Toon posts:

Samson C03U

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb laatst de Samson C03u Aangeschaft een zeer fijne USB microfoon. Er is alleen wel een probleem mee
de C03u neemt het geluid op van voor en van achteren. Ik heb hem op de stand gezet zodat hij het meeste geluid van de voorkant oppakt, maar nog steeds worden er een klein beetje geluid opgenomen van de achterkant. Waardoor mijn toetsenbord tijdens opname te horen is. En dat is niet fijn. Ik heb al super veel gezocht maar er is heel weinig te vinden over hoe je dit nou het best kan oplossen. Misschien hebben jullie een goede manier om ervoor te zorgen dat de microfoon alleen van af voren te horen is. Of dat mijn toetsenbord niet horen is tijden skype gesprekken of opnamen. Alvast bedankt!

MVG,

Joey Cornelissen

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:45
Normaal gesproken zou je met de microfoon in cardioid (ook wel nier genoemd) stand weinig geluid van de achterkant moeten oppikken.
Als'ie in die stand toch nog teveel geluid aan de achterkant oppikt kun je hem ook in bidirectioneel (figure eight) zetten en de mic met het midden/de zijkant op je toetsenbord richten. Dan valt je toetsenbordgeluid in het deel van de mic dat weinig tot geen geluid oppikt. In hoeverre dat werkt hangt af van de kwaliteit van de mic en de hoeveelheid reflecties in je kamer.

Ticking away, the moments that make up a dull day