Hallo ik zit te denken aan een nieuwe videokaart aangezien mijn AMD Radeon HD 7850 niet soepel werkt met Skyrim + mods, en zit zelf te denken aan de MSI GeForce GTX 760 Gaming, maar ik twijfel een beetje want ik ben voor de rest wel tevreden met mijn huidige videokaart, is de MSI GeForce GTX 760 Gaming een grote vooruitgang of kan ik beter even gaan wachten met een nieuwe videokaart? Mijn budget zit zo rond de 200 euro.
Die stap is niet echt groot genoeg om er vrolijk van te worden, als je het al doe, ga dan voor een 770 of een R9 280. Gezien je vraag: wachten is een beter optie, of een hoger budget. Waarschijnlijk duurt het wel even voordat er echt nuttige nieuwe generatie videokaarten uitkomen door problemen bij TSMC. Dat betekent meer dan een jaar wachten of dus een hoger budget regelen door wat meer te sparen.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik weet niet wat de rest van je systeem is maar het kan ook zijn dat je een cpu bottleneck hebt, Skyrim is redelijk cpu intensief en de renderthread is singlethreaded. Dus kijk even wat je gpu load is tijdens het spelen, is dat niet constant hoger dan +-90% dan heb je een cpu limit.
Eens met wat Koldur zegt, het verschil is te klein.
Eens met wat Koldur zegt, het verschil is te klein.
[ Voor 8% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 07-05-2014 00:16 ]
Het verschil tussen de 7850 en GTX760 is miniem, of in ieder geval niet het geld waard. Zoals wordt aangegeven kan je inderdaad door sparen voor de volgende 2. Mocht je echt niet kunnen wachten dan zou je nog kunnen overwegen om de GTX770 of 280x te kopen, maar anders raad ik je echt aan om te wachten op de volgende generatie.Is je budget ook groter of je hebt voor hetzelfde budget wat je nu hebt beter spul. Hoe langer je wacht hoe beter, er komt altijd wel iets nieuws en beter, maar op een gegeven moment moet je gewoon zeggen tegen jezelf van nu wil ik het hebben. Zodra je het hebt is het al oud. Helaas gaat dat zo met hardware maar het is wel de realiteit.
of een 2e 7850 er bij zetten! maar dat is ook even afhankelijk van de rest van je systeem. de mods nemen voornamelijk ook graag videogeheugen in, wat dat betreft zou je haast nog beter kunnen kijken voor een 2e hands 7950 oid.
R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger
Skyrim is niet zo'n fan van xfire, en volgens mij gebruikt de game de extra vram van de 2de videokaart ook niet, wat best wel een big deal is als je een hoop texture mods gebruikt.
Pagina: 1