COAX hoofdaansluiting verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
beste,

ik heb een vraag waar ik wat hulp bij nodig heb.
Het zit zo in de woonkamer komt de COAX signaal binnen (van in ons geval UPC), in de meterkast komt de groene kabel uit de grond (kruipkelder) naar boven om vervolgens via een buis naar de woonkamer te gaan. Nu zit hier de modem van UPC op aangesloten en het internet (gaat via COAX). Ik zou graag de modem daar weg willen halen en naar de meterkast verplaatsen, kan dit zomaar?
Kan ik gewoon de kabel doorknippen in de meterkast tot die lang genoeg is en er een aansluit punt aan maken? En de oude kabel die nu naar het punt in de woonkamer komt gewoon gebruiken zodat ik hier de mediabox van UPC aan kan sluiten.

Wat heb ik hiervoor nodig, ik ben wel aardig wegwijs in de netwerk gedoe maar COAX en wat ik gebruiken kan heb ik niet heel veel verstand van, wil het natuurlijk wel goed doen. (kan natuurlijk prima een aansluiting maken als ik de goede dingen maar heb)

Hier wat foto`s van de situatie nu:

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/30siro3.jpg
De boel aangesloten op de nu hoofdaansluiting

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/2wgt9iv.jpg
De kabel in de meterkast waar ik de aansluiting nu wil hebben. (rechts uit de grond om vervolgens de buis links in te gaan naar de woonkamer)

Ik had dit doosje in gedachten:

http://www.allekabels.nl/...471/antenne-einddoos.html

Lijkt me precies hetzelfde als wat ik nu heb? Of is het opklik geval van UPC ook nog een versterker? Want dan zou ik de groene kabel uit de grond hierin kunnen doen, de tv out naar de kabel in de muur naar het punt in de woonkamer en de bovenste aansluiting gebruiken voor UPC modem.
Lees overigens dat de aansluiting in de woonkamer een TRAS1000 is? Dus dan zal ik een TRAS1000 kastje in de moeterkast moeten maken?

[ Voor 19% gewijzigd door rikadoo op 06-05-2014 19:19 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Officieel is dat deel van de bekabeling eigendom van UPC en moet je het dus door hen laten doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:26:
Officieel is dat deel van de bekabeling eigendom van UPC en moet je het dus door hen laten doen.
Dat dacht ik dus ook. Vind overigens wel allemaal TRAS aansluitingen voor de hoofdaansluiting in hun webwinkel.

http://accessoires.upc.nl...AS-2000KK_handleiding.pdf

hele handleiding dus je zou zeggen dat het soms zelf gebeurd het monteren van een andere aansluiting?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is een aansluitdoosje voor in de woonkamer of slaapkamer of watwilje. Jij wilt het zogenoemde AOP (Abonnee-Overnamepunt) verplaatsen en dat is dus iets wat de kabelaar moet doen.

Het AOP is vergelijkbaar met het IS/RA van KPN en is het punt waar de verantwoordelijkheid over de bekabeling overgaat van de aanbieder naar de klant.

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 06-05-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Dus de plek waar nu de groene kabel eindigd (in mijn woonkamer) is mijn AOP. En ik mag pas dingen aanpassen vanaf dat punt wat daarna komt. Hm das jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Juist. Echter lijkt 't wel zo te zijn dat die kabel bij je meterkast ingevoerd wordt, en dan vervolgens gewoon een leiding in gaat. Dus 'm naar de meterkast laten verplaatsen lijkt een fluitje van een cent te gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:47:
Juist. Echter lijkt 't wel zo te zijn dat die kabel bij je meterkast ingevoerd wordt, en dan vervolgens gewoon een leiding in gaat. Dus 'm naar de meterkast laten verplaatsen lijkt een fluitje van een cent te gaan zijn.
Juist en dat bedoelde ik dus (sorry als het toch wat onduidelijk was), nu kan ik die groene kabel ook gewoon uit de leiding halen en een nieuw kastje kopen om hem vervolgens in de meterkast weer aan te sluiten. (en hem dus verplaatsen) En de bestaande kast in de woonkamer laten zitten om daar een nieuw kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer te leggen. En zo`n punt word gemaakt door een TRAS2000 kastje als ik het goed begrijp (die hebben extra aarde).

[ Voor 6% gewijzigd door rikadoo op 06-05-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:27

InFamous

excommunicado

Just my 2 cents, ik zou de kabel gewoon los halen en dan terug trekken de meterkast in, dan kan je eventueel bij verhuizing de kabel gewoon weer in de oude staat herstellen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Tevens, het WCDdoosje wat je omschrijft: Retourgeschikt: Nee
Voor je diensten heb je dat wel nodig

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
GGS_206 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:55:
Tevens, het WCDdoosje wat je omschrijft: Retourgeschikt: Nee
Voor je diensten heb je dat wel nodig
Die uit de TS is dan niet goed dat is dus een simpel doosje. Deze wel goed?

http://accessoires.upc.nl...ops/UPC/Products/11100200

Dat lijkt me zo`n zelfde als die ik nu in de woonkamer heb zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door rikadoo op 06-05-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01 18:25

ShadowAS1

IT Security Nerd

rikadoo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:57:
[...]

Die in je woonkamer zit als het goed is een F-Connector op (zo een met schroefdraad)

Edit: Dit is wat je zoekt http://www.cablers.nl/epa...giproof/Products/44000271 maar of het mag van UPC.. vraag het me af.

[ Voor 15% gewijzigd door ShadowAS1 op 06-05-2014 20:10 ]

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

rikadoo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:57:
[...]

UPC verkoopt geen AOP's en dat doosje is dezelfde maar dan met een opbouwring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Ja klopt die gaat naar de modem als je die bedoel? Dat kastje die er nu opzit is een woonkamer splitter die kreeg ik van UPC zo word de signaal gesplits van COAX naar de COAX voor de modem en voor de TV (Mediabox)

Ik denk dat de echte AOP in de kruipkelder zit en daar heb ik verder ook neits te maken en deze groene kabel uit de grond daarvanaf komt.

Afbeeldingslocatie: http://www.coaxkabels.com/image/cache/data/CAI-UPC-Woonkamerspiltter-Tratec-MCP-03-15833677-500x500.jpg

Ik ga gewoon de groene kabel uit de buis halen en deze in de meterkast weer met dat kastje vastmaken (met retoursignaal) en daar de woonkamersplitter opzetten met de modem in de meterkast. en dan een nieuwe kabel in de leiding leggen naar de woonkamer voor de TV.
ShadowAS1 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:08:
[...]

Die in je woonkamer zit als het goed is een F-Connector op (zo een met schroefdraad)

Edit: Dit is wat je zoekt http://www.cablers.nl/epa...giproof/Products/44000271 maar of het mag van UPC.. vraag het me af.
Ik denk dat ik niets te maken heb met het AOP punt, deze zit volgens mij onder het huis. En vanaf daar zal de groene kabel mijn huis binnenkomen naar de meterkast. De kabel die dus binnenkomt die gaa alleen gelijk naar de aansluiting in de woonkamer (ziet er uit als een normale wanddoos).
Mijn vraag was dus of ik die groene kabel kan doorknippen of eruit trekken (is netter) en dan dezelfde aansluiting in de meterkast maken en vervolgens de splitter erop die ik van UPC gekregen heb om het signaal te splitten naar de modem en TV. Dat AOP kastje zie ik nergens ook niet in de meterkast.

Denk dat de titel niet goed is, hoofdaansluiting in de woonkamer.

[ Voor 61% gewijzigd door rikadoo op 06-05-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:32
Nee het AOP mag je niet zelf verplaatsen dit moet gedaan worden door UPC. De groene kabel + AOP is UPC domein. Dit moet je zien als de Gas,Water,Elektra meters. Die mag je ook niet zomaar verplaatsen.

Ga niet zelf knutselen met een WCD in de meterkast. Want dat is een zeer slecht idee. Daar zijn meerdere technische redenen voor. In de meterkast hoort een NTP-1 AOP Tratec VQ601R of TRIS 102A. De rest is voor UPC afgekeurd als AOP in de meterkast. Als WCD mogen vanuit UPC slechts de GUT14D, GUT15D of TRAS2000 gebruikt worden. De rest is volgens de UPC norm ook niet goed voor hun diensten. Ook de Hirschmann EDC 1000 niet. Bron: UPC

Die kabel kun je zo doorknippen alleen kan hierdoor je lijn de verkeerde eigenschappen krijgen. Iedere aansluiting is namelijk vooraf met een bepaalde rekenmethode aangesloten in de eindversterker. Door hier aan te tornen kun je het risico op teveel signaal krijgen.

Laat het gewoon op kosten van UPC doen, dan heb je de minste kans op ellende en heb je een situatie die door hun goedgekeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Nog een foto, de groene kabel gaat vanuit de kruipkelder naar boven de meterkast in en via de meterkast naar de woonkamer op een aansluitpunt. Vanuit dit aansluitpunt zit de woonkamer splitter die de TV en het internet scheid. Zit verder niets een AOP oid in de buurt.

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/efl5c8.jpg

Lees nu dit:
De hoofdaansluiting van UPC is te herkennen aan de wandcontactdoos die op een groene kabel is aangesloten. Meestal is de hoofdaansluiting in de meterkast geplaatst, maar het kan ook zijn dat deze zich in de woonkamer bevindt. Apparatuur van UPC, zoals een modem of de mediabox, moet rechtstreeks of via de splitter die UPC meelevert, op de hoofdaansluiting worden aangesloten.
http://www.upc.nl/klantenservice/uitleg/bekabeling/

Dus het klopt wel.

[ Voor 50% gewijzigd door rikadoo op 06-05-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
rikadoo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:54:
Nog een foto, de groene kabel gaat vanuit de kruipkelder naar boven de meterkast in en via de meterkast naar de woonkamer op een aansluitpunt. Vanuit dit aansluitpunt zit de woonkamer splitter die de TV en het internet scheid. Zit verder niets een AOP oid in de buurt.

[afbeelding]
Mooi stukje kabelschade bij de WCD. Storing in 3,2,1 Dat is ook reden om niet zelf te knutselen. De binnenkant van de UPC kabel kun je ook beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
MediaZoo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:56:
[...]

Mooi stukje kabelschade bij de WCD. Storing in 3,2,1 Dat is ook reden om niet zelf te knutselen. De binnenkant van de UPC kabel kun je ook beschadigen.
Zo heb ik hem open gemaakt en opzij geschoven, woon hier nu net 2 jaar en is er nooit afgeweest. Overigens is alles prima internet en tv werken prima. Maar het ziet er inderdaad niet uit.

[ Voor 4% gewijzigd door rikadoo op 06-05-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
rikadoo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:57:
[...]

Zo heb ik hem open gemaakt en opzij geschoven, woon hier nu net 2 jaar en is er nooit afgeweest. Overigens is alles prima internet en tv werken prima. Maar het ziet er inderdaad niet uit.
Niet verder vertellen. Maar er zijn ook storingen die ontstaan waar je zelf niet altijd iets van merkt en wat je zelf niet kan meten. Iets met retour signaal ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
MediaZoo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:59:
[...]

Niet verder vertellen. Maar er zijn ook storingen die ontstaan waar je zelf niet altijd iets van merkt en wat je zelf niet kan meten. Iets met retour signaal ofzoiets.
Nja als dat zo zal zijn dan had UPC waarschijnlijk allang contact opgenomen toch? Heb inmiddels al 2 jaar UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zier er wel slordig uit. ik zou bijna zeggen dat de mantel de kern raakt. maar dat dat je toch echt wel moeten merken.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
rikadoo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:00:
[...]

Nja als dat zo zal zijn dan had UPC waarschijnlijk allang contact opgenomen toch? Heb inmiddels al 2 jaar UPC.
Sommige storingen spelen niet altijd en zijn daarom ook niet altijd direct op te lossen.

Vooral bij retour stromen is lastig te achterhalen waar het vandaar komt. Omdat je namelijk op het gehele wijkcentrum een storing ziet welke van slechts 1 aansluiting komt. Het is helaas niet terug te halen waar dit soort storingen ontstaan zonder deel voor deel netwerken los te koppelen als een storing speelt. Speelt ie niet kun je m ook niet opsporen. Een slechte wcd zal niet direct een geheel wijkcentrum neerhalen maar kan het verkeer op de multitap(s) waar de aansluiting op geplaatst is. Dan kun je al snel over 24 aansluitingen praten.

Intern zal er ook signaal verlies optreden. Misschien merk je het niet maar het treed weldegelijk op en komt op den duur de staat van de apparatuur niet tengoede.
fish schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:03:
Zier er wel slordig uit. ik zou bijna zeggen dat de mantel de kern raakt. maar dat dat je toch echt wel moeten merken.
Ik denk eerder dat er geen contact is met de massa ader in de WCD. Je kunt nooit zo zien als de WCD dicht is of er contact met de kern is. Zou wonderbaarlijk zijn als je dat zo zou kunen zien.

[ Voor 16% gewijzigd door MediaZoo op 06-05-2014 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
fish schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:03:
Volgens mij valt dat wel mee want de kern gaat nog dieper de WDC in.
MediaZoo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:04:
[...]

Sommige storingen spelen niet altijd en zijn daarom ook niet altijd direct op te lossen.

Vooral bij retour stromen is lastig te achterhalen waar het vandaar komt. Omdat je namelijk op het gehele wijkcentrum een storing ziet welke van slechts 1 aansluiting komt. Het is helaas niet terug te halen waar dit soort storingen ontstaan zonder deel voor deel netwerken los te koppelen als een storing speelt. Speelt ie niet kun je m ook niet opsporen. Een slechte wcd zal niet direct een geheel wijkcentrum neerhalen maar kan het verkeer op de multitap(s) waar de aansluiting op geplaatst is. Dan kun je al snel over 24 aansluitingen praten.

Intern zal er ook signaal verlies optreden. Misschien merk je het niet maar het treed weldegelijk op en komt op den duur de staat van de apparatuur niet tengoede.
Oke bedankt voor de uitleg, van wat ik dus begrijp is de aansluiting tot zover van UPC en mag ik daar niet aankomen. ik zal eens contact opnemen met UPC en vragen of ze dit toestaan (is hun onderhoud dan?) Misschien sturen ze een monteur, en als ik dan vraag of ze gelijk het punt in de meterkast willen maken :p Wie weet doen ze het, maar verwacht van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
Heb hier ook die groene kabel in de meterkast doorgeknipt, F-connector eraan, goede splitter, modem en daarna doorlussen naar de woonkamer.

Leuk dat het 'van UPC is', maar het is gewoon mijn huis, moeten ze maar geen kabel in mijn huis leggen :)

UPC bellen zou ik zeker niet aan beginnen.

Er zijn ook genoeg mensen die dat doen: https://www.google.nl/sea...=f+connector+groene+kabel

[ Voor 32% gewijzigd door StevenK op 06-05-2014 21:10 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01 18:25

ShadowAS1

IT Security Nerd

StevenK schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:08:
Heb hier ook die groene kabel in de meterkast doorgeknipt, F-connector eraan, goede splitter, modem en daarna doorlussen naar de woonkamer.

Leuk dat het 'van UPC is', maar het is gewoon mijn huis, moeten ze maar geen kabel in mijn huis leggen :)

Er zijn ook genoeg mensen die dat doen: https://www.google.nl/sea...=f+connector+groene+kabel
Dat slaat nergens op. Je zou dus ook met de binnenkomende stroom gaan kloten? Duur grapje als dat mis gaat, zelfde geld voor zo'n AOP. Die kabel ligt er nou eenmaal en hij is niet van jou, punt. Als je 'm weg wil hebben dan bel je ze maar lekker of ze 'm weg halen.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo

Wat nou bij een spanningspiek door apparatuur van de buren? Poef dag modem en alles wat niet galvanisch gescheiden is van de buitenwereld. Of nog veel leuker dat er een piekspanning vanuit het netwerk komt. Televoeding is ook niet altijd voldoende uitgefilterd met spanning op de kabel tot gevolg. Je AOP filtert dat alsnog weg, want apparatuur dat niet achter een AOP zit vind dat niet zo leuk.

En er kan een hele hoop zelf gedaan worden. Alleen zitten we nu in een tijd dat hobbieisten het niet altijd meer zelf kunnen. Zelf proberen kan altijd en het kan altijd goed gaan dat is logisch. Maar waar UPC over valt en logisch is is het volgende. De hobbieist gaat gezellig klussen, veroorzaakt hierdoor storingen die niet nodig zijn en door UPC niet altijd op te sporen zijn met het gevolg dat klanten ontevreden zijn. UPC zegt daarom kabel en AOP is van ons. Die zijn dusdanig aangesloten dat storingen in principe niet kunnen ontstaan voor en op dat punt. En omdat wij aan de voorwaarden hebben voldaan heeft u zelf de verantwoording om uw eigen bekabeling op orde te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
@ MediaZoo,

Stel ik doe hetzelf, dan heb ik toch alleen dit nodig? Dan heb ik de doos in de woonkamer als het ware verplaatst naar de meterkast. Die is door hun goedgekeurd lijkt me dan geen probleem toch? En als ik verder niets knip van de groene kabel, dan kan zodra ik ga verhuizen weer orgineel maken, mocht het alsnog niet werken orgineel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
rikadoo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:18:
@ MediaZoo,

Stel ik doe hetzelf, dan heb ik toch alleen dit nodig? Dan heb ik de doos in de woonkamer als het ware verplaatst naar de meterkast. Die is door hun goedgekeurd lijkt me dan geen probleem toch? En als ik verder niets knip van de groene kabel, dan kan zodra ik ga verhuizen weer orgineel maken, mocht het alsnog niet werken orgineel maken.
Dat AOP heb je nodig maar ook deugdelijk f-connectors daarvoor. En de juiste maarvoering voor deze f-connectors. En vergeet je AOP niet te aarden. Dit is ook nodig om storing te voorkomen.

En trek je groene kabel terug en leg een KOKA 799 of KOKA 9 TS van Hirschmann terug, ik neem aan dat je op die aansluiting televisie wilt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Ik had van jou als advocaat eigenlijk wel een post met wat meer feitelijke onderbouwing verwacht. Hoe zit dat nou eigenlijk met NUTS voorzieningen, van wie zijn die?

Iedereen met een beetje verstand laat het wel uit zijn hoofd om te gaan klooien met elektra, gas of water vóór de meters, maar op het moment dat de telefoon- of kabelaansluiting ter sprake komt vindt iedereen dat je daar maar zelf aan moet mogen klooien.

In de algemene voorwaaden van UPC staat in ieder geval dat je er niet aan mag zitten:
14.2 Alleen UPC mag het aansluitpunt aanleggen, in dienst stellen, onderhouden, repareren, wijzigen, aanpassen en onderdelen ervan vervangen of verwijderen. U mag dit ook als u hiervoor toestemming heeft van UPC.
Het lijkt mij, als juridische leek, dat je je daar toch gewoon aan te houden hebt als klant.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
MediaZoo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:21:
[...]

Dat AOP heb je nodig maar ook deugdelijk f-connectors daarvoor. En de juiste maarvoering voor deze f-connectors. En vergeet je AOP niet te aarden. Dit is ook nodig om storing te voorkomen.

En trek je groene kabel terug en leg een KOKA 799 of KOKA 9 TS van Hirschmann terug, ik neem aan dat je op die aansluiting televisie wilt ;)
Klopt inderdaad. Trek de groene kabel terug en leg op die plek een nieuwe (die jij nu aanbeveeld) De F-connectoren die op de UPC site staan lijken me allemaal goed aangezien UPC die aanraadt dus dat zal ook geen probleem zijn neem ik aan.

@ Xander, gewoon even een belletje plegen naar UPC dus om het formeel in orde te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door rikadoo op 06-05-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

rikadoo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:18:
@ MediaZoo,

Nop ..

Hier zit een "splitter" in die de band van de radio scheid van de tv band

Je moet zoeits hebben http://www.europart.nl/au...wandkontaktdoos/88954012/

Of een goedgekeurd equavilent voor upc

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
fish schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:25:
[...]

Nop ..

Hier zit een "splitter" in die de band van de radio scheid van de tv band

Je moet zoeits hebben http://www.europart.nl/au...wandkontaktdoos/88954012/

Of een goedgekeurd equavilent voor upc
Dat zit er nu ook. De AOP die ik nu heb zit ook Radio en TV. De UPC splitter moet er wel gewoon op kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door rikadoo op 06-05-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat ga je doen 2 coax kabels naar de woonkamer trekken ?. alles dubbel splitten en singalen weer mengen voor nieuwe aansluitingen ?

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 06-05-2014 21:28 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
fish schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:28:
Wat ga je doen 2 coax kabels naar de woonkamer trekken ?. alles dubbel splitten voor nieuwe aansluitingen ?
nee gewoon 1 maar als ik die enkele gebruik dan kan de splitter van UPC zelf er niet meer op (die scheid het internet en TV) zie vorige pagina voor een foto hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

denk nog eens een keer goed na.

1 kabel voor de tv .. ok .
Nu de radio, dat singaal zit er (grotendeels) niet meer in

(of andersom)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
fish schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:31:
denk nog eens een keer goed na.

1 kabel voor de tv .. ok .
Nu de radio, dat singaal zit er (grotendeels) niet meer in

(of andersom)
Goed,

de AOP in de woonkamer heeft een TV/Radio aansluiting hier zit een Woonkamersplitter van UPC op, op dei splitter zit 1 de TV en 2 het modem van UPC. de 3e word niet gebruikt.

Ik wil deze verplaatsen naar de meterkast zodat de modem daar kan staan aangezien de modem in de woonkamer geen gezicht is. Hiervoor moet ik de groene draad terug trekken en in de meterkast zo`n zelfde kastje hebben, aangezien de splitter er weer op moet. Dus wat jij zegt kan ik niet gebruiken in de meterkast, wel in de woonkamer aangezien daar alleen een TV op aangesloten word via 1 kabel die vanaf de meterkast naar de woonkamer gaat.

Zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
rikadoo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:35:
[...]

Goed,

de AOP in de woonkamer heeft een TV/Radio aansluiting hier zit een Woonkamersplitter van UPC op, op dei splitter zit 1 de TV en 2 het modem van UPC. de 3e word niet gebruikt.

Ik wil deze verplaatsen naar de meterkast zodat de modem daar kan staan aangezien de modem in de woonkamer geen gezicht is. Hiervoor moet ik de groene draad terug trekken en in de meterkast zo`n zelfde kastje hebben, aangezien de splitter er weer op moet. Dus wat jij zegt kan ik niet gebruiken in de meterkast, wel in de woonkamer aangezien daar alleen een TV op aangesloten word via 1 kabel die vanaf de meterkast naar de woonkamer gaat.

Zie ik nu iets over het hoofd?
Je kunt een WCD met radio filter niet in de meterkast plaatsen nee. Hier zijn meerdere technische redenen voor. Een MCP-03 heeft 3 uitgangen. 2x DATA/TV retourgeschikt 1x Radio. Deze is puur bedoeld voor een woonkamer situatie waar een WCD de hoofdaansluiting is.

Daarbij splits je het "internet" signaal en "tv" signaal niet. Je splitst al het signaal. Je zou bij wijze van je modem ook aan de tv aansluiting kunnen hangen en dat werkt ook met mitsen en maaren.

Daarbij wordt ook nog eens artikel 14.2 aangehaald. Je bent hiermee akkoord gegaan. Dus alleen UPC kan hem verplaatsen of je moet toestemming van ze krijgen dit te doen. Bel ze gewoon op en vraag of ze het willen doen zij het met kosten. Want ik bent bang, weet eigenlijk wel zeker, dat we van de week hier een topic zien met ik heb mn AOP geplaatst alleen nu valt mn modem steeds offline en heb ik last van blokjes in mijn beeld en UPC zuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Aah oke, dat wist ik niet. ik ga ze een mailtje sturen en vragen voor een offerte. Bedankt zover.
MediaZoo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:21:
[...]

Wat je hier zegt geld dus alleen voor het kastje zelf zonder die radiosplitter (want dat mag dus niet gebruikt worden in de meterkast).

Ik ga ze morgen een contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-05 19:15
Ik zou het volgende doen:

Even met UPC bellen en je plan doorgeven en laten goedkeuren.
Groene kabel terugtrekken naar de meterkast. Lengte in tact laten (gewoon kabel oprollen). We'opnieuw strippen en aansluiten op AOP TRAS-2000KK. AOP in de meterkast moet wèl geaard worden
Splitter MPC-03 op het AOP zetten en modem aansluiten.

Koka 799 kabel door de lege pijp naar de woonkamer trekken. Aansluiten op AOP in de meterkast, in de woonkamer op de TV.

Drie dingen:
Houd rekening met je wifi signaal. Dat is mogelijk niet meer huis-dekkend als je wifi-modem in de meterkast zit.
Je hebt géén radio aansluiting meer in de woonkamer (of je moet een tweede coax meetrekken).
Gebruik fatsoenlijke goed afgeschermde antenneconnectoren.

Heb je maar 1 TV in huis?

[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 06-05-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Xander schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:22:
[...]

Ik had van jou als advocaat eigenlijk wel een post met wat meer feitelijke onderbouwing verwacht. Hoe zit dat nou eigenlijk met NUTS voorzieningen, van wie zijn die?

Iedereen met een beetje verstand laat het wel uit zijn hoofd om te gaan klooien met elektra, gas of water vóór de meters
Yup, dat klooien voor de meters doen alleen mijn cliënten :) Maar dat is dan ook omdat daar iets bemeterd wordt. Alle elektra achter de meter doe ik wel zelf.
, maar op het moment dat de telefoon- of kabelaansluiting ter sprake komt vindt iedereen dat je daar maar zelf aan moet mogen klooien.
Voor de goede orde: de bekabeling is een onlosmakelijk onderdeel van je huis. Natrekking is de juridische term en die bekabeling is dus eigendom van de huiseigenaar. Mogelijk dat er sprake is van 'contractbreuk' of 'wanprestatie' als je iets verandert aan die bekabeling zonder dat met de kabelaar of KPN te overleggen, maar zolang dat niet tot schade leidt zie ik er net zoveel problemen in als in het rooten of jailbreaken van een telefoon.

Ik heb intussen nog eens diep zitten graven in mijn geheugen. Als ik het mij goed herinner was het bij mijn eerste kabelmodem, ergens toen chello nog telekabel heette en de betrouwbaarheid van de verbinding zo slecht was dat je bij een storing blij was als je na een week weer internet had, dat bij één van die storingen een monteur zei: 'die stekkerverbindingen in de woonkamer en de bekabeling door het huis zorgen ook voor storingen. Je kunt beter die groene kabel pakken in de meterkast, met een deugdelijke F-connector en dan het modem verplaatsen naar de meterkast. Zo gezegd, zo gedaan en die stap heeft toen bijgedragen aan de stabiliteit van de verbinding.

En bij ons kantoor (2012 opgeleverd) kreeg ik te horen dat ik voor 'doe het zelf' aansluiten kon kiezen en dan moest ik toch echt zelf die groene kabel voorzien van een F-connector. Heb ik ook gedaan en werkt goed, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Masimo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:47:

Groene kabel terugtrekken naar de meterkast. Opnieuw strippen en aansluiten op AOP TRAS-2000KK.
AOP in de meterkast moet wèl geaard worden

Koka 799 kabel door de lege pijp naar de woonkamer trekken. Aansluiten op AOP in de meterkast, in de woonkamer op de TV.

Drie dingen:
Houd rekening met je wifi signaal. Dat is mogelijk niet meer huis-dekkend als je wifi-modem in de meterkast zit.
Je hebt géén radio aansluiting meer in de woonkamer (of je moet een tweede coax meetrekken).

toon volledige bericht
Je TRAS2000 is toch niet serieus he...

Nog 1x een WCD met radio filter niet in de meterkast gebruiken en ook geen WCD achter WCD plaatsen ivm retour signaal etc. Een meterkast AOP heeft andere filters en hoort ook in de meterkast net als een WCD een woonkamer AOP is en geen meterkast AOP.

Bel gewoon UPC op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Masimo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:47:

Groene kabel terugtrekken naar de meterkast. Lengte in tact laten (gewoon kabel oprollen). We'opnieuw strippen en aansluiten op AOP TRAS-2000KK. AOP in de meterkast moet wèl geaard worden

Drie dingen:

toon volledige bericht
Radio gebruik ik niet, dus de extra kabel ligt er nu ook niet alleen maar TV en DATA is aangesloten, maar de splitter mag niet gebruikt worden in de meterkast word net gezegd. Verder was dit wel mijn gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
StevenK schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:48:
[...]

Yup, dat klooien voor de meters doen alleen mijn cliënten :) Maar dat is dan ook omdat daar iets bemeterd wordt. Alle elektra achter de meter doe ik wel zelf.

[...]

Voor de goede orde: de bekabeling is een onlosmakelijk onderdeel van je huis. Natrekking is de juridische term en die bekabeling is dus eigendom van de huiseigenaar. Mogelijk dat er sprake is van 'contractbreuk' of 'wanprestatie' als je iets verandert aan die bekabeling zonder dat met de kabelaar of KPN te overleggen, maar zolang dat niet tot schade leidt zie ik er net zoveel problemen in als in het rooten of jailbreaken van een telefoon.
Neen de groene kabel + AOP is net als de gas,water,elektra meter eigendom van leverancier. De mag je niet aanpassen en/of verwijderen zonder de toestemming van de leverancier. Daarom is het ook een Abonnee Overname Punt. Alles wat erna komt is eigendom van de woning bezitter. Dus het AOP + groene kabel is en blijft van UPC en mag je niet zonder hun toestemming wijzigen. In dat geval pleeg je inderdaad contract breuk en hebben ze de mogelijkheid om of eenzijdig het contract te ontbinden of anderzijds op kosten van de woningbezitter het AOP te herstellen naar een deugdelijke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
MediaZoo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:49:
[...]

Je TRAS2000 is toch niet serieus he...

Nog 1x een WCD met radio filter niet in de meterkast gebruiken en ook geen WCD achter WCD plaatsen ivm retour signaal etc. Een meterkast AOP heeft andere filters en hoort ook in de meterkast net als een WCD een woonkamer AOP is en geen meterkast AOP.

Bel gewoon UPC op.
I stand corrected. Ik besef nu dat de huidige situatie ook niet helemaal koosjer is.
In de meterkast moet je uiteraard een fatsoenlijk UPC AOP monteren en van daaruit verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Masimo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:53:
[...]

I stand corrected. Ik besef nu dat de huidige situatie ook niet helemaal koosjer is.
In de meterkast moet je uiteraard een fatsoenlijk UPC AOP monteren en van daaruit verder.
snap ik er daar wou ik dit kastje voor gebruiken, maar hier kan weer geen Radio splitter op zoals in de woonkamer wel kan. Vanaf daar gaat het idd verder (de AOP).

Morgen neem ik contact op met UPC.

[ Voor 6% gewijzigd door rikadoo op 06-05-2014 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
rikadoo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:55:
[...]

snap ik er daar wou ik dit kastje voor gebruiken, maar hier kan weer geen Radio splitter op zoals in de woonkamer wel kan. Vanaf daar gaat het idd verder (de AOP).
Dat is dus een TRAS2000 die niet in een meterkast thuis hoor. Het staat zelfs in de omschrijving dat het een einddoos is.

Dit zijn Abonnee Overname Punten die bedoeld zijn voor wat jij wilt. Een 2-gats WCD is een aansluiting bij de apparaat wat je aanwilt sluiten die plaats je niet als begin van je installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
MediaZoo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:57:
[...]

Dat is dus een TRAS2000 die niet in een meterkast thuis hoor. Het staat zelfs in de omschrijving dat het een einddoos is.

Dit zijn Abonnee Overname Punten die bedoeld zijn voor wat jij wilt. Een 2-gats WCD is een aansluiting bij de apparaat wat je aanwilt sluiten die plaats je niet als begin van je installatie.
Aha daar ging het mis dus, dat was dus wat Fish bedoelde. Daarachter zou ik dus wel een kabel met een splitter kunnen maken naar de TV en naar de modem toe.

[ Voor 14% gewijzigd door rikadoo op 06-05-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Vanuit het nieuwe (voor de meterkast geschikte) AOP splits je het signaal met een splitter naar modem en naar de nieuwe kabel die naar de woonkamer gaat. Daar monteer je de 2 gats WCD (de TRAS-2000KK).
Dan een kabeltje naar je TV (of Horizon).

Rekening houden met de afstanden (kabeldemping 0.2 dB/mtr) en demping door de splitter (3,6 dB) en einddoos (0,8 - 1,8 dB)
Mogelijk moet je een versterker in de meterkast monteren.
Reset: Ik zou zelfs meteen voor een versterker kiezen.

Groene kabel --> Nieuwe AOP --> retourgeschikte versterker --> aansluiten naar modem (0 dB uitgang) en woonkamer (uitgang kiezen op basis van demping van achterliggende installatie).

PS: Ik heb hier nog een Tratec FRA-752N retourgeschikte versterker liggen. Die mag voor een zacht prijsje weg :+

Nee, even zonder dollen. Ik heb een paar maanden geleden de boel verbouwd en meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de huisinstallatie te vernieuwen/upgraden.
Nieuw AOP gemonteerd (woonkamer), versterker aangesloten en van daaruit het hele huis voorzien van nieuwe bekabeling (zowel coax als UTP). Heel de toko heeft nu fatsoenlijk internet en (digitale) TV.

[ Voor 78% gewijzigd door Masimo op 06-05-2014 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
bedankt voor de heldere uitleg! En de rest ook bedankt!

Ik ga morgen UPC bellen/mailen en kijken wat hun vragen en anders doe ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

StevenK schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:48:
[...]

[...]

Ik heb intussen nog eens diep zitten graven in mijn geheugen. Als ik het mij goed herinner was het bij mijn eerste kabelmodem, ergens toen chello nog telekabel heette en de betrouwbaarheid van de verbinding zo slecht was dat je bij een storing blij was als je na een week weer internet had, dat bij één van die storingen een monteur zei: 'die stekkerverbindingen in de woonkamer en de bekabeling door het huis zorgen ook voor storingen. Je kunt beter die groene kabel pakken in de meterkast, met een deugdelijke F-connector en dan het modem verplaatsen naar de meterkast. Zo gezegd, zo gedaan en die stap heeft toen bijgedragen aan de stabiliteit van de verbinding.

En bij ons kantoor (2012 opgeleverd) kreeg ik te horen dat ik voor 'doe het zelf' aansluiten kon kiezen en dan moest ik toch echt zelf die groene kabel voorzien van een F-connector. Heb ik ook gedaan en werkt goed, trouwens.
toon volledige bericht
Bij ziggo krijg je ook gewoon een tras1000b oid (er is een nieuwere) bij je startpakket. en mag je je aop vervangen met de nieuwe aop uit de doos.

Ik zou het gros van de kabel afknippen. en een nieuwe (want je wil wel wat extra lente in de meterkast) leggen van de meterkast naar de woonkamer

- Wanneer de ts een fatsoenlijk aop plaatst en correct aansluit.

De lengte naar je tv blijft hetzelfde dus kwa attenuatie veranderd daar geen drol.
dan hou je je modem over die heel mischien! kan oversturen. dan kun je er altijd nog een anttenuator tussen gooien van een paar dB

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ziggo maakte inderdaad gebruik van TRAS1000/B in zowel woonkamer als meterkast (met aarding).
Tegenwoordig leveren ze de Hirschmann - Tratec - Technetix DIO-01 vanwege de betere afscherming voor 4G signalen.

UPC maakt onderscheid tussen woonkamer en meterkast AOP's.

[ Voor 27% gewijzigd door Masimo op 06-05-2014 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:23
Om niet teveel offtopic te raken..

Is het een koophuis? (Dan bepaal ik zelf wel waar mijn aop komt)
Is het een huurhuis? Dan plaats ik em in de meterkast

Met betrekking tot koophuis: als ik een kruipruimte zou hebben zou ik het aop daar ergens plaatsen in een waterdichte box... Maar uiteraard alleen als ik daar de ruimte en mogelijkheid voor zou hebben

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
MediaZoo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:53:
[...]

Neen de groene kabel + AOP is net als de gas,water,elektra meter eigendom van leverancier.
Dat is wat de leverancier graag wil, maar een kabel die door het huis heen getrokken is, zoals bij TS, is toch echt eigendom van de eigenaar van het huis van TS.

Dat is ook precies één van de redenen waarom er zoiets als een meterkast is: om te voorkomen dat de installatie voor de meter juridisch gezien tot de eigendom van het huis gaat behoren. En dat is ook de reden waarom bij oudere installaties de telefoon en CAI aansluiting in de regel direct vanaf de straat ingevoerd werd op de gevel grenzend aan die straat.

De situatie bij TS is echter een afwijkende, doordat die groene kabel door zijn hele huis heen loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:07
Heb het bij Ziggo twee keer verplaatst. Gewoon de kabel doorgeknipt, doosje wat bij installatiepakket zat in de meterkast op de wand geschroefd, kabel opnieuw gestript en in het doosje aangesloten. Bestaande kabel naar woonkamer nieuwe connector aangezet en die erin gedrukt via splitter. No problemo. Signaal werd er zelfs beter van.

Die groene kabel is wel heel erg stug, dus hem in zo'n doosje opnieuw aansluiten is even lastig, maar wel te doen. En werk met goede materialen (Hirschmann), niet met van die knaken connectoren van Gamma.

Als je het gewoon netjes aansluit, en eruit laat zien alsof het origineel is, dan is er waarschijnlijk geen haan die er naar kraait.

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 07-05-2014 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Vanochtend gemaild met UPC en het voorgelegd, en smiddags werd ik gebeld door hun. Ze hadden wat vragen en hoe het nu was en ik heb ze verteld dat het AOP nu er niet uitziet en dat dit normaal gesproken in een meterkast hoort?? en ze de vrouw aan de telefoon vond het ook vreemd en heeft besloten om een monteur langs te laten komen om te komen kijken, dus die komt eind volgende week langs (kost me verder niets) en dan hoor ik het verder wellicht zegt die van we maken een nieuwe AOP en verplaatsen het gelijk naar de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Vestandige keuze. UPC knapt de zaak mooi voor je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232098

Tussen de AOP en het modem-scheidingsfilter zit eigenlijk een reguliere m/f coax stekker. Kan je tussen het AOP en het filter dan gewoon ook een knappe 75ohm's coax kabel trekken om het filter elders (woonkamer in mijn geval) te plaatsen? zodat daar gelijk ook het modem & router kan komen ipv nog weer een UTP te trekken van de meterkast naar de woonkamer?

Is het nog nodig het tv en radio signaal te splitten als je alleen maar een digitale ontvanger gebruikt (Humax)?
En hoe staat men tov het gebruik van afsluitweerstanden? bv op het uitgangs coax van de Humax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja dat kan zo gaat het heel vaak (mensen die gewoon de tv aansluiting in de woonkamer pakken voor hun modem ipv de meterkast)

Afsluitweerstanden zijn niet altijd "nodig" maar wanneer je storingen ervaart, doe je er goed aan om ze te gebruiken. het voorkomt scheve impedanties

Als impedanties niet kloppen kun je last krijgen van reflecties. Die zorgen op hun beurt weert voor rare schaduwen bij analoog beeld. Op digitaal gebied kan dat het singaal gewoon verneuken.
Zo'n reflectie betekens ook dat een deel van je vermogen terug gaat. en je dus netto een slapper singaal overhoud.

Iperf

Pagina: 1