Verwijderd

Topicstarter
misschien is het een verstands-verbijstering, maar al de topics die ik lees gaan in zekere zin allemaal over de zin van het leven, geloof(dan wel van jezelf of van een andere bizarre reälisme-kerk) of fysieke dingen die mensen bezighouden.

Maar wat mij opvalt is dat iedereen die hier een topic zet, wel op zoek is naar iets........hetzij een geloof of antwoord op iets waardoor ze hun mening beter kunnen vormen, zo werkte het tenminste wel voor mij :)

En, je raadt het al;
-wie zijn we?
-wat doen we hier?
-en waarom doen we dat hier?

maar zelfs als je deze antwoorden voor je gemoedstoestand hebt gevonden, en dan? Kun je dan rustig doodgaan ofzo, of kun je je dan rustig settelen ofzo? ik heb geen idee

Maar wat ik wel weet is dat het geen reet uitmaakt, want uiteindelijk verruilen we toch het tijdelijke voor het eeuwige.

Verwijderd

Die vragen die iedereen bezig houdt hebben juist te maken met de vraag wat het 'eeuwige' inhoudt ten opzichte van het leven. Dat wil iedereeen wel weten die nadenkt over de dood, lijkt mij.

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Dit wordt al weer de derde discussie waar ik deze post plant.

Check mijn sig.

Verwijderd

Als je doel zoeken is, dan zul je altijd blijven zoeken en nooit vinden...

Dus heb je toch je doel gevonden :)

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:59

Lordy79

Vastberaden

maar zelfs als je deze antwoorden voor je gemoedstoestand hebt gevonden, en dan? Kun je dan rustig doodgaan ofzo, of kun je je dan rustig settelen ofzo? ik heb geen idee
disclaimer: Dit is geen evangelisatiepraatje, maar een antwoord op je vraag :) :)

Ik ben christen. Geloof dat de bijbel Gods Woord is waarin Hij zich bekend maakt.

Het idee van het christelijk geloof is:

- inzien dat deze wereld een ellendige wereld is, omdat dit een wereld is waarin er een kloof is tussen God en de mensen.

- dit is ontstaan doordat de mensen zonder God (willen) leven en daardoor tegen God zondigen: dingen doen die niet verenigbaar zijn met God

- geloven dat God de mensen een kans geeft om dit oude leven af te leggen en Jezus aan te nemen als de reddingsboei waarmee de mensen weer bij God kunnen komen.

- Vrij zijn. Alle zonden worden op de rekening van Jezus geschreven zodat je eigen blaadje wit blijft.

- Vrij leven: dit is het feitenlijke antwoord op je vraag. In dit leven ga je steeds meer inzien dat een leven zonder God een waardeloos, doelloos en ijdel leven is. Dit houdt ook in dat je je drang tot zondigen haat en daarmee een afkeer van jezelf krijgt. Hierdoor krijg je 'vanzelf' verlangt dingen te doen die WEL verenigbaar zijn met God. Dit betekent overigens totale vrijheid en dat is...een intense ervaring!

En na dit leven worden we voorgoed gescheiden van die 'oude ik', die drang tot zondigen heeft.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Ik ben god,
Jij bent god,
Wij zijn god,

Wij zijn toch in die goede man, vrouw or whatever zijn evenbeeld geschapen...

Verwijderd

is het niet de bedoeling van dit forum vragen te stellen? :)

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op zondag 10 juni 2001 13:08 schreef indekroeg het volgende:

Wij zijn toch in die goede man, vrouw or whatever zijn evenbeeld geschapen...
Naar Zijn Beeld. Wij zijn niet Zijn evenbeeld. :) Da's toch net iets anders...

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 22:18 schreef lee het volgende:
Maar wat ik wel weet is dat het geen reet uitmaakt, want uiteindelijk verruilen we toch het tijdelijke voor het eeuwige.
En juist daarom maakt het wel uit. :)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Kan je na gaan! Tachtig jaar of zo heb je maar om een blijvende impressie op de wereld te maken, om je doelen te verwezenlijken. Kan je na gaan hoe belangrijk ieder moment van je leven wel niet is; ze zijn op voor je het weet, en daarna kun je nooit meer een doel bereiken.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

De zin van het leven wordt niet bepaald door wat je geloofd. De zin van dood wordt daarmee verklaard. Wie zegt dat er een hoger plan is.
Het is niet de grootheidswaanzin van de mensheid, het is het niet willen accepteren dat een levensvorm eigenlijk geen invloed heeft op het heelal.
Dat er daarna wat is geeft troost en is kan een krachtbron zijn. Er is een vraag die eigenlijk alles kan beantwoorden:
Wat is het dat je veracht, daaraan leert men je waarlijk kennen

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op zondag 10 juni 2001 15:36 schreef Lord Daemon het volgende:

Kan je na gaan! Tachtig jaar of zo heb je maar om een blijvende impressie op de wereld te maken, om je doelen te verwezenlijken. Kan je na gaan hoe belangrijk ieder moment van je leven wel niet is; ze zijn op voor je het weet, en daarna kun je nooit meer een doel bereiken.
Kun je nagaan! Wat een ijdelheid! Wat doelloos! Wat een onzin! Beter is het om meteen aan een touw te gaan bungelen! Wat heeft het leven voor zin? Helemaal niets! En mocht ik dan mijn eventuele nageslacht opvoeren als 'nut'... helaas! Op den duur zullen al mijn nakomelingen sterven.

Daarbij: waarom zijn mijn nakomelingen belangrijk? Omdat ze toevallig genetisch vrij veel op mij lijken? Ook dat wordt steeds meer gemengd en op den duur zal dat dus ook helemaal weg zijn.

Blijvende impressie? Laat me niet lachen... je impressie is DOOD als je zelf DOOD bent.

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Ik zal mijn sig nader verklaren. Er is geen algemeen doel voor ons leven te vinden. In feite is er helemaal geen doel.

Je hebt 1 vrijheid: De keuzevrijheid.
Je kan kiezen tussen dit of dat. Jouw redeneringen (die verschillen van persoon tot persoon) zullen zeggen dat je dit of dat kiest. M.a.w. jij redeneert een ander doel dan een ander waardoor je je eigen doel bepaald. Voor de eenn geld, voor de ander genot.

Het is jouw doel om dit van jezlef uit te zoeken.

Check nou mijn sig NOG maar eens.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op zondag 10 juni 2001 16:26 schreef BlueAngelGoT het volgende:

Je hebt 1 vrijheid: De keuzevrijheid.
Je kan kiezen tussen dit of dat.
Dit is onjuist. Immers: alles is gedetermineerd!! (ervan uitgaande dat er geen bovennatuurlijk iets is)

Je bent gewoon een speeltje van de natuurwetten, zonder wil, zonder vrijheid en zonder doel. :+

Pagina: 1