan 1. Bij meerdere moet de hypervisor wachten tot er meerdere cores beschikbaar zijn, wat vaak onnodige wachttijden/vertraging oplevert.

[ Voor 79% gewijzigd door ThinkPad op 07-05-2014 14:44 ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 16:17

BoAC

Memento mori

Hoe heb je de vmdisk in VMWare aangemaakt. Ik had met een bepaalde optie (thick provisioning Lazy zeroed) dezelfde performance problemen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe dan ook, VMware hoort onder SWSS, niet NOS. Ik kop 'm daar dus even heen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb inderdaad gekozen voor Think Provisiong, Lazy Zeroed.. Dat mag eigenlijk niets uitmaken voor de performance.

Ik heb nu weer een kopieer actie gestart maar nu weer dezelfde snelheid op de laatst-toegevoegde schijf. Waar kan ik nog meer op letten om de network performance te verbeteren/stabiliseren?

Forever raver!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 16:17

BoAC

Memento mori

Het feit blijft dat toen ik de andere thick provisioning optie gebruikte, wel de volledige performance tot mijn beschikking had..

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Probeer het eens met een Thick disk (Eager zeroed). Simpel gezegd: als die grote files worden weggeschreven naar een niet eerder beschreven stuk harddisk, kan dat zeker uitmaken voor de performance.

Je geeft aan dat het naar een andere datastore wel goed gaat. Staat er nog meer op die eerste datastore te rammen wat de performance van je VM omlaag haalt?

lol+lol=hihi

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Begin eerst eens in je vm performance te testen van je disk. Gewoon met een disk performance tool. Daarna kan je met iperf de snelheid tussen client en server testen.

Dan zie je in ieder geval de waarden die je moet kunnen halen in ideale omstandigheden. Zijn die waarden naar tevredenheid dan moet je verder zoeken. Als eerste zou ik eens kijken of je partitie op je data-disk netjes aligned is. Wel zo prettig, ook onder VMWare.

VMXNet 3 moet goede performance leveren. Overigens zou je over Gb netwerk makkelijk 100MB/s moeten halen met iPerf. Als je dat niet haalt dan is er wat aan de hand, iPerf is een 1:1 tool, dus zonder SMB1/2/3 tussenkomst of tussenkomst van andere services op je server en PC.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• VreYseN
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-11 14:58
Probleem ben ik vaker tegen gekomen. Zowel met Vmware, Hyper V als Xenserver.
Zet TCP offload eens uit in de advanced settings van de netwerkkaart in je VM.
Of doe het met een registry key. Artikeltje van vmware KB:
http://kb.vmware.com/self...playKC&externalId=1009517
Pagina: 1