Advies aankoop intern geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Sero
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-01 13:59
Beste mensen,

Nu ik een aantal jaar mijn computer gebruik met 4GB intern geheugen wil ik dan toch uitbreiden naar 8 of 12GB. Dit hangt dan ook af van mijn keus in uitbreiding.
Om jullie een beetje informatie te geven over mijn computer geef ik hier mijn setup:
Moederbord: Gigabyte Z68X-UD3H-B3
Processor: Intel Core i5 2500K (Socket 1155, 3.30Ghz, 6MB, Boxed)
Voeding: CoolerMaster 650W GX Series V2 voeding
Videokaart:EVGA Nvidia GeForce GTX570 1280MB DDR5 DS Edition (PCI-e)
SSD: Corsair 120GB Force GT Solid State Drive
HDD: Externe 3TB WD
CPU cooling: Corsair Hydro H80

Intern geheugen: Corsair 4GB PC3-12800 Dominator DDR3 SDRAM (2x 2GB, Dual Channel, 1600MHz)
CMP4GX3M2C1600C7

Nu wil ik zoals ik eerder heb vermeld upgraden naar 8 of 12GB. Ik heb al geinformeerd met de winkel SiComputers waar ik mijn producten koop en mij is verteld dat ik het beste mijn oude geheugen weg kan doen en een nieuw geheugen kan kopen. Maar ik wil toch jullie vragen of het misschien mogelijk is om mijn huidige geheugen samen te gebruiken met eventueel deze geheugen kaarten: pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2X1600C7R

Graag hoor ik jullie advies over een eventuele aankoop en wat voor complicaties er kunnen optreden of als jullie iets weten is alle informatie en uitleg en advies uiteraard van harte welkom.

Ik wil jullie alvast bedanken,

Mvg,

Sero

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik zou nooit geheugen nemen met dat soort achterlijke koelvinnen, gezien die klotedingen alleen maar in de weg zitten en alles behalve nuttig zijn, en vaak nog eens duur ook.

pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU is prima geheugen, low-profile en lowvoltage. Wel weet ik niet zeker of er nog wel in dualchannel gedraaid wordt als je deze bij jouw Corsair geheugen prikt.

People as things, that’s where it starts.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Zolang RAM gepaard staan in de daarvoor bestemde dual channels zou dat geen problemen moeten opleveren.

En voor wat betreft die vinnen, precies wat VasZaitsev zegt. Daarbij is dat kitje uit de eerste post niet eens leverbaar.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:19
Het is normaal wel te combineren hoor, kan wel zijn dat je de timings wat losser moet zetten om 4 latjes tegelijk te gebruiken. Die opgegeven ratings gelden alleen wanneer het setje alleen gebruikt wordt, per 2 dus. Ik zie dat je specifiek CL7 geheugen uitgezocht hebt, maar daar ben ik dus niet zeker van dat je daar gebruik van gaat kunnen maken. Ben dus niet zo zeker dat het wel zo plug-and-play is als gewoon de latjes insteken en XMP profiel activeren.

Kan goed zijn dat je in dagelijks gebruik toch nooit boven de 8GB gebruik komt, als je niet graag met timings speelt en wat stabiliteitstesten doet, zou ik het gewoon bij 8GB houden.

• Sero
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-01 13:59
Dan is de keus in ieder geval een 8GB set. Ik ben alleen niet heel bekend met Crucial. Zijn er nog suggesties voor een set van goede kwaliteit en prestaties van hooguit 100 euro. Ik heb het vooral nodig voor Battlefield 4 en Sony vegas. Zwaardere programma's dan die 2 gebruik ik niet echt. Nu ik 4GB gebruik draait mijn computer het maximale van dit geheugen dus of uitbreiding uberhaupt nodig is, na mijn idee wel.