Hoi Tweakers,
Ik ben voornemens een PC in elkaar te zetten. Vanwege studie en tijdgebrek heb ik daar voorheen (zie vorige topic) geen tijd voor gehad. Het voordeel daarvan is dat ik nu een iets groter budget heb.
Helaas heb ik weinig verstand van de hardware in PC's en laptops. Ik heb dan ook eerst rondgekeken op het forum, er staan meerdere gamepc's voor dit budget op. Ik heb als uitgangspunt de BBG Mei 2014 - Mainstream game PC genomen.
Op dit moment game ik op een laptop met een tweede scherm. Ik gebruik het tweede scherm eigenlijk als hoofdscherm, omdat de kleuren op mijn laptop niet goed worden weergegeven.
pricewatch: Asus N53JQ-SZ191V
Het is natuurlijk de bedoeling dat de PC een upgrade gaat zijn van mijn laptop. Als dat voor mijn budget niet mogelijk is, dan verneem ik dat graag.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen is mijn hobby. Ik game graag, maar de laatste maanden ben ik wat minder gaan gamen. Wat niet maakt dat ik niet in de gelegenheid wil zijn om een spel te spelen. Mijn systeem moet dus geschikt zijn om op te gamen.
Daarnaast ben ik ben druk bezig met afstuderen, en ik ben van plan om nog een studie hierna te volgen. Mijn toekomstige PC moet dus ook geschikt zijn om office taken uit te voeren (volgens mij kan iedere game-PC dat wel).
Ik speel op dit moment graag Guildwars 2 en Footballmanager. Met name uit Guildwars 2 zou ik grafisch meer plezier willen beleven.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het budget is ongeveer 750 euro, ik wil graag onder dit bedrag blijven. Iets erboven is te overwegen, maar voornamelijk om een OS aan te schaffen.
De assemblage wil ik samen met mijn schoonvader doen, die daar ervaring mee heeft. Tevens een leuke manier om samen tijd door te bregen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb een toetsenbord, een muis en een beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Waar heb ik twijfels:
Systeem:
Nee, te weinig kennis om daar een mening over te hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Energieverbruik interesseert me iets minder. Geluid iets meer. In idle toestand wil ik mijn PC sowieso niet of nauwelijks horen, maar zo stil mogelijk voor zo weinig mogelijk euro's zou voldoen. Gezien mijn budget ben ik bereid hierin eventueel consessies in te doen.
Ga je overklokken?
Geen ervaring mee. Kans is klein dat ik het wel zou doen als het zou kunnen. Hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
Ik ben voornemens een PC in elkaar te zetten. Vanwege studie en tijdgebrek heb ik daar voorheen (zie vorige topic) geen tijd voor gehad. Het voordeel daarvan is dat ik nu een iets groter budget heb.
Helaas heb ik weinig verstand van de hardware in PC's en laptops. Ik heb dan ook eerst rondgekeken op het forum, er staan meerdere gamepc's voor dit budget op. Ik heb als uitgangspunt de BBG Mei 2014 - Mainstream game PC genomen.
Op dit moment game ik op een laptop met een tweede scherm. Ik gebruik het tweede scherm eigenlijk als hoofdscherm, omdat de kleuren op mijn laptop niet goed worden weergegeven.
pricewatch: Asus N53JQ-SZ191V
Het is natuurlijk de bedoeling dat de PC een upgrade gaat zijn van mijn laptop. Als dat voor mijn budget niet mogelijk is, dan verneem ik dat graag.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen is mijn hobby. Ik game graag, maar de laatste maanden ben ik wat minder gaan gamen. Wat niet maakt dat ik niet in de gelegenheid wil zijn om een spel te spelen. Mijn systeem moet dus geschikt zijn om op te gamen.
Daarnaast ben ik ben druk bezig met afstuderen, en ik ben van plan om nog een studie hierna te volgen. Mijn toekomstige PC moet dus ook geschikt zijn om office taken uit te voeren (volgens mij kan iedere game-PC dat wel).
Ik speel op dit moment graag Guildwars 2 en Footballmanager. Met name uit Guildwars 2 zou ik grafisch meer plezier willen beleven.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het budget is ongeveer 750 euro, ik wil graag onder dit bedrag blijven. Iets erboven is te overwegen, maar voornamelijk om een OS aan te schaffen.
De assemblage wil ik samen met mijn schoonvader doen, die daar ervaring mee heeft. Tevens een leuke manier om samen tijd door te bregen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb een toetsenbord, een muis en een beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Waar heb ik twijfels:
Systeem:
- Behuizing: Voor deze keuze geldt vooral dat ik een niet al te dure behuizing wil die weinig lawaai maakt.
- GPU: Dit vond ik misschien wel het moeilijkste onderdeel van mijn wenslijst. Ik heb geen idee waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een videokaart. Ook in de post 'geschikte onderdelen' kon ik niet echt wijzer worden (wat aantoont dat ik een complete leek ben). Ik heb deze keuze nu vooral gemaakt op basis van berichten in de posts van soortgelijke PC's.
- HDD: Ik heb een externe harde schijf van 1 TB, de huidige 500gb op mijn laptop is meer dan voldoende. Is een vaste harde schijf altijd nodig, of kan ik de externe HDD er gewoon in geplugged houden? Anders is een 1TB HDD prima, het prijsverschil met 500GB is minimaal.
- SDD: Gezien de reacties van alle tweakers, wil ik zeker een SSD. Gezien mijn budget gekozen voor een iets kleinere. Scheelt toch weer ~50 euro.
- OS: windows 8.1, ik heb een paar seconden Linux Ubuntu overwegen. Ik draai deze OS via een externe HDD weleens op mijn laptop en ben daar redelijk tevreden over. Helaas ben ik niet super handig, en prefereer ik windows voor het gebruik gemak / office.
Nee, te weinig kennis om daar een mening over te hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Energieverbruik interesseert me iets minder. Geluid iets meer. In idle toestand wil ik mijn PC sowieso niet of nauwelijks horen, maar zo stil mogelijk voor zo weinig mogelijk euro's zou voldoen. Gezien mijn budget ben ik bereid hierin eventueel consessies in te doen.
Ga je overklokken?
Geen ervaring mee. Kans is klein dat ik het wel zou doen als het zou kunnen. Hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB | € 263,50 | € 263,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,86 | € 46,86 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 31,55 | € 31,55 |
| 1 | TP-Link N600 Wireless Dual Band PCI Express Adapter | € 22,99 | € 22,99 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 63,- | € 63,- |
| 1 | OCZ ZS Series 650W | € 33,50 | € 33,50 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 56,- | € 56,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 760,15 | |