Bestanden delen rechten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 21:48

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Topicstarter
Soms kan je zoeken maar dan kom je er niet uit of het kan niet.

Zelf heb ik een iMac en Macbook, een aantal mappen in de iMac op delen gezet. Geen probleem
Die kan ik gewoon benaderen van af m'n Macbook. Goed dus.

Nieuw is, mijn dochter heeft nu ook een Macbook, die kan dus ook bij deze mappen. Is niet zo erg maar liever toch niet. Ze zit op het zelfde Wifi / vast netwerk.

Ik zie in delen bij aangehinkt bestandsdeling staan
1 poppetje met mijn naam> lezen en schrijven
2 poppetjes met mijn naam > lezen en schrijven
Iedereen > geen toegang.

Ik kan geen Macbook van mij of dochter toevoegen en dan rechten geven?

En toch heb ik via mijn Macbook en die van mijn dochter toegang op de mappen en bestanden.

Hoe los ik dit op

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 11:11

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Alleen de gebruikers die toegang moeten hebben rechten geven en deny op everyone zou voldoende moeten zijn in windows, bij apple zou ik het niet durven te zeggen maar dit zal zo ongeveer ingericht moeten worden en moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 16:40

DouweGNL

Ik ben tof.

2 poppetjes met jouw naam betekend een groep. Op de een of andere manier heeft zij misschien via deze groep toegang. Misschien is het een idee om deze groep te verwijderen?

Als ze dan nog steeds toegang heeft zou ik je wachtwoord eens veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 21:48

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Topicstarter
Inmiddels toch opgelost.

Omdat ik op mijn beide machines rechten heb, en ook zelfde Apple id heb etc.
Zat de fout in het feit dat ik niet hoef te delen. Dus alle mappen / drives die op delen staan
verwijderd. Dus er valt niets meer te delen. Dan hebben andere er ook geen recht op. Alleen zelf
kan ik zowel op MacBook en iMac alles.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount