slic101 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:50:
Hoi Kroegtijger,
Ik heb nog een Galaxy Tab 2 staan waarmee ik niks doe. Jouw optie is inderdaad wel aantrekkelijk, maar ik heb nog geen goede software gevonden waarmee ik de tablet als een goede afstandsbediening kan gebruiken.
Als je zoekt op XBMC Remote dan moet je volgens mij een hele waslijst aan apps tegen komen hiervoor. Mochten die allemaal nou nog steeds niet bevallen, dan kan je je afvragen of bediening via tablet wel zo ideaal is, maar je kan natuurlijk zelf wat gaan ontwikkelen. De JSON/API is gewoon te gebruiken en bestaat (o.a. op de wiki) volop documentatie over hoe dit te doen.
Zelf ben ik ook nooit wild geweest van bediening via tablet of telefoon, behalve dan voor muziek. Dit is met name omdat ik bij het kijken niet elke keer naar mn tablet/telefoon wil moeten kijken om een functie te kunnen bedienen, maar gewoon fysieke knoppen wil kunnen "voelen" en dus blindelings kan bedienen. Vergelijk het met het versturen van een SMS. Op zo'n ouderwetse nokia kon dat blindelings en zonder spelfouten na een beetje oefenen, maar dat gaat op een touchscreen niet lukken.
Daarom is de CEC-adapter zo ideaal. Gewoon de remote van je TV gebruiken om je HTPC te bedienen. Zodra je op de TV naar de input van je HTPC schakelt, worden krijgen de knoppen van je afstandsbediening andere functies (ook aanpasbaar) en kan je dus eigenlijk alles daar al mee doen. Geen extra remote, geen line-of-sight noodzakelijk, maar gewoon werken zoals het bedoeld is