Ik ben van plan over een week of 3 voor het eerst zelf een game pc te gaan bouwen. Dus druk aan het zoeken naar de beste onderdelen en uit te zoeken wat er allemaal beschikbaar is, maar er blijven zaken waar je als niet-kenner vrij weinig over kan zeggen. (Bijvoorbeeld het moederbord.)
Ik snap dat mijn processor compatible moet zijn met de sockets van het moederbord, maar dan nog zijn er een aantal verschillende in mijn prijsklasse.
Prijsklasse
Ik zit met een budget van ongeveer 450 euro. Iets erboven moet kunnen. Dan weten jullie ongeveer in wat voor prijsklasse ik val. Ik heb al een aantal onderdelen zelf uitgezocht, maar wil dus graag jullie mening weten over deze en wat ik misschien kan verbeteren.
Mijn build
Moederbord: MSI 760GA-P43 (FX). (Andere die ik zag: ASRock 970 Pro3 R2.0 / MSI 970A-G43 )
€50-60
Processor: AMD FX-6300 Black Edition. Deze AM3+ socket past bij bovenstaande moederborden als ik het goed begrijp.
€90
Videokaart: MSI R9 270 2GB GAMING. Deze wil ik graag tweedehands kopen. Ik heb gemerkt dat videokaarten over het algemeen bij Vraag & Aanbod vrij goedkoop te krijgen zijn, zelfs nog in nieuwe staat.
€125-130
300-500 GB HDD in (€40)
Een optische drive (€15)
Voeding (€40), Neem aan dat ik 500-550 Watt nodig ga hebben.
Behuizing (€40). Heb al een aantal leuke gezien rond deze prijs
8GB RAM geheugen (€50-60).
Met alle minimumprijzen zit ik nu al op €450.
Is het overigens nog nodig om een extra (processor)koeler erbij te kopen?
Alle adviezen zijn welkom. Bedankt!
Ik snap dat mijn processor compatible moet zijn met de sockets van het moederbord, maar dan nog zijn er een aantal verschillende in mijn prijsklasse.
Prijsklasse
Ik zit met een budget van ongeveer 450 euro. Iets erboven moet kunnen. Dan weten jullie ongeveer in wat voor prijsklasse ik val. Ik heb al een aantal onderdelen zelf uitgezocht, maar wil dus graag jullie mening weten over deze en wat ik misschien kan verbeteren.
Mijn build
Moederbord: MSI 760GA-P43 (FX). (Andere die ik zag: ASRock 970 Pro3 R2.0 / MSI 970A-G43 )
€50-60
Processor: AMD FX-6300 Black Edition. Deze AM3+ socket past bij bovenstaande moederborden als ik het goed begrijp.
€90
Videokaart: MSI R9 270 2GB GAMING. Deze wil ik graag tweedehands kopen. Ik heb gemerkt dat videokaarten over het algemeen bij Vraag & Aanbod vrij goedkoop te krijgen zijn, zelfs nog in nieuwe staat.
€125-130
300-500 GB HDD in (€40)
Een optische drive (€15)
Voeding (€40), Neem aan dat ik 500-550 Watt nodig ga hebben.
Behuizing (€40). Heb al een aantal leuke gezien rond deze prijs
8GB RAM geheugen (€50-60).
Met alle minimumprijzen zit ik nu al op €450.
Is het overigens nog nodig om een extra (processor)koeler erbij te kopen?
Alle adviezen zijn welkom. Bedankt!