SSD wordt niet herkend in Windows 8 installatie

Pagina: 1
Acties:

• Online-Gamer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Hallo,

Omdat mijn ouders nog een windows XP computer hadden en daardoor een nieuwe wilde kopen heb ik gezocht naar een goed systeem, ik heb vervolgens de onderdelen besteld van:
reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2014
Het gaat hierbij om het "Basis systeem".

Ik heb de onderdelen besteld bij Azerty en gelijk laten assembleren zodat ik hier zelf geen omkijken meer naar had.
Dit is allemaal goed gegaan en geleverd, maar bij het installeren van Windows 8.1 zie ik tijdens de installatie geen schijven staan. De SSD schijf wordt niet herkend lijkt het wel.
Ik heb in BIOS gekeken, daar kan ik wel zien dat een harde schijf er staat.

Ik kreeg het advies om tijdens het installeren de CD van het moederbord erin te doen om zo de juiste drivers te installeren. Ik ben alle mappen langs gegaan maar elke driver die ik probeer geeft geen resultaat (er werd gesproken over AHCI).

Heeft iemand een idee wat ik kan doen zodat de installatie de schijf wel herkend? Ik heb overigens via de installatie-CD in Diskpart gekeken, hier stonden ook geen schijven in.

Als er meer informatie nodig is, hoor ik graag welke!
Alvast heel erg bedankt.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Misschien zit het kabeltje niet goed, steek dat er nog eens opnieuw in.

En verder, als azerty het inelkaar heeft gestoken, hebben ze het wellicht niet goed gedaan.

Verder snap ik niet dat je de cd van het moederbord erin kan doen en dat deze wel gelezen wordt, normaal werkt zoiets niet als er geen besturingssysteem aanwezig is.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Je kunt tijdens de Windows installatie stuurprogrammas installeren voor eventuele disk controllers vanaf een cd of USB stick.

Denk dat ze dat misschien bedoelen, echter bij de recente borden en zeker met Windows8 zou dat niet nodig moeten zijn. Windows herkend ze zelf al.

Je geeft aan dat je hem in de BIOS niet ziet, dus bovenstaand is niet van toepassing. Zitten de kabels goed? BIOS zou hem sowieso moeten zien, dat heeft niets met stuurprogrammas te maken.

Hang de SSD aan sata poort 0 en de HDD aan sata poort 1. Als de SSD voeding heeft en aan poort 0 hangt zou je hem moeten zien in de BIOS.

Dat hier onder dus, te laat met mijn edit :-)

[ Voor 18% gewijzigd door Pakjebakmeel op 06-05-2014 19:35 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:02

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Controleer eens of de SSD wel op één van de poorten van de Intel controller is aangesloten, het is namelijk mogelijk dat er nog een extra S-ATA controller aanwezig is. Deze NIET voor de SSD gebruiken. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Je kunt kijken of je windows in IDE Modus kunt installeren ( in bios aanpassen), Dat heb ik gedaan. Daarna kun je het overswitchen. daarvoor heb ik de hulp van deze site gebruikt: http://superuser.com/ques...fter-installing-windows-8 Het kwam doordat mijn laptop zo was afgesteld dat er geen besturingssysteem op een andere schijf mag worden geïnstalleerd.

Het klinkt raar om windows zo te installeren maar het werkt wel :D

[ Voor 16% gewijzigd door iantje31 op 08-05-2014 23:55 ]

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:34
iantje31 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 23:52:
Je kunt kijken of je windows in IDE Modus kunt installeren ( in bios aanpassen), Dat heb ik gedaan. Daarna kun je het overswitchen. daarvoor heb ik de hulp van deze site gebruikt: http://superuser.com/ques...fter-installing-windows-8 Het kwam doordat mijn laptop zo was afgesteld dat er geen besturingssysteem op een andere schijf mag worden geïnstalleerd.

Het klinkt raar om windows zo te installeren maar het werkt wel :D
Eens met bovenstaande. Ik heb een week geleden een gloednieuwe pc in elkaar gezet welke, met zeer veel pijn en moeite, uiteindelijk in AHCI mode geinstalleerd kon worden op de SSD (840 pro). Echter na het uitzetten van het stroom (dus niet reboot maar echt stroom uit het stopcontact) werd er geen boot device meer gedetecteerd. Vervolgens alle harddisks afgesloten en het enkel met de aangesloten SSD geprobeerd waarbij de melding kwam dat Windows niet op dit apparaat geinstalleerd kon worden.

Vervolgens maar uit wanhoop de sata mode op IDE gezet. Hierbij liep de installatie zonder problemen door, vervolgens in Windows registry een aanpassing gedaan om hem in AHCI mode te zetten, reboot waarbij ik in de BIOS ook de AHCI mode heb geactiveerd en voilá.... een perfect werkende installatie.

Zeer merkwaardig... maar blijkbaar hebben meer mensen hier last van.

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
ja is raar, het lijkt alsof sommige moederborden een hevige beveiliging hebben

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Pagina: 1