• Vincent227
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-02 17:41
Hallo,

Sinds kort heb ik in de gaten dat mijn moederbord D4 of 04 debug code aangeeft, als ik in de handleiding kijk, dan zie ik alleen D4 code, welk dan als omschrijving geeft; "PCI resource allocation error. Out of Resources." Heb uiteraard op Google gezocht wat het mogelijk kan zijn, echter kan ik niet veel informatie er over vinden. Moet er wel bij vermelden dat de D4 debug code alleen wordt weergeven bij afsluiten. Als ik gewoon in Windows zit en aan het gamen ben of wat dan ook dan krijg ik gewoon de normale A0 code. Ik merk ook geen problemen bij het gamen, grafische kaart presteert goed, zelfde geld als de geluidskaart.

Wat heb ik tot nu toe gedaan;
Grafische kaart eruit gehaald en er opnieuw ingezet, dit zelfde met de geluidskaart gedaan.

Daarnaast zat ik ook te denken, heb ik een ATX4P (PCIe Power Connector) nodig voor de geluidskaart en grafische kaart?

Mijn systeem specs, staan in me signature.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Mijn PC configuratie

• Vincent227
Niemand die een idee heeft wat het kan zijn?

[ Voor 23% gewijzigd door Vincent227 op 07-05-2014 14:43 ]

Mijn PC configuratie

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-02 17:12
ATX4P is nodig vanaf 4 videokaarten en wordt bij 3 geadviseerd. in jou geval niet dus.
vermoedelijk 'Memory refresh initialized; Test CMOS RAM interface' http://www.bioscentral.com/postcodes/awardbios.htm

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:06

Nemesizz

Untouchable

Moet er wel bij vermelden dat de D4 debug code alleen wordt weergeven bij afsluiten. Als ik gewoon in Windows zit en aan het gamen ben of wat dan ook dan krijg ik gewoon de normale A0 code. Ik merk ook geen problemen bij het gamen, grafische kaart presteert goed, zelfde geld als de geluidskaart.
If it ain't broken... ;)

Als de performance bij normaal gebruik gewoon goed is, en je verder geen problemen ondervind, zou ik me er niks van aantrekken van die code.

• Vincent227
Nemesizz schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:46:
[...]

If it ain't broken... ;)

Als de performance bij normaal gebruik gewoon goed is, en je verder geen problemen ondervind, zou ik me er niks van aantrekken van die code.
Oke duidelijk, ik vroeg het me gewoon even af wat het nou kon wezen. Want het is wel raar eigenlijk, dat ie het aangeeft. Kwam het trouwens ook nu tegen bij het opstarten van me pc.

Heb even verder gezocht op Google en daar kwam ik wat tegen over fastboot van Windows 8.1 dat het eventueel daardoor veroorzaakt wordt.. Kan me niet voorstellen, aangezien het PCIe gerelateerd is.

Ik laat het dan even zitten en hope dat me pc gewoon goed blijft presteren :-)

Mijn PC configuratie

• Vincent227
Toch nog even iets;

Ik heb fastboot uitgezet en nu krijg ik de D4 code niet meer, echter bij afsluiten krijg ik nu D5 code, wat volgens de handleiding van het moederbord als volgt is; "No space for Legacy Option ROM initialization"

Tot nu toe heb ik deze code alleen bij afsluiten en nog niet tegen gekomen bij opstarten. Ik kom ook gewoon in de bios als ik me PC opstart..

Beetje vaag allemaal, is het verstandig om me BIOS wellicht te updaten?

Mijn PC configuratie

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:06

Nemesizz

Untouchable

Zolang je nog geen problemen ondervind; nee.

Een BIOS update is alleen nuttig als het daadwerkelijk een probleem oplost, anders is het alleen maar een risico (hoeveel veiligheid features ze tegenwoordig ook hebben, het komt nog steeds voor dat sommige moederborden worden gebrickt door een foutieve bios update).
Pagina: 1