Hallo, voor school (informatica - software ontwikkeling) en werk, programmeren.
wil ik een betrouwbare pc om op te werken. Hierbij mijn DAA Beleid lijstje.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de pc gaan gebruiken voor school / werk en soms ter ontspanning een filmpje kijken (full-hd).
Programmeren doe ik in java, php, c# waar in de toekomst meerdere talen bij komen. (naar mijn idee geen zware talen voor de processor).
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik dacht rond de 500 €, iets meer mag als het echt een meerwaarde geeft.
Als de verzendkosten niet overdreven hoog zijn (50€ o,i.d.) exclusief.
Ik ben van plan om het systeem zelf in elkaar te zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb :
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat er nodig is voor een pc exclusief de randapparatuur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het gaat mij vooral om betrouwbaarheid, ik denk dat ik geen videokaart nodig heb ( deze wil ik later wel toe kunnen voegen zodat ik er spelletjes op kan spelen, maar dit is op het moment nog niet nodig).
Ga je overklokken?
Op het moment heb ik er nog geen ervaring mee dus hoogst waarschijnlijk niet, (maakt het systeem minder betrouwbaar?)
Kort samengevat :, ik ben opzoek naar een betrouwbare desktop waarop ik kan programmeren en een filmpje op kan kijken.
Mij lijkt het bestbuyguide basisgamesysteem zonder de videokaart wel geschikt.
Ik heb verder weinig verstand van hardware en al het advies is welkom.
Graag wil ik weten waar ik op moet letten, bij mij gaat de betrouwbaarheid voor de prestaties. Is een SSD bijvoorbeeld betrouwbaarder dan een HDD of is een HDD juist veel betrouwbaarder?
Workflow
Over het algemeen heb ik de volgende programma's openstaan.
ziet er als volgt uit
laptop (Intel Core i7 2670QM , 8GB ,GeForce GT540M )(met ssd ) gekoppeld aan
[url="scherm"]Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart[/url] met een losse muis en toetsenbord.
Dit werkt opzich prima alleen begint het los en aankoppelen van de laptop behoorlijk te vervelen.
wil ik een betrouwbare pc om op te werken. Hierbij mijn DAA Beleid lijstje.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de pc gaan gebruiken voor school / werk en soms ter ontspanning een filmpje kijken (full-hd).
Programmeren doe ik in java, php, c# waar in de toekomst meerdere talen bij komen. (naar mijn idee geen zware talen voor de processor).
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik dacht rond de 500 €, iets meer mag als het echt een meerwaarde geeft.
Als de verzendkosten niet overdreven hoog zijn (50€ o,i.d.) exclusief.
Ik ben van plan om het systeem zelf in elkaar te zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb :
- speakers
- beeldscherm
- muis
- toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat er nodig is voor een pc exclusief de randapparatuur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het gaat mij vooral om betrouwbaarheid, ik denk dat ik geen videokaart nodig heb ( deze wil ik later wel toe kunnen voegen zodat ik er spelletjes op kan spelen, maar dit is op het moment nog niet nodig).
Ga je overklokken?
Op het moment heb ik er nog geen ervaring mee dus hoogst waarschijnlijk niet, (maakt het systeem minder betrouwbaar?)
Kort samengevat :, ik ben opzoek naar een betrouwbare desktop waarop ik kan programmeren en een filmpje op kan kijken.
Mij lijkt het bestbuyguide basisgamesysteem zonder de videokaart wel geschikt.
Ik heb verder weinig verstand van hardware en al het advies is welkom.
Graag wil ik weten waar ik op moet letten, bij mij gaat de betrouwbaarheid voor de prestaties. Is een SSD bijvoorbeeld betrouwbaarder dan een HDD of is een HDD juist veel betrouwbaarder?
Workflow
Over het algemeen heb ik de volgende programma's openstaan.
- Github
- MYSQL Workbench
- Aptana of Eclipse
- Google Chrome (+-20 tabbladen)
- MediaMonkey (muziek programma)
ziet er als volgt uit
laptop (Intel Core i7 2670QM , 8GB ,GeForce GT540M )(met ssd ) gekoppeld aan
[url="scherm"]Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart[/url] met een losse muis en toetsenbord.
Dit werkt opzich prima alleen begint het los en aankoppelen van de laptop behoorlijk te vervelen.
[ Voor 30% gewijzigd door SBTweaker op 06-05-2014 20:39 ]