Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:39

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Dag medetweakers,

Ik was/ben in het bezit van een zeer mooie set randapparatuur van het merk CM Storm.

1 - CM Storm Trigger (+usb stroom kabel)
2 - CM Storm Sentinel Advance II (+CM Storm Power-RX muismat)
3 - CM Storm Sirus 5.1 Gaming Headset

Heel toevallig begonnen ze 2 weken terug alle drie kuren te vertonen.

Nummer 1:
Begon zichzelf te resetten mid game, en hield daarbij de laatst gedrukte toets ingedrukt.
Na de reset waren de capslock, numlock en scroll lock ingeschakeld.

Kleine sidenote, vanwege de ontbreking van een goede win8.1 driver kon ik geen START toets toewijzen aan de CM STORM macor key. (Heb het geprobeerd met win8 driver, maar hij "onthield" hem niet).

Natuurlijk heb ik met dit stukje software ook het hele apparaat gefactory reset, en hem ook geprobeerd op mijn laptop.

Nummer 2:
Ineens weigerde mijn scrollbutton/middle mouse button!
Heel af en toe deed hij het nog in Chrome, maar in Red Orchestra 2, kon ik niet mijn bayonet gebruiken met alle gevolgen van dien...
Dit was uiteraard afgezien van het browsen en gamen geen probleem, maar helaas gebruik ik mijn desktop alleen daarvoor.

Natuurlijk heb ik met dit stukje software ook het hele apparaat gefactory reset, en hem ook geprobeerd op mijn laptop.

Nummer 3:
Mid skype, vloog ineens mijn voice weg, dus na een goede 15minuten tegen mezelf te hebben gepraat en geschreeuwd maar eens ge alt tabbed.
Wat bleek, de computer herkende mijn microfoon en mijn headset gewoon nog wel, alleen werd er geen geluid meer gemeten door de microfoon.
Direct de instellingen gedefault, en na een reboot nog steeds niks.
Driver erbij gehaald en geherinstalleerd/nagekeken en nog steeds niets.

Het Hoogtepunt:

Zowel nummer 1, nummer 2 en nummer 3 komen uiteraard allemaal uit een andere shop, en zijn inmiddels allemaal RMA.
Welke shops laat ik hier even buitenwegen omdat ik niemand wil zwartmaken of de hemel inprijzen.

Van nummer 1 heb ik nog helemaal niks vernomen, behalve het feit dat men mij na 4 maanden geen geld meer terug kan geven maar ik alleen bij inderdaad constatering van een defect, mij een vervangend product, evt. met bijbetaling kan geven. (Hoeft geen toetsenbord te zijn)

Van nummer 2 heb ik mogen vernemen dat er natuurlijk bij de shop zelf geen probleem werd geconstateerd maar op het aanbieden van, toch maar naar de fabrikant gestuurd.

Van nummer 3 is het allemaal wat ingewikkelder, dit is namelijk een speciale headset met 2 aansluit mogelijkheden.
De headset heeft een vrouwtjes meerdere pins kabel, en deze kan je prikken in een: 4x3.5mm jack + 1xusb2.0 kabel OF een zeer fancy equalizer met demping en volume regelaar met 2xusb2.0 kabel.

Nu is zoals op onderstaande foto te zien, een pin verbogen van de headset kabel.
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/fus8ls.jpg

Hoe me dit is gelukt geen flauw idee, maar de webshop heeft me erop gewezen dat het zeer waarschijnlijk een gebruikers fout is, en aangeboden hem alsnog terug te sturen naar de fabrikant en te hopen op coulance.

Heeft een van jullie soortgelijken "verhalen", en wellicht tips hoe ik het beste al mijn geld terug kan krijgen en een compleet nieuwe setup kan kopen wat NIET van CM Storm afkomstig is, want zoals jullie hopelijk begrijpen heb ik niet zoveel hoop meer in dit merk!

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-08 16:17
hier zelfde probleem met cmstorm sirius 5.1 headset.

Werkte eerst prima, super geluid, goeie microfoon. Opeens werkt skype niet meer omdat er een fout in de microfoon zit en zegt de hele tijd "fout met opname apparaat" bij mij is er geen pin verbogen. De eerste keer dat ik dit had werkte hij een week niet en opeens werkte hij weer. Heeft een maandje of 2 gewerkt en nu werkt t weer niet, gebruik hem nu alleen voor geluid en gebruik oude headset voor skype.

ik ga binnekort waarschijnlijk ook contact opnemen bij de winkel waar ik het heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Welk OS gebruik jij, en heb je iets met de drivers gedaan?

Dat soort problemen heb ik nooit gehad.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Vandaag mijn keyboard weer ontvangen na RMA.
Compleet nieuw, krijg na 1,5uur weer random resets van het keyboard.

Zucht....

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 11:37
John Doos schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:20:
Vandaag mijn keyboard weer ontvangen na RMA.
Compleet nieuw, krijg na 1,5uur weer random resets van het keyboard.

Zucht....
A Word of Warning.

If you have a Cooler Master Storm mechanical keyboard, BE ABSOLUTELY SURE THAT YOU HAVE DISCHARGED ANY STATIC ELECTRICITY BEFORE YOU TOUCH ANY PART OF THE KEYBOARD.

I recently had to RMA my Quickfire Pro because I subjected the CTRL key to a large electrostatic discharge and it completely remapped a column of keys. I did the same thing to my brand new one, but with a much, much smaller static charge, and it did the SAME thing. I won't even RMA it this time, knowing that this is a problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Dat klinkt niet als een gelijkwaardig probleem.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Eerlijk gezegd zou ik denken dat als alles met USB aangesloten wordt, het probleem bij je USB poorten ligt. Hoewel het wellicht raar klinkt, en eigenlijk ook meer een vraag is, kan een te hoge of te lage spanning voor problemen zorgen?

Of CM mag jou stiekem niet en het is 1 groot complot, maar dat lijkt mij niet.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Topicstarter
Ik denk het laatste, aangezien ik het op meerdere computers probeer.

Het toetsenbord kan van het lijsje af trouwens, daarvan krijg ik namelijk godzijdank mijn geld terug aangezien de shop geen andere cherry mx black toetsenbord heeft.

Nee

Pagina: 1