Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• GlexoSlimSlom
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-11 00:11
Dit is mijn eerste post ooit op Tweakers. Dus vergeef mijn ignorance.
Dit is deels een melding van een actie/aanbieding maar ook gelijk een vraag om meer informatie/voorwaarden.

Dus ik liep vanmiddag langs de BelCompany aan de Kalverstraat, Amsterdam en zag een bord met de tekst "Vandaag een iPhone 5s en volgend jaar alweer een nieuwe telefoon! Vraag een medewerker naar de voorwaarden"

Gezien het feit dat ik sinds deze maand zelf kan verlengen trok dit mij de aandacht en stapte ik de winkel binnen.

Een van de medewerkers vertelde mij dat het ging om een 2 jarig abonnement van bijvoorbeeld 30 euro per maand. Hier boven op komt dan maandelijks 10 euro. En mag je na 12 maanden een nieuw toestel uitkiezen. Je betaald dan dus wel de gehele looptijd 40 euro.

Je huidige toestel mag je dan houden en hoef je niet terug te geven. Dus het is geen leaseabonnement.

Het kan trouwens met elk toestel, niet alleen een iPhone 5S.

Omdat ik persoonlijk gecharmeerd ben van de HTC One M8 vroeg ik hiernaar. Deze was gratis met een 2 jarig abonnement voor 45 euro per maand en voor 10 euro extra per maand mocht ik dan naar een jaar een nieuwe telefoon uitkiezen. Stel dat ik minder per maand wil betalen. Dus eventueel 35 + 10 euro per maand. Dan zou ik al gelijk 299 euro moeten betalen voor de telefoon.

Ondanks het feit dat ik liever geen 55 euro per maand wil betalen leek dit mij alsnog een interessante aanbieding die ik deze avond thuis verder wou onderzoeken. Alleen kon ik nergens informatie vinden over deze actie. Niet op de website van Vodafone, noch die van BelCompany. Of ik kijk niet zorgvuldig genoeg natuurlijk.

Het enigste wat ik kon vinden was dit nieuws bericht: nieuws: Vodafone geeft bijbetalende Red-klanten na jaar nieuwe telefoon - update

Maar aangezien je dit keer je toestel wel mag houden is het dus geen leaseplan.

Ik vroeg de medewerker ook tot hoelang deze actie nog loopt, hij antwoorden hierop "nog heel lang"
Toen ik hem vroeg of dit wellicht een nieuwe abonnementsvorm is voor Vodafone knikte hij ja.

Vragen voor jullie:
Heeft iemand hier eventueel meer informatie over?
Heeft iemand deze actie gespot bij zijn lokale BelCompany?
Zou deze desbetreffende BelCompany een nationale campagne van Vodafe/BelCompany voor zijn?

of

Vertel ik hier niks nieuws?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het Aanbiedingen en Kortingscodes is niet bedoeld om te vragen of aanbiedingen goed of slecht zijn, dat is een afweging die je zelf moet maken. Je zult gewoon moeten uitrekenen of het financieel beter is om het via zo'n abo te doen. Echter, houd er rekening mee dat je uiteindelijk jezelf daarmee verplicht om een nieuwe telefoon erbij te kopen, al heb je die niet nodig.

Misschien dat dit wel past in Mobile Aankoopadviesforum, vandaar dat ik het daar naar toe verplaats :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GlexoSlimSlom
Aha op die manier, ik zat een beetje in tussen vragen om advies en het melden van een potentiële nieuwe actie, dus dan is dit waarschijnlijk een betere plek inderdaad :D

Thanks.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:59

Sick Nick

Drop the top!

In feite zit je dus 2 jaar vast aan een duurder abo dan je zou willen plus 24 x 10 euro om na 12 maanden een nieuwe telefoon te krijgen. Echter zal daar ook wel weer een beperking aan zitten, no way dat ze je na een jaar een nieuwe high-end telefoon van 600+ euro gaan geven. Grote kans dat je dan na een jaar een crappy midrange toestel gratis krijgt of met flinke bijbetaling dan wel de high-end modellen.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is bijna nooit zo dat dit soort aanbiedingen financieel interessant zijn ten opzichte van een SIM-Only abonnement en de toestellen los kopen. Door middel van een paar mooie marketingtermen lijkt het vooral interessant ;).

Waarom reken je het niet gewoon uit? Wat kost het gewenst toestel los, het toekomstig toestel bij benadering en wat kost een vergelijkbaar SIM-only abonnement (inclusief andere providers). Wat zijn dan de kosten na 2 jaar.

Als de aanbieding fors goedkoper blijkt te zijn dan SIM-only: Zoek de adder onder het gras, die zal er zeker zijn.
Als SIM-Only goedkoper is: Negeer dan de aanbieding
Indien vergelijkbaar: Whatever dan.

[ Voor 18% gewijzigd door kamerplant op 07-05-2014 10:18 ]

🌞🍃

• GlexoSlimSlom
Sick Nick schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:15:
In feite zit je dus 2 jaar vast aan een duurder abo dan je zou willen plus 24 x 10 euro om na 12 maanden een nieuwe telefoon te krijgen. Echter zal daar ook wel weer een beperking aan zitten, no way dat ze je na een jaar een nieuwe high-end telefoon van 600+ euro gaan geven. Grote kans dat je dan na een jaar een crappy midrange toestel gratis krijgt of met flinke bijbetaling dan wel de high-end modellen.
Ja om deze reden hoopte ik dus ergens online verdere voorwaarden te vinden.

Ook wou ik kijken naar eventuele combinaties van telefoon + abonnement die wel te doen is.
Datafeest schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:17:
Het is bijna nooit zo dat dit soort aanbiedingen financieel interessant zijn ten opzichte van een SIM-Only abonnement en de toestellen los kopen. Door middel van een paar mooie marketingtermen lijkt het vooral interessant ;).

Waarom reken je het niet gewoon uit? Wat kost het gewenst toestel los, het toekomstig toestel bij benadering en wat kost een vergelijkbaar SIM-only abonnement (inclusief andere providers). Wat zijn dan de kosten na 2 jaar.

Als de aanbieding fors goedkoper blijkt te zijn dan SIM-only: Zoek de adder onder het gras, die zal er zeker zijn.
Als SIM-Only goedkoper is: Negeer dan de aanbieding
Indien vergelijkbaar: Whatever dan.
Als ik geheel eerlijk ben gaat het mij er niet per se om of het mij op de lange termijn financieel geld scheelt. Aangezien ik op het moment geen toestel los wil kopen.

Ik vind het persoonlijk fijn om na een jaar een nieuw toestel te hebben. En dit zou waarschijnlijk ook kunnen met de besparingen op een duur abonnement. Maar ik ben bang dat ik niet de discipline bezit om een jaar lang geld opzij te leggen voor een nieuw toestel.

Efin, Ik was dus voor ik deze aanbieding tegenkwam aan het kijken naar een Nexus 5 in combinatie met een Vodafone abonnement. https://www.gsmwijzer.nl/...rsion_id=1371&sms=&voice=

Maar als ik een nu een HTC One (M8) kan krijgen en volgende jaar weer een ander, zou dat ook mooi zijn natuurlijk.

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-11 15:36
Je bent verkeerd geinformeerd. Met NPEY(New Phone Every Year) krijg je de keuze om na 1 jaar:

- Je toestel in te leveren (moet in goede staat zijn!) en dan krijg je een 2 jarig contract aangeboden met een select aantal toestellen; je mag dus niet zomaar iets kiezen! Je oude abonnement vervalt.

- Je kiest ervoor om even te wachten tot er nieuwe toestellen komen, je hoeft voor NPEY niet door te betalen, alleen die 12 maanden.

- Je maakt uiteindelijk geen gebruik van NPEY, je hebt dan 120 euro betaalt, vodafone houdt 30 euro aan administratiekosten en de rest krijg je teruggestort en je gaat door met je huidige (2 jarige) contract.

Alle voorwaarden op een rij:

https://www.vodafone.nl/s...ew-phone-every-year.shtml

[ Voor 8% gewijzigd door Abz87 op 08-05-2014 00:57 . Reden: voorwaarden erbij toegevoegd ]

• GlexoSlimSlom
Aaaaaah oke. Op die fiets. Bedankt voor de informatie + link.

Dan ga kies ik toch veel liever voor een 1 jarig contract met een Nexus 5 en kan hier een slotje op.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:59

Sick Nick

Drop the top!

Ben je lekker mee, je zal maar in de winkel op basis van de info van de verkopers hebben getekend... Sta je dan na een jaar in de rij voor je gratis telefoon, zit het toch flink anders :D

• GlexoSlimSlom
Wow, dan had ik me echt zwaar kut gevoeld :)
Pagina: 1