Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Timecode?

Pagina: 1
Acties:
  • 664 views

• tomsema
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 10:15
Ik ben bezig met het programmeren van een applicatie die dmv rs232, adc sample data binnenkrijgt en deze doorstuurd naar een webapplicatie. Nu lees ik in de documentatie dat ze bij iedere chunk data een timecode meesturen. In de voorbeeld code word het dataframe niet geparsed als de timecode van het frame groter is dan 256. Kan iemand misschien uitleggen wat een timecode precies in houd en waarvoor het word gebruikt?

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Hoe moeten wij dat weten zonder dat je vertelt waar die data uberhaupt vandaan komt? Het kan vanalles zijn, maar als het om sampledata en getallen onder de 256 gaat, gaat het waarschijnlijk niet om een epoch-time maar iets als milli- (of micro-) seconden.

https://niels.nu

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-11 15:31
Ik neem aan dat het een timestamp is waarop de ADC de sample heeft gemaakt. Of dit in ms of een andere frequentie is moet je uitzoeken aan de specs van je ADC.

Wanneer je de ADC via rs232 op bijvoorbeeld windows uitleest dan hoeft het tijdstip waarop je het inleest niet hetzelfde te zijn als wanneer de ADC heeft gesampled. Windows buffert de rs232 data en het os is niet realtime. Als je dus de windows timer gebruikt voor je timing dan kan er dus zomaar 10-20ms variatie optreden.
Door de timestamp van de ADC te gebruiken kan je dit ondervangen.

• tomsema
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 10:15
Het is een printje met adcs en een atxmega. Helaas ben ik niet in het bezit van de firmware.

@epic

Maar nadat de atxmega de data naar de pc heeft verstuurd blijft de timecode onveranderd? Of zal het voor het bufferen in de atxmega zijn?

In de voorbeeldcode wordt bij het parsen van de ontvangen data de timecode * samples gebruikt om een dataindex te genereren.

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 12:09
Het is naar alle waarschijnlijkheid iets van de ADC printje. Dus zal het hier ook gedocumenteerd moeten zijn, als je het precieze bordje of code kan geven is hier wellicht iets zinnigs over te zeggen.

Ik kan me voorstellen dat het gewoon een counter is die bij powerup op 0 begint en dan periodiek wordt opgehoogd. Dit soort systemen implementeren wij soms ook op onze dochterboards om te kunnen zien of we een sample al dan niet al hebben gelezen. Maar zonder verdere documentatie is hier niets van te zeggen.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

tomsema schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:55:
Maar nadat de atxmega de data naar de pc heeft verstuurd blijft de timecode onveranderd? Of zal het voor het bufferen in de atxmega zijn?
Sorry, maar zoek dat nou gewoon uit in de documentatie of neem contact op met de maker van de hardware. Wij kunnen niet raden wat jij gebruikt en wat de specs daarvan zijn en jij doet nou ook niet bepaald je best om ons die informatie te geven. Zie verder De Quickstart voor de reden waarom dit topic op slot gaat.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.