Vervanging netwerkkaart alienware 17 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• malbolgia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-05-2021

malbolgia

huh? nee hoor ik ben een engel

Topicstarter
Ik heb een mooi alienware 17 van een mede tweaker overgenomen.

Maar nu zit daad de Broadcom 4352 wifi netwerkkaart in.
Deze kaart heeft heel wat problemen.
Na zoeken op fora kwam ik erachter dat je het kon verhelpen een zogenaamde workarround.
Je moet bepaalde delen uitzetten om fatsoenlijk online te kunnen gamen 8)7, om geen pieken in je in wifi verbinding te hebben.
En dat wil ik liever niet.
dus opzoek naar een alternatief.

Nu zijn mijn vragen:
- kan ik deze vervangen door bijvoorbeeld deze:Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth?
( productreview: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth review door DM89 ) linkje specs
- gaat dit gemakkelijk of moet ik van alles aanpassen in de bios of ergens anders?
- Weten jullie misschien beter alternatieven. (max kosten 40 euro)?
- Hij moet kunnen aansluiten op ziggoroutern (nieuwe versie)?
- bleutooth wil ik graag houden, gebruik i.s.m. telefoons

Alvast bedankt voor de input

keep it cool, keep it watercooled

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Het is lastig om de WIFI kaart er uit te krijgen (zit onder het toetsenbord) je moet erg handig zijn om de kaart te veranderen.

http://www.dell.com/suppo...ware-m17x-r3/manuals?c=us

Je kunt beter een goede USB WIFI adapter kopen^^

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

KrazyJay

http://forum.notebookrevi...ection-problems-m17x.html, kopje III

Een beetje googlen doet wonderen.

• malbolgia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-05-2021

malbolgia

huh? nee hoor ik ben een engel

Topicstarter
Ik kan zo bij de netwerkkaart
Onderplaat verwijderen en ik kan erbij. (ik heb een r5 en dan kan je er zo bij)
Dat is het probleem niet.
De vraag is of ik hem zo kan verwisselen met deze of andere netwerkkaart

keep it cool, keep it watercooled

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:44
De hardware uitwisselen zal geen probleem zijn. Vraag is echter of ie gaat werken. E.e.a. hangt af van hoe Dell mogelijk alternatieve hardware afschermt. Je hebt kans dat er in de BIOS een zogenaamde whitelist is ingebouwd, waardoor de laptop alleen hardware van een bepaald merk of zelfs alleen een bepaald merk/type accepteert.

Ik heb zelf een Acer laptop en inmiddels twee keer de wifi-adapter vervangen. Eerst van Intel 5100 naar Intel 6300, en recentelijk naar de AC-7260. Dat ging na wat klooien, maar dat had met een conflict met de reeds ingebouwde bluetooth te maken. Uiteindelijk zonder problemen werkend (interne BT uitgeschakeld).

De Intel 6300 uit de Acer wilde ik in de HP laptop van mijn zoon bouwen, waar ook een #%@#* Broadcom in zit. Dat ging helaas niet. Na inbouw startte de laptop op met de boodschap "hardware not supported".

In principe zou ik zeggen, gewoon proberen. Het is niet zo dat je voor veel € het schip in gaat, mocht het niet werken. En in het ergste geval krijg je de AC-7260 wel weer verkocht.

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-11 23:17
Ik heb bij mijn M17x R4 de killer kaart ook vervangen door een Inter AC 7260 + BT.
Dus ik neem aan dat dit bij de "R5" ook wel zal werken.
Ik heb echter wel de intel bluetooth in de hardware manager uitgezet en geen driver voor geïnstalleerd, ik gebruik de dell Bluetooth module

Alienwares lijken de meeste vervangbare onderdelen gewoon te accepteren.
Pagina: 1