Hallo allemaal
Ik wil graag een zeer stille mini pc in de woonkamer gaan plaatsen. Ik heb zelf nog geen ervaring met streaming en dergelijke, dus heb jullie hulp weer nodig!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
De pc zal video's (1080p) downloaden, opslaan en streamen. Als het kan allemaal tegelijkertijd
Hij zal in de woonkamer komen te staan waar ik ook nog een RJ-45 / LAN kabel naartoe zal leggen.
De software die ik wil gebruiken... Geen flauw idee. Ik hoop dat jullie met wat kunnen aanraden! Ik zit aan te denken om Linux te gebruiken, sinds die niet zo zwaar is als windows. Hebben ze wel iets zoals Transmission voor linux?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen specifiek bedrag dat aan gehouden moet worden. Maar wil liever niet meer dan 200 a 300 euro uitgeven. Maar als het meer toekomst bestendig maakt kan ik nog eens een extra 200 bijleggen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb een Seagate Barracude 3TB Die ik erin wil stoppen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Processor
- Moederbord
- RAM
- Kast
- Voeding
- Kleine OS harde schijf
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen. Zo goedkoop mogelijk als maar kan!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Moet een mini-ITX pc zijn die voor op zijn minst 5 jaar mee kan gaan. Zo stil mogelijk en zo min mogelijk stroom verbruik.
Lijstje
Processor:
Deze heb ik gekozen sinds deze erg weinig stroom verbruikt. Ik weeet niet deze voldoet qua performance voor wat ik wil. Kan hier een passieve koeler op, sinds die zo weinig stroom verbruikt?
Moederbord:
Goedkoop met redelijk wat upgrade mogelijkheden
Kast:
Simpel en goedkoop.
Random Acces Memory:
Goedkoop en waarschijnelijk veel te OP voor de doeleinden van de pc.
Voeding:
Waarschijnelijk te veel Watt voor wat het systeem nodig zal hebben. Deze wordt vaak aangeraden in zuinige systemen.
Harde schijf:
Kom er niet helemaal uit wat de beste harde schijf zal zijn voor OS (Linux) en een paar programma's zoals Transmission. Hoeft echt niet meer dan 80GB te zijn denk ik zo... (SSD?)
Vraagje
Is het misschien beter om NAS te kopen?
Ik wil graag een zeer stille mini pc in de woonkamer gaan plaatsen. Ik heb zelf nog geen ervaring met streaming en dergelijke, dus heb jullie hulp weer nodig!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
De pc zal video's (1080p) downloaden, opslaan en streamen. Als het kan allemaal tegelijkertijd
Hij zal in de woonkamer komen te staan waar ik ook nog een RJ-45 / LAN kabel naartoe zal leggen.
De software die ik wil gebruiken... Geen flauw idee. Ik hoop dat jullie met wat kunnen aanraden! Ik zit aan te denken om Linux te gebruiken, sinds die niet zo zwaar is als windows. Hebben ze wel iets zoals Transmission voor linux?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen specifiek bedrag dat aan gehouden moet worden. Maar wil liever niet meer dan 200 a 300 euro uitgeven. Maar als het meer toekomst bestendig maakt kan ik nog eens een extra 200 bijleggen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb een Seagate Barracude 3TB Die ik erin wil stoppen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Processor
- Moederbord
- RAM
- Kast
- Voeding
- Kleine OS harde schijf
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen. Zo goedkoop mogelijk als maar kan!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Moet een mini-ITX pc zijn die voor op zijn minst 5 jaar mee kan gaan. Zo stil mogelijk en zo min mogelijk stroom verbruik.
Lijstje
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon 5350 Boxed | € 49,10 | € 49,10 |
| 1 | Asus AM1I-A | € 29,20 | € 29,20 |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 39,99 | € 39,99 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical LP BLT4G3D1608ET3LX0CEU | € 37,- | € 37,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,- | € 30,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 185,29 | |
Processor:
Deze heb ik gekozen sinds deze erg weinig stroom verbruikt. Ik weeet niet deze voldoet qua performance voor wat ik wil. Kan hier een passieve koeler op, sinds die zo weinig stroom verbruikt?
Moederbord:
Goedkoop met redelijk wat upgrade mogelijkheden
Kast:
Simpel en goedkoop.
Random Acces Memory:
Goedkoop en waarschijnelijk veel te OP voor de doeleinden van de pc.
Voeding:
Waarschijnelijk te veel Watt voor wat het systeem nodig zal hebben. Deze wordt vaak aangeraden in zuinige systemen.
Harde schijf:
Kom er niet helemaal uit wat de beste harde schijf zal zijn voor OS (Linux) en een paar programma's zoals Transmission. Hoeft echt niet meer dan 80GB te zijn denk ik zo... (SSD?)
Vraagje
Is het misschien beter om NAS te kopen?