Nieuwe 140mm out - Nodig?

Pagina: 1
Acties:

• SkyRain
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-10-2025
Goeidei,

Ik heb sinds zaterdag de nieuwe Noctua NH-D15 op mijn CPU staan die mijn H100i vervangt (De SP fans maakten herrie :O). Nu valt het me wel op dat de achterste fan in mijn 750D redelijk weinig lucht uitblaast, en ik weet niet of het nou nodig zou zijn om een Noctua fan te zetten (Noctua om de andere fans mee te nemen in het design) op die plek van de 140mm.

Ik wil de beste koelprestaties tegelijk met stilte. Tot nu toe staat mijn CPU idle op slechts 25-28 graden, en op load zo'n 47-48 graden. Zou het enige prestatie bieden als ik een fan daarachter zet? Zo ja, welke fan zou ik dan moeten kiezen?

Bytsje speed derbie?

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:36

thof

FP ProMod
Je CPU temperaturen lijken mij meer dan prima. Je systeem zou er alleen wat meer geluid van gaan maken door de extra fan...

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Verwijderd

Ik weet niet, je temps zijn al uitstekend. Denk dat een extra exhaust misschien 1 of 2 graadjes scheelt, het is aan jou. Persoonlijk zou ik het wel doen, maar dag komt gwn omdat ik een fan freak ben (vooral met led's, hoe meer led's hoe beter :D).

Verwijderd

Wat voor cpu? Kloksnelheid?
Je temps zijn gewoon hardstikke prima hoor, dus geen reden voor paniek.

• SkyRain
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-10-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:27:
Wat voor cpu? Kloksnelheid?
Je temps zijn gewoon hardstikke prima hoor, dus geen reden voor paniek.
Inventaris^^

4,4 GHz van de moederbord TPU functie.

Bytsje speed derbie?