Windows 8.1 Pro upgrade licentie overdragen naar andere pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 18:46

Fresh

nee is nee

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met een groot probleem. Recentelijk heb ik een Windows 8 laptop geüpgraded naar 8.1 Pro om de BitLocker functie te gebruiken. Ik heb de upgrade gekocht via de Eigenschappen van de computer (dat scherm waar je alle specs ziet van je pc/laptop. Daar staat dan zo'n zin van: Meer functies verkrijgen met een hogere editie van Windows bla bla...)

Ik heb vervolgens een upgrade aangeschaft ter waarde van 159,99 euro. Het volgende: de laptop is gedowngrade naar Windows 7 omdat het niet goed presteerde op Windows 8/8.1. Nu is mijn vraag, is het mogelijk om de upgrade naar 8.1 (de code) te gebruiken op een andere laptop/pc? Of om de licentie over te dragen naar een andere laptop/pc? En wordt deze upgrade code überhaupt gelinkt aan je laptop/pc? Indien dit niet mogelijk is, is er in totaal dus 159,99 euro weggegooid |:(.

Hopelijk weet iemand hier een antwoord op anders wordt het mailen/bellen naar Microsoft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als die upgrade gekocht is voor een OEM editie, mag het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh

Fresh

nee is nee

Topicstarter
Nee het was geloof ik een clean install van Windows 8 (retail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:08
Als het inderdaad gewoon een installatie vanaf schijf was, mag je hem op een ander systeem installeren. Zolang je de licentie op 1 systeem gebruikt, is er niks aan de hand.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een belletje naar MS doen meestal hebben ze wel begrip voor de situatie en komt er een oplossing.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh

Fresh

nee is nee

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik de code inmiddels op een andere Windows 8 laptop heb geprobeerd om te upgraden maar dan geeft ie aan dat de code niet geldig is. Dat wordt waarschijnlijk bellen naar Microsoft.
Pagina: 1