Intro
Om te beginnen zal ik even een kleine introductie geven. Een vriend van me op school heeft om hulp gevraagd met uitzoeken van een laptop voor een ICT opleiding die hij gaat volgen. De opleiding die hij gaat volgen is: Niveau 4 ICT-Beheerder
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
De school waar die naar toe gaat is naar mijn mening een beetje vaag met hun minimale specificaties. Zo geven ze aan dat er ''zware'' programma's worden gedraaid maar vervolgens niet welke programma's.
Wat mag je laptop gaan kosten?
900-1000 euro, bang for your buck is erg belangrijk.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
De laptop wordt gebruikt op een MBO ICT opleiding , gewicht en grootte maakt niks uit maar een beetje redelijke accu mag wel
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, ik neig zelf erg naar Asus maar voor wie de laptop is heeft geen speciale merken.
Specificaties vanuit de opleiding
Processor : Quad core CPU (met ondersteuning voor visualisatie)
geheugen : 6-8GB RAM
HDD : 300GB+ , graag een SSD of SSHD
beeldscherm : 15.6 minimaal
Wat heb je zelf al gevonden.
pricewatch: Asus N750JV-T4103H
Waarom: Deze CPU heeft een krachtige i7 CPU.
voldoet aan de 8GB RAM met mogelijkheid om uit te breiden naar 16 GB.
Een 750 GB HDD ,
Ook zit er een redelijk videochip in en het beeldscherm is groot genoeg.
pricewatch: Asus N750JV-T4195H
Ook deze heeft een krachtige i7 CPU
Hij heeft van zich zelf al 6GB ram maar dit kan uitgebreid worden.
Het scherm en de videochip zijn van goede kwaliteit
Deze laptop is iets goedkoper dan de vorige met dit extra vrijgekomen budget zou het mogelijk kunnen zijn om de HDD eruit de halen en er een SSD in te zetten.
pricewatch: Asus VivoBook S551LB-CJ046H
de standaard CPU snelheid is lager dan bij de andere maar de turbofrequentie is weer hoger.
Deze laptop heeft direct van zichzelf al 8GB ram maar dit kan niet worden uitgebreid.
Positief punt aan deze laptop is dat er een 1TB HDD inzit en een 24GB SSD voor het OS
Scherm is groot genoeg.
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG2BMH)
De CPU voldoet aan de eisen.
de RAM voldoet aan de eisen met 8GB RAM en er is mogelijkheid tot een uitbreiding naar 16GB.
Er zit een 1TB HDD in en een 16GB SSD, hij ligt 200 euro onder het budget dus er kan een SSD in worden gezet.
Ik heb geen ervaring met het merk ''lenovo'' maar misschien dat hier iemand is die positieve ervaring heeft.
pricewatch: Medion Erazer X6823
Positieve aan deze is dat er een grotere SSD in zit, in dit geval van 128GB maar medion wordt nooit zo goed beoordeelt.
Om te beginnen zal ik even een kleine introductie geven. Een vriend van me op school heeft om hulp gevraagd met uitzoeken van een laptop voor een ICT opleiding die hij gaat volgen. De opleiding die hij gaat volgen is: Niveau 4 ICT-Beheerder
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
De school waar die naar toe gaat is naar mijn mening een beetje vaag met hun minimale specificaties. Zo geven ze aan dat er ''zware'' programma's worden gedraaid maar vervolgens niet welke programma's.
Wat mag je laptop gaan kosten?
900-1000 euro, bang for your buck is erg belangrijk.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
De laptop wordt gebruikt op een MBO ICT opleiding , gewicht en grootte maakt niks uit maar een beetje redelijke accu mag wel
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, ik neig zelf erg naar Asus maar voor wie de laptop is heeft geen speciale merken.
Specificaties vanuit de opleiding
Processor : Quad core CPU (met ondersteuning voor visualisatie)
geheugen : 6-8GB RAM
HDD : 300GB+ , graag een SSD of SSHD
beeldscherm : 15.6 minimaal
Wat heb je zelf al gevonden.
pricewatch: Asus N750JV-T4103H
Waarom: Deze CPU heeft een krachtige i7 CPU.
voldoet aan de 8GB RAM met mogelijkheid om uit te breiden naar 16 GB.
Een 750 GB HDD ,
Ook zit er een redelijk videochip in en het beeldscherm is groot genoeg.
pricewatch: Asus N750JV-T4195H
Ook deze heeft een krachtige i7 CPU
Hij heeft van zich zelf al 6GB ram maar dit kan uitgebreid worden.
Het scherm en de videochip zijn van goede kwaliteit
Deze laptop is iets goedkoper dan de vorige met dit extra vrijgekomen budget zou het mogelijk kunnen zijn om de HDD eruit de halen en er een SSD in te zetten.
pricewatch: Asus VivoBook S551LB-CJ046H
de standaard CPU snelheid is lager dan bij de andere maar de turbofrequentie is weer hoger.
Deze laptop heeft direct van zichzelf al 8GB ram maar dit kan niet worden uitgebreid.
Positief punt aan deze laptop is dat er een 1TB HDD inzit en een 24GB SSD voor het OS
Scherm is groot genoeg.
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG2BMH)
De CPU voldoet aan de eisen.
de RAM voldoet aan de eisen met 8GB RAM en er is mogelijkheid tot een uitbreiding naar 16GB.
Er zit een 1TB HDD in en een 16GB SSD, hij ligt 200 euro onder het budget dus er kan een SSD in worden gezet.
Ik heb geen ervaring met het merk ''lenovo'' maar misschien dat hier iemand is die positieve ervaring heeft.
pricewatch: Medion Erazer X6823
Positieve aan deze is dat er een grotere SSD in zit, in dit geval van 128GB maar medion wordt nooit zo goed beoordeelt.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus N750JV-T4103H | € 974,99 | € 974,99 |
| 1 | Asus N750JV-T4195H | € 899,- | € 899,- |
| 1 | Asus VivoBook S551LB-CJ046H | € 899,- | € 899,- |
| 1 | Lenovo IdeaPad Y500 (MBG2BMH) | € 799,- | € 799,- |
| 1 | Medion Erazer X6823 | € 899,- | € 899,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 4.470,99 | |