Behuizing met touchscreen

Pagina: 1
Acties:

• slic101
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-03-2024
Beste tweakers...

Ik wil graag een nieuwe HTPC bouwen en ik wil hiervoor een case gebruiken met een touchscreen erop. Een aantal jaar geleden zag ik deze volop, maar nu bijna nergens meer te vinden. Weten jullie waar deze nog te verkrijgen zijn (een 2de handse mag ook).

Alvast bedankt!!!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 11:54
Die zijn er nog wel, maar wat mag het kosten, en wat zoek je precies? Dergelijke behuizingen zijn vaak behoorlijk prijzig, en vaak ook ATX-based, maar om enkele voorbeelden erbij te halen:
pricewatch: Origen AE S16T
pricewatch: Origen AE S21T
pricewatch: Silverstone Crown CW03B-MT

Een andere, en imho wel mooiere (in ieder geval qua bang-for-buck) behuizing is dan de Hummin' van SoundGraph (de makers van o.a. iMon en FingerVU)
http://sginside.iptime.org:7777/ItemDetail.aspx?PDSEQ=61

iRacing Profiel

• slic101
Hoi Kroegtijger,

Bedankt voor je reactie!
Ik hoopte dat de prijzen gedaald zouden zijn in de afgelopen jaar. Ik hoopte op een kale prijs voor max 300,-

Als ik alles goed doorneem dan zie ik dat ik het niet haal....

• kroegtijger
slic101 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:40:
Hoi Kroegtijger,

Bedankt voor je reactie!
Ik hoopte dat de prijzen gedaald zouden zijn in de afgelopen jaar. Ik hoopte op een kale prijs voor max 300,-

Als ik alles goed doorneem dan zie ik dat ik het niet haal....
Dat gaat ernstig zeuren worden. Als je handig bent met een dremel kan je zelf natuurlijk ook wel wat fabriceren. Een OEM-touchscreen van 5" kost niet zo gek veel meer. Voor rond de 100,- moet dat wel haalbaar zijn. Dan moet je wel een case hebben waar je die kwijt in zou kunnen natuurlijk, en zit je nog met de aansturing ervan.
Overigens vind ik zelf dergelijke cases juist heel erg storend. Het idee is best leuk, maar het scherm is zo nadrukkelijk aanwezig, dat het gaat irriteren. Zeker als het scherm aan staat (vlak na gebruik) is het erg afleidend, vergelijkbaar met de leds die Samsung ovorheen op hun beeldschermen had. Té nadrukkelijk en daardoor storend.
Voor wat betreft de praktische kant snap ik wel het nu ervan, maar ben je naar mijn mening beter af met een tabletje on the side. Nog buiten de additionele functionaliteiten die je eraan hebt is het ook praktischer (je kan ook als je op de bank zit nog je HTPC bedienen bijvoorbeeld) en goedkoper. Een pricewatch: Samsung Galaxy Tab 3 10.1" WiFi 16GB Zwart kost je ook de kop niet meer en lijkt me daarmee logischer als keuze dus.

iRacing Profiel

• slic101
Hoi Kroegtijger,

Ik heb nog een Galaxy Tab 2 staan waarmee ik niks doe. Jouw optie is inderdaad wel aantrekkelijk, maar ik heb nog geen goede software gevonden waarmee ik de tablet als een goede afstandsbediening kan gebruiken.

• kroegtijger
slic101 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:50:
Hoi Kroegtijger,

Ik heb nog een Galaxy Tab 2 staan waarmee ik niks doe. Jouw optie is inderdaad wel aantrekkelijk, maar ik heb nog geen goede software gevonden waarmee ik de tablet als een goede afstandsbediening kan gebruiken.
Als je zoekt op XBMC Remote dan moet je volgens mij een hele waslijst aan apps tegen komen hiervoor. Mochten die allemaal nou nog steeds niet bevallen, dan kan je je afvragen of bediening via tablet wel zo ideaal is, maar je kan natuurlijk zelf wat gaan ontwikkelen. De JSON/API is gewoon te gebruiken en bestaat (o.a. op de wiki) volop documentatie over hoe dit te doen.
Zelf ben ik ook nooit wild geweest van bediening via tablet of telefoon, behalve dan voor muziek. Dit is met name omdat ik bij het kijken niet elke keer naar mn tablet/telefoon wil moeten kijken om een functie te kunnen bedienen, maar gewoon fysieke knoppen wil kunnen "voelen" en dus blindelings kan bedienen. Vergelijk het met het versturen van een SMS. Op zo'n ouderwetse nokia kon dat blindelings en zonder spelfouten na een beetje oefenen, maar dat gaat op een touchscreen niet lukken.
Daarom is de CEC-adapter zo ideaal. Gewoon de remote van je TV gebruiken om je HTPC te bedienen. Zodra je op de TV naar de input van je HTPC schakelt, worden krijgen de knoppen van je afstandsbediening andere functies (ook aanpasbaar) en kan je dus eigenlijk alles daar al mee doen. Geen extra remote, geen line-of-sight noodzakelijk, maar gewoon werken zoals het bedoeld is :)

iRacing Profiel

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-02 15:25

Isniedood

nee, echt niet!

Ik gebruik xbmc uitlsuitend in combinatie met yatse, android remote app, op zowel mobiel als tablet.
Daarnaast kan je ook ervoor kiezen een CEC module te kopen (20 a 30euro), welke je tussen je tv of reciever en de HTPC plaatst. Je kan xbmc dan bedienen met de gewone afstandsbediening.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Pagina: 1