• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-01 07:17
Beste tweakers,

Ik zie door de bomen ondertussen het bos niet meer.
Ik wilde laatst op mijn Samsung UE40F7000 een 3D film kijken (Full HD 3D á 40 GB, een .mkv). De film stond op een externe harde schijf, welke ik direct op de samsung had aangesloten.

De film werd prima afgespeeld, alleen het 3D was dus eigenlijk niet 3D. De brillen waren natuurlijk gepaired, en het beeld was opzich prima, alleen niet 3D. Nu komt het: bij het indrukken van de 3D knop op de TV had ik 3 keuze mogelijkheden: "2D -> 3D", Left/Right, Top/Bottom.

Als ik de modus op 2D -> 3D schakelde was het beeld prima, maar nauwelijks/niet 3D.
Als ik de modus op L/R of T/B schakelde was het wel degelijk 3D, maar het beeld klopte niet. Dat wil zeggen: dubbel/half-dubbel beeld.

Ik heb de HDMI kabel gebruikt die met de TV geleverd kwam, en ik ga er toch eigenlijk wel vanuit dat bij een 3D televisie een High Speed HDMI kabel geleverd wordt (en toch zeker bij een merk als Samsung).

Had ik voor mijn televisie wellicht een verkeerd video formaat? Ik lees van alles: SBS 3D, Half SBS 3D, Full HD 3D.

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > tb

Wise enough to play the fool

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Kijk eerst wat het formaat is van je gedownloade bestand.
Als dit SBS is, dan moet je je 3D instelling op Side-by-Side zetten.

2x BambuLab H2C 3D printer - Elegoo Saturn 16K Resin printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

• EricNL
Web-Brielle schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:20:
Kijk eerst wat het formaat is van je gedownloade bestand.
Als dit SBS is, dan moet je je 3D instelling op Side-by-Side zetten.
Maar wat is de "Side-by-Side" instelling dan op mijn Samsung TV? Is dit dan Left/Right of Top/Bottom?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:25
side by side is left right. Side by side betekend namelijk naast elkaar.

• EricNL
Arunia schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:43:
side by side is left right. Side by side betekend namelijk naast elkaar.
En wat is Half Side by Side dan precies?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Je Google was stuck?

http://www.avsforum.com/t...bs-can-someone-explain-it
ISO=full 1080p per eye.
Half SBS=960x1080 per eye
Oftewel, de resolutie per 'oog' (of deel) verschilt in full vs half

Overigens is SBS niet alleen L/R maar ook T/D. Verschilt per bron hoe en wat men gebruikt

[ Voor 16% gewijzigd door Notna op 07-05-2014 12:48 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• EricNL
Notna schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:47:
Je Google was stuck?

http://www.avsforum.com/t...bs-can-someone-explain-it

[...]

Oftewel, de resolutie per 'oog' (of deel) verschilt in full vs half

Overigens is SBS niet alleen L/R maar ook T/D. Verschilt per bron hoe en wat men gebruikt
Excuses als ik een vraag stel in een forum... Sommige dingen zijn voor de één nou eenmaal makkelijker als de ander. Maar goed, in ieder geval bedankt voor je antwoord.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-02 20:31
Het belangrijkste is om te weten wat voor formaat het was:
Als het een mkv is dan is het of side by side of top / bottom. Als je dit standaard afspeelt zie je dat wel (je ziet dan namelijk twee keer een frame in 1).

Dus kijk eerst wat voor soort 3d het is. Anders kunnen we je niet helpen. Frame sequential is het denk ik zeker niet (dat zit alleen op blu-rays e.d.) (of frame packing ,whatever, ben vergeten hoe het precies heet).

Open de film eerst eens gewoon met vlc / etc en vertel wat je dan ziet.

Kijk hier eens:

YouTube: 3D's channel

[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 07-05-2014 13:02 ]

• EricNL
Adlermann schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:01:
Het belangrijkste is om te weten wat voor formaat het was:
Als het een mkv is dan is het of side by side of top / bottom. Als je dit standaard afspeelt zie je dat wel (je ziet dan namelijk twee keer een frame in 1).

Dus kijk eerst wat voor soort 3d het is. Anders kunnen we je niet helpen. Frame sequential is het denk ik zeker niet (dat zit alleen op blu-rays e.d.) (of frame packing ,whatever, ben vergeten hoe het precies heet).

Open de film eerst eens gewoon met vlc / etc en vertel wat je dan ziet.
Ik zit nu op m'n werk, dus kan het helaas niet gelijk checken. Maar met de link van Notna ben ik wel een stuk verder gekomen. In eerste instantie wilde ik de .mkv via de WD Live TV afspelen, en kreeg ik alleen audio. In de link die Notna plaatste wordt aangegeven dat de WD Live TV geen Full SBS (dus 1080P per oog) aankan, omdat die resolutie te hoog zou zijn.

De .mkv rechtstreeks vanaf een USB schijf in de Samsung werd wel afgespeeld. Zonder inschakelen van 3D modus was het beeld gewoon "normaal", dus ik vermoed dat ik Full SBS had gedownload wat dus standaard niet afgespeeld kan worden. Ik zal vanavond de .mkv eens in VLC openen zodat ik het zeker weet.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ah, je had niet aangegeven dat je het met een WD TV aan het afspelen was. Die kunnen idd geen full SBS aan.

Overigens bedoelde ik niets lulligs met 'is je google stuck' maar sommige dingen moet je toch echt de moeite nemen even 2 minuten te googlen. Als je er dan nog niet uitkomt kan je het hier altijd neerzetten ;)

Anyhoe: keep us posted :)

Xbox Live ID:Notna8310

• EricNL
Notna schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:49:
Ah, je had niet aangegeven dat je het met een WD TV aan het afspelen was. Die kunnen idd geen full SBS aan.

Overigens bedoelde ik niets lulligs met 'is je google stuck' maar sommige dingen moet je toch echt de moeite nemen even 2 minuten te googlen. Als je er dan nog niet uitkomt kan je het hier altijd neerzetten ;)

Anyhoe: keep us posted :)
Nee begrijp ik ook zeker. Ik had me al een paar keer geprobeerd in te lezen over de verschillende 3D modi, maar kwam er toen niet aan uit. Overigens kon de Samsung TV het direct vanaf een USB stick wel afspelen, alleen kreeg ik hem toen niet 3D (zoals 3D hoort te zijn :)).

Ik denk dat alles helder wordt als ik eerst even check wat voor 3D mode de film daadwerkelijk is. Ik laat het (hopelijk) vanavond nog weten!

Pagina: 1