Logitech z906 audiospoor problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raistly
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-12-2022
Beste mensen,

Sinds kort doet mijn geluid vreemd. Heb overal mijn twijfels bij waaraan dit zou kunnen liggen.
Het gaat om het geluid dat vanaf mijn PC word doorgestuurd naar mijn Speaker set van Logitech.
Bij het spelen van Games of luisteren van Muziek heb ik nergens last van. Tot dat ik een film/serie wil gaan kijken. Deze films/series open ik vanaf mijn Externe Harde Schijf.
Zodra ik een aflevering/film open via mijn mediaspeler VLC krijg ik gedeeltelijk geluid. Je hoort namelijk wel de achtergrond geluiden/effecten zoals, muziek, kloppend geluid, vogeltjes, auto's, deuren etc etc. Zodra de actuers beginnen te praten hoor je deze personages niet praten.

Eerst dacht ik dat dit aan de film/serie lag. Toen overkwam mij dit steeds vaker. Toen ben ik films/series terug gaan zoeken op mijn Externe Harde Schijf. Deze heb ik al eerder gezien toen er voor de 1ste keer geen problemen waren. Ook hierbij komt het geluid niet goed door over mijn Speaker Set.
Het rare van dit alles is, sommige films/series/afleveringen doen het wel goed die ik al eerder gezien heb.

Voorbeeld Series:
Aflevering 1. Werkt prima hoor alles.
Aflevering 2. Hier hoor ik de acteurs niet.
(Deze bestanden staan qua datum net zo lang opgeslagen als andere afleveringen).

Voorbeeld Films:
Film 1: Deze film heb ik al eerder gezien in goede status. Ben gaan kijken als het nu nog steeds werkt.
Het antwoord is nee, geen geluiden van acteurs.
Film 2: Ook deze opnieuw gaan kijken/testen alles werkt prima als behoren.

De Speakerset die ik in gebruik heb is: Logitech Speaker System Z906
Hierbij heb je 3 verschillende opties om van Stero niveau te veranderen. Deze opties zijn:

1. 3D Geluid
2. 4.1 geluid
3. 2.1 Geluid

Dit doe je doormiddel van het bedieningspaneel dat op de Speakerset zit aangesloten.
Als de film/serie afspeeld kan je die opties gebruiken. (Dit stond voorheen altijd gewoon op 3D geluid).
Op alle standen hoor je nog steeds geen geluid/stemmen van de acteurs. Totdat je een 4de keer klikt op de optie knop van het bedieningspaneel. Maar dan zie je geen lampje meer branden op het badieningspaneel. En hoort krakend geluid.
Je klikt voor de 4de verder naar 3D geluid (Dus de eerst optie) en dan vallen de stemmen weer weg.
Vervolgens ben ik van allerlij dingen gaan proberen. Mijn Televisie staat ook aangesloten op dezelfde Speaker Set van Logitech. Hierbij heb ik ook de Stereo opties gebruit van het bedieningspaneel. De uitzendingen hoorde ik volledig goed. Op alle Stereo opties kwamen er geen problemen voor.

De Externe Harde Schijf heb ik aangesloten op een andere PC dat ook een andere Speakerset heeft.
Hierbij deden dezelfde afleveringen/films het prima. Alle geluiden waren er net zoals de geluiden van acteurs.

Toen wist ik mijn geen raad meer. Heb na mijn idee alle mogelijke opties geprobeerd.
Waar zou dit aan kunnen liggen!? Mijn Logitech Speaker System Z906. Of de Geluidskaart uit mijn PC, lijkt mij persoonlijk sterk games, youtube, muziek etc hoor je wel gewoon goed.
Of is het de Externe Harde Schijf?

Alvast bedankt voor de hulp! Hoop dat ik dit snel kan oplossen. Zou het namelijk echt niet meer weten hoe ik dit kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:11
Je gebruikt vlc, misschien daar een instelling verkeerd? Anders eens mediaplayer classic home cinema proberen. Klinkt namelijk als codec issue.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raistly
VLC opties allemaal geprobeerd. Daar ligt het niet aan. Sommige films/series doen het namelijk wel gewoon op de standaard opties.
Andere Mediaspeler geprobeerd, ook hier het probleem. Sommige films/series werken wel sommige niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Probeer is de drivers van je geluidskaart/moederbord te updaten/opnieuw installeren. Dit werkte bij mijn huisgenoot die ongeveer een vergelijkbaar probleem had.

[ Voor 6% gewijzigd door falcon123 op 06-05-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raistly
Waar kan ik deze updates vinden?
Het moederbord dat ik in gebruik heb is: ga-z87-hd3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Deze ? http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=4489#ov

Drivers vind je hier: http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=4489#dl

Als dat het juiste moederbord is...

Je moet namelijk de drivers van je geluid dat via je moederbord komt of als je een externe geluidskaart hebt de drivers daarvan updaten of opnieuw installeren.

De Audio: "Realtek HD Audio Driver" (moederbord) dus.

[ Voor 83% gewijzigd door falcon123 op 06-05-2014 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raistly
Oké, ik ben nu een driver aan het downloaden. Van de site dat u heeft doorgestuurd.
Zou dit echt het probleem zijn? Heb de pc namelijk nog niet zolang dus ook het moederbord niet.
Deze PC is gekocht op; 01/11/2013.

Realtek HD Audio Driver R3.78 heb ik nu gedownload. Europe

[ Voor 12% gewijzigd door Raistly op 06-05-2014 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Raistly schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:14:
Oké, ik ben nu een driver aan het downloaden. Van de site dat u heeft doorgestuurd.
Zou dit echt het probleem zijn? Heb de pc namelijk nog niet zolang dus ook het moederbord niet.
Deze PC is gekocht op; 01/11/2013.

Realtek HD Audio Driver R3.78 heb ik nu gedownload. Europe
Is gigabyte het merk van uw moederbord, zo ja dan is dit juist.

Bij mijn huisgenoot was dit wel de oplossing tot het probleem. Het kan zijn dat die desbetreffende driver toevallig van slag is geraakt en nu niet meer goed doet.

Ik neem aan dat u de versie heeft gedownload voor de juiste windows die u heeft?

[ Voor 6% gewijzigd door falcon123 op 06-05-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raistly
De versie die ik gedownload heb is Windows 7 64 Bit. Op Europe versie.
Nu heb ik dit geinstallerd en worden er verschillende dingen uitgepakt in mijn downloads map.
Hiervan moet ik de Setup installatie activeren? Vervolgens word de driver hergeinstallerd en pc opnieuw opgestart geeft de pc aan.

Hiermee akkoord gaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Raistly op 06-05-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Raistly schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:24:
De versie die ik gedownload heb is Windows 7 64 Bit. Op Europe versie.
Nu heb ik dit geinstallerd en worden er verschillende dingen uitgepakt in mijn downloads map.
Hiervan moet ik de Setup installatie activeren? Vervolgens word de driver hergeinstallerd en pc opnieuw opgestart geeft de pc aan.

Hiermee akkoord gaan?
Het is eerst verstandig om de oude eerst te verwijderen via start > configuratiescherm > Programma's en via de zoekbalk(rechtsboven) te zoeken naar realtek en dan verwijderd u de variant die waarschijnlijk ongeveer zo heet: Realtek High Definition Audio Driver. Als u dit gedaan heeft, dan kunt u de nieuwe installeren en waarschijnlijk moet u uw computer opnieuw starten(tevens wel aan te raden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raistly
Hmm,, ben bang dat ik dadelijk iets verkeerds doe. Dan word ik helemaal gek...
Toen de bestanden werden uitgepakt van de Driver stond er ook een mapje Vista tussen. Vind dit raar heb namelijk niks voor Windows Vista gedownload. Puur wat ik zei, Windows 7 64 Bit.
Moet ik dan alsnog akkoord gaan met de Setup die ik uit de download binnen kreeg?

De variant staat omschreven als; Realtek HD Audio configuratie. Die verwijderen?
Dit kan ik vast niet terug krijgen door Systeem Herstel te actieveren als het uiteindelijk niet gewerkt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Die map Vista64 maakt niet uit, je kunt als nog op setup.exe klikken.

Die zou je gewoon moeten kunnen verwijderen.

Betreft je systeem herstel, ik weet niet wanneer het laatste herstel punt is gemaakt. Als dit lang geleden is dan kunnen er opeens ook andere dingen weg gaan die u recent geinstalleerd heeft. Een systeem herstel is dus niet nodig in principe.

Eerst dus de oude driver verwijderen en dan pas de nieuwe installeren door op setup.exe te klikken in de uitgepakte map(downloads).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raistly
Ik ga dit nu proberen, moment geduld alstublieft.
Zodra dit gebeurd is krijgt u spoedig bericht terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Is het zo belangrijk dat je dringend hulp nodig hebt?

Goed, hoe heb je de speakers aangesloten? Optisch, analoog?

Op je speakerset komt blijkbaar geen surround signaal binnen, maar stereo. Het klinkt alsof VLC de twee kanalen voor de fonts uit 5.1 geluid van je filmbestand plukt en dat naar je speakers stuurt. Dat verklaart ook waarom je bij sommige films wel stemmen hebt: die zijn gewoon stereo (dus stemmen zitten al gemixt in de kanalen voor de fonts).

Komt er geluid uit alle speakers als je ze test in het configuratiescherm? Zoja, dan ligt het aan VLC.

[ Voor 52% gewijzigd door TBTL op 06-05-2014 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raistly
Ik zat nog even te kijken voordat ik mijn driver had verwijderd en vond ik dit:

Onder de driver Reltek HD Audio configuratie heb je een aantal Opties.
De volgende tabbladen heb je hierin;

Speakers, Digital output, Digital Input & Microphone.

Als iemand mee kan kijken snap je wat ik bedoel. Neem aan dat men dezelfde opties heeft bij deze configuratie.
Onder het tabblad Speakrs heb je een optie ''Configuratie van luidsprekers''
De volgende opties hiervan zijn:

1. Stereo
2. Quadrafonisch
3. 5.1
4. 7.1

Hij stond op de optie 5.1. Denk dat dit de boos doener is. Heb deze instelling veranderd naar Quadrafonisch. En toen deden de films/series het weer. Die het namelijk eerst niet deden (En voorheen altijd wel gedaan hadden). Heb geen flauw idee hoe deze optie veranderd is of als hij altijd op 5.1 geluid heeft gestaan. Het werkt namelijk nu wel met Quadrafonisch of Stereo geluid optie.
Iemand enig idee waarom hij het nu ineens wel hierop doet? Puur omdat mijn Logitech Speaker System Z906 geen 5.1 & 7.1 bezit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Je set is 5.1, dus dat is de correcte optie. Met quadrofonisch wordt waarschijnlijk het centerkanaal over de fronts weergegeven. Verder mis je misschien het LFE-kanaal. Het kan, maar het kan beter. :)

[ Voor 21% gewijzigd door TBTL op 06-05-2014 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raistly
Als ik Quadrofonisch aanklik hoor ik het over al mijn speakers.
5.1 Hoor ik het ook over al mijn speakers alleen dan nog steeds zonder de stemmen.
(Of ik hoor de stemmen heel zwaar tot amper)

Ook met het bedieningspaneel kan je verschillende keuzes aangeven. Dit doe je met de hand.
3D, 4.1 of 2.1 Geluid. Geen van alle hoor je de stemmen in de film/serie op 5.1 instellingen van de Realtek HD Audio configuratie.

Stel ik gebruik het bedieningspaneel met de drie opties op Quadrafonische instellingen van Realtek HD Audio configuratie hoor ik de stemmen wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Raistly op 06-05-2014 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:37

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Het enige wat ik herken is dat ik in sommige series het verkeerde audiospoor heb gepakt deze exact jouw probleem beschrijft. Mogelijk heb je een standaard instelling verkeerd staan in je media speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raistly
De instellingen van mijn Mediaspeler kloppen allemaal. Heb hier nooit iets aan veranderd. Dit was voorheen ook nooit gebeurd en ook nooit het probleem.

Volgens mij ben ik er wel achter nu.
Mijn instellingen staan via Realtek HD Audio Configuratie op 5.1 Dit laat ik zo staan.
Zodra ik films ga kijken moet ik niet aan mijn bedieningspaneel zitten klooien met de opties 3D, 4.1 of 2.1 Geluid. Want dan hoor ik de stemmen/acteurs niet meer.
Deze opties van het bedieningspaneel ga ik dan alleen nog gebruiken met Gamen en Muziek. Met films laat ik dat uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 08:34

Jag

Waarom sluit je het niet digitaal aan? Dan kan je gewoon het ongecodeerde surround kanaal naar je speakers sturen, of ondersteunen ze dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raistly
Geen flauw idee als dat kan..
Maar volgens mij begrijpt niet iedereen mij hier.
Ti's namelijk ook lastig uit te leggen. Ook ivm het bedieningspaneel van mij speakers set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:31
Is er niet gewoon een center speaker kapot?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 08:49
chaoscontrol schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 00:56:
Is er niet gewoon een center speaker kapot?
Dit dacht ik ook:P Of anders moet het iets in je VLC zijn. Dat de ene film wel werkt en de andere niet, betekend niet dat je de player mag uitsluiten als boosdoener. Zoals al eerder genoemd, probeer eens Media player classic home cinema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 08:34

Jag

Op zich zou het natuurljk moeten kunnen om 5.1 geluid uit een 5.1 set te krijgen :). Sterker nog, daar is ie voor bedoeld! Je mist nu namelijk het center kanaal. Daarom ook de suggestie om het digitaal aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

hallo, het lijkt erop dat je centerspeaker geen geluid geeft (deze doet voornamelijk de stemmen)

wissel eerst eens de kabels van je center en een andere speaker om, komt er dan wel geluid uit die andere speaker, dan weet je at het of de kabel van de center of de centerspeaker zelf is.

Als die andere speaker het ook niet doet kan het aan je input kabel liggen, het zou ook kunnen dat je per ongeluk het centerkanaal hebt uitgezet op dat bedieningspaneel dat bij je set zit.

succes!

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjay1990
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 23:07
In de audio driver komt als je die op 5.1 zet meestal een plaatje te staan waarbij je als je een speaker aanklikt op de speaker een geluid wordt afgespeeld. Dit om te testen of de speaker het doet en of hij juist is aangesloten. Daar kun je ook kiezen dat de subwoofer en center speaker omgekeerd worden.
Dit menu bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/1zvbb6s.jpg

Niet op de pijltjes letten plaatje komt van Google :*)

Zie nu pas dat dit plaatje voor de Asus versie van de driver is. Weet niet inhoevere die van Gigabyte hier van afwijkt.

[ Voor 21% gewijzigd door jayjay1990 op 07-05-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 22:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Even de titel wat duidelijker gemaakt :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre4life
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-05-2024
Gebruik je een bepaalde codec paket? want sommige extensies van films enzo worden niet lekker ondersteut waardoor dit ook kan gebeuren soms is het al voldoende om de extensie aan te passen zodat die hetzelfde zijn en de codecs wel worden geactiveerd.
Pagina: 1