Hoi iedereen!
Ik heb hulp nodig bij het aanschaffen van een nieuwe laptop. Momenteel heb een 15,6 inch Acer aspire 5740 van zo'n 4,5 jaar oud. Heeft deze jaren goed dienst gedaan. Helaas is deze qua gewicht érg zwaar, niet praktisch om mee te nemen en begint hij vervelende kuren te vertonen(extreem traag, ook na het laten opschonen. Maar hij valt ook regelmatig uit ondanks schoonmaken van de ventilator).
Mijn laptop gebruik ik voornamelijk voor mijn studie(office/SPSS dus). Daarnaast ben ik groot liefhebber van series(zowel online als downloaden). En natuurlijk het reguliere surfen, mailtjes, enzovoorts.
Mijn wensen/eisen:
Daarnaast heb ik gekeken naar de Samsung Ativ book en de Asus Zenbook.
Wat is voor mij prijs-kwaliteit(kwaliteit als in voor mijn gebruik uiteraard) het slimste en waarmee kan ik de komende 5 jaar goed uit de voeten? Zijn bovenstaande opties dan allemaal goede keuzes(qua prijs liggen ze érg dicht bij elkaar, dus dat hoeft voor mij de doorslag niet te geven) of zijn er andere, betere opties op de markt?
Ik heb hulp nodig bij het aanschaffen van een nieuwe laptop. Momenteel heb een 15,6 inch Acer aspire 5740 van zo'n 4,5 jaar oud. Heeft deze jaren goed dienst gedaan. Helaas is deze qua gewicht érg zwaar, niet praktisch om mee te nemen en begint hij vervelende kuren te vertonen(extreem traag, ook na het laten opschonen. Maar hij valt ook regelmatig uit ondanks schoonmaken van de ventilator).
Mijn laptop gebruik ik voornamelijk voor mijn studie(office/SPSS dus). Daarnaast ben ik groot liefhebber van series(zowel online als downloaden). En natuurlijk het reguliere surfen, mailtjes, enzovoorts.
Mijn wensen/eisen:
- Omdat ik hem voor mijn studie gebruik(en dus ook veel mee zal nemen, treinreizen á 2 uur en werken op uiteenlopende locaties) zoek ik een 13" en het liefst een gewicht dat onder de 1,5kg ligt. In ieder geval zo laag mogelijk. Kleiner dan 13" wil ik niet gaan, dat vind ik niet prettig werken als ik lange dagen aan verslagen zit.
- Een goede accuduur, zodat ik makkelijk in de trein kan werken maar bijv. ook op locatie als daar geen stopcontact in de buurt is.
- Een laptop waar ik zeker weer een jaar of 5 vooruit kan, ik ben namelijk niet van plan er aan te sleutelen of in de loop van de tijd onderdelen te vervangen of uit te breiden.
- Aansluitend op bovenstaande dus voldoende geheugen, een laptop die al die jaren snel genoeg blijft(opstarten kost bij mijn huidige laptop al snel een kwartier...).
- Budget: 1000-1500 euro, na op internet gezocht te hebben met bovenstaande eisen kom ik toch op laptops die in deze prijsklasse vallen. De gouden tip voor een goedkopere is natuurlijk altijd welkom!
Daarnaast heb ik gekeken naar de Samsung Ativ book en de Asus Zenbook.
Wat is voor mij prijs-kwaliteit(kwaliteit als in voor mijn gebruik uiteraard) het slimste en waarmee kan ik de komende 5 jaar goed uit de voeten? Zijn bovenstaande opties dan allemaal goede keuzes(qua prijs liggen ze érg dicht bij elkaar, dus dat hoeft voor mij de doorslag niet te geven) of zijn er andere, betere opties op de markt?