Hufterproof mp3 speler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:31
Hallo mede-tweakers

Misschien kan iemand me helpen met het volgende.
In het dagelijks leven werk ik met jongens met een licht verstandelijke beperking en ernstige gedragsstoornissen.
In twee specifieke gevallen komt het voor hen in het dagelijks leven er op neer dat ze alles in hun omgeving (niet altijd moedwillig) vernielen.
Maar zoals bij veel mensen speelt muziek bij deze mannen een grote positieve rol in hun leven.
Na 10-tallen mp3-spelers, cd-spelers en andere audio apparatuur, die het vaak maar enkele dagen uithoudt zijn we op zoek naar een hufterproof systeem.

Zelf denk ik aan een mp3 systeem met een display en een paar knoppen (voor selectie en volume), compact, aan de muur te bevestigen en wat het overleeft als er met een tafelpoot op gebeukt wordt.
Daarnaast zou het prettig zijn om er "remote" muziek op te kunnen zetten, dus zonder dat de behuizing open moet.

Ik heb al wat rond gekeken, maar kom dan eigenlijk alleen uit bij informatiezuilen, welke 1. te uitgebreid zijn en 2. veel te duur zijn.

Ik heb al gedacht om misschien eens eea via een arduino in elkaar te flanzen, maar dan blijft nog steeds de hufterproof behuizing iets wat ik niet zelf kan fabriceren.

Heeft hier iemand een idee of iets wat me in de juiste richting kan sturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 09:58
Ik weet natuurlijk niet in wat voor mate zij hun omgeving vernielen, maar is bijvoorbeeld het verstoppen van een mp3 speler geen optie ? Bijvoorbeeld achter een kast of bovenop een systeemplafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
Het idee is dat ze zelf het apparaat kunnen bedienen, maar dat het stevig genoeg is om (flink) wat geweld te verduren. Zelf bepalen wat voor muziek je luistert vinden we erg belangrijk hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zou een houtenkastje maken mp3 er in plexiglas plastic bovenop zodat je display nog kan lezen. Knopjes in het kastje maken en via kabeltje verlengen naar de daadwerkelijke knoppen op de mp3 speler. In mijn hoofd een heel idee.,,, ik kan het helaas niet op papier zetten voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Is het niet gewoon beter om een hele goedkope te kopen en elke keer te vervangen? Ik heb geen idee hoe vaak er een kapot gaat maar als het eens in de week is kan zo iets als dit wel uit: http://www.aliexpress.com...-earphone/1778208572.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik denk dat je het bijna dagelijks moet zien, plus de frustratie als ie stuk is natuurlijk!

Even wat linkjes ter inspiratie. HackaDay heeft volgens mij een hufterproof MP3speler gepost een keer maar ik kan hem niet terugvinden...

http://hackaday.com/2014/01/15/mbox-a-childs-mp3-player/
http://hackaday.com/2012/11/07/arduino-mp3-jukebox/
http://hackaday.com/2011/...ct-for-your-next-project/ < deze is een leuke basis

http://hackaday.com/2011/...d-control-over-her-music/

http://makezine.com/video/mp3-music-box/

Ik vind het wel een toffe uitdaging, en ik wil graag meer input leveren, daarom deze post die tevens als TVP dient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
@sebastius: klopt helemaal.

Idd frustratie en balen over het feit dat het weer kapot is, weer een negatieve ervaring erbij. En weer geen muziek, waar je zo lekker bij kan ontspannen.

Hack-a-day had ik helemaal niet aan gedacht, daar ga ik ook nog eens uitgebreid snuffelen., tnx voor de links.

Misschien ook nog goed om op te merken dat een visuele representatie van muziek (coverart) de voorkeur zou hebben boven alleen tekst, niet voor de mooi, maar voor de duidelijk :)
Dat ga ik met een arduino niet redden denk ik.

[ Voor 27% gewijzigd door Mitch op 06-05-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

En rfid tags in een fysiek ding (met daarop plaatje van album)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
Dat zou natuurlijk helemaal gruwelijk zijn.
Hoe langer ik er over nadenk, des te leuker ik het vind. Geeft interactie, zelf kiezen, simpel. Ga ik even op broeden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Als ik aan hufter(kinder)proof denk, moet ik denken aan die interactieve dingen die ze vaak in musea hebben staan. Dat zijn eigenlijk gewoon kastjes met industriele knoppen (zoiets) erop. Misschien is zoiets wel zelf te fabriceren. De knoppen zou je dan kunnen verbinden met een simpel mp3-spelertje.

Rfid-tags is ook een gaaf idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mithrandir
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-11-2024

_Mithrandir

tOOt TooT

Als behuizing zou je een aluminium kastje kunnen nemen. Vrij makkelijk te bewerken en hufterproef.

Zoiets als dit

At dawn on the fifth day look to the east

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:05

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Een oude speelkast waar je van die puzzels op kon doen in een cafetaria, die glasplaten daarop zijn behoorlijk hufterproof en geven de muziek en interface. DIY gaat wel wat geld kosten.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50
Dit is niet een oplossing van je probleem. Probleem is dat de mensen aggressief raken door iets, zorgen dat ze dus niet meer aggresief raken is een beter oplossing. Ik herken dit bij mijn broer die ook een beperking heeft en met de verkeerde aanpak ook alles kort en klein slaat. Sinds hij van Talant naar JPvdB stichting is overgegaan is dit gedrag helemaal niet meer terug te zien. Dat is dus de oplossing.

owh en als je voor de pseudo oplossing gaat zou ik zorgen dat er geen volume knop beschikbaar is voor deze mensen...... >> ervaring is dat dit je trommelvliezen kan kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
Maximaal volume is vanzelfsprekend iets waar rekening mee gehouden zal moeten worden.

Inhoudelijk over zorg discussiëren is niet mijn bedoeling. Daar lijkt me dit ook de plaats niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Max volume is een eitje als je bv een PGA2311 gebruikt om het volume in te regelen. Een Arduino, RFID lezer, iets van wat knopjes en ledjes en een relais om de versterker uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de bediening (draadloos?) scheiden van de player en hufterproef monteren, vb achter dik plexiglas ' aanraaktoetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:39:
de bediening (draadloos?) scheiden van de player en hufterproef monteren, vb achter dik plexiglas ' aanraaktoetsen
Ja, slim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
dat is misschien wel het simpelste wat betreft hufterproof.
Een scherm kun je goed beschermen achter een case. en anti-vandalisme knoppen zijn gewoon te koop (mocht het heel extreem zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Is het ongecontroleerd / onbedoeld vernielen of is het bewust vernielen?

Want als het ongecontroleerd / onbedoeld is dan kan je vele kanten op (bijv 5 cm schuimrubber om een mobiele speler heengooien met gaten voor de bedieningsknoppen) of menig ander product met diepe gaten en goed stuitereffect zodat je ermee kan gooien.
Andere richting is wellicht een voice-controlled iets zodat je het apparaat weg kan werken en enkel de microfoon kwetsbaar is (maar die kan je ook weer in een gat douwen zodat het (bijna) enkel bewust te slopen is).

Bewust vernielen ga je niet stoppen.
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:39:
Qua coverart etc zou je ook nog als extra kunnen overwegen om bijv het plexiglas (/de apparatuur) in het plafond te stoppen zodat het ook nog eens moeilijk bereikbaar wordt (ik heb wel eens tafels door kamers zien vliegen en als zo'n tafelpunt dan plexiglas raakt dan kan het heel stevig plexiglas zijn, maar door het kleine contactpunt (en veel kracht/massa erachter) zegt dat plexiglas toch echt krak)
Plus dat ze "moeten" gaan liggen om er naar te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Polycarbonaat (lexan) is zo goed als hufterproof.
Dus plaat lexan,Basic 2de hands pc tje plus monitor 15 of 17 inch 2de hands , hufterproof schakelaars en daarnaast een leuk kistje ,goed vastmaken aan de grond en ik denk dat je een goed uitgangspunt hebt voor een leuke mediaplayer.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-10 14:44

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

en wat het overleeft als er met een tafelpoot op gebeukt wordt
Valt (Plexi)Glas dan niet al af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Plexi glas is niet onbreekbaar, Polycarbonaat is zo goed als onbreekbaar kijk maar naar een heleboel doorkijk ramen die hufterproof moeten zijn.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realsoft
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

Ben met een soort gelijk project bezig voor clienten met een ernstige verstandelijke beperking. De basis bestaat uit een mp3 module waaraan schakelaars zijn bevestigd die normaal in arcade spelautomaten zitten. Display is niet aanwezig omdat de doelgroep niet kan lezen. Gewoon druk op de knop en het volgende nummer word afgespeeld.

De behuizing is gemaakt van hout en bekleed met schuim en bisonyl (springkussenzeil). De schakelaars zijn verzonken in de bekleding. Voor de speakers zijn vandalisme bestendige genomen. Het geheel is natuurlijk vastgeschroeft aan de muur.

Het uitgangspunt van de behuizing is dat het heel blijft maar dat de client zich er ook niet aan kan beschadigen. Ik denk dat als een schermpje toevoegd dat je heel eind bent.

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wellicht dat je nog wat uitleg kan geven waarom het volgens een optie zou kunnen zijn?

Ik zie er namelijk niets hufterproofs aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:08
Read schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:49:
Plexi glas is niet onbreekbaar, Polycarbonaat is zo goed als onbreekbaar kijk maar naar een heleboel doorkijk ramen die hufterproof moeten zijn.
Lexaan (Polycarbonaat) is ook beter bekend onder de naam kogelvrij glas.
Vrijwel niet stuk te krijgen met geweld. Maar makkelijk te te manipuleren als je geduldig bent.

Je kan er gewoon in zagen en boren. Het lijmen met aceton of chloroform (chemisch lassen) en het buigen als je het verwarmt.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1