Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

FFMPEG analyseren van stem en filteren uit andere stemmen

Pagina: 1
Acties:

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-10 14:23
Ik ben van plan het volgende te maken, maar zie door de bomen het bos niet meer binnen de FFMPEG filters. Als volgt:

Ik wil een stukje recorded audio van een stem analyseren in FFMPEG.
Vervolgens wil ik van een groep mensen die praten, middels de voorafgaande analyse, de specifieke stem hieruit filteren (dus alleen die stem(men) overhouden).

Ik denk dat ik er qua programmeren wel uit kom, maar weet iemand op welke waarden je moet analyseren, en wat de betreffende filters zijn binnen FFMPEG?

Of zijn er andere tips/tricks? Een software pakket is geen optie, ik wil dit maken op de RPi of Arduino.

[ Voor 3% gewijzigd door NitSuA op 06-05-2014 14:58 ]

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Dit is een ontzettend lastig open research probleem... zo moeilijk zelfs dat er captcha's op zijn gebasseerd.

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-11 15:31
Het enige wat ik kan bedenken is een fourier tsansformatie te doen op de stem audio en de groeps audio hier op een of andere manier mee filteren. Een soort EQ die alleen de frequenties van de bronstem filtert dus.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

NitSuA schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:58:
Ik wil een stukje recorded audio van een stem analyseren in FFMPEG.
Vervolgens wil ik van een groep mensen die praten, middels de voorafgaande analyse, de specifieke stem hieruit filteren (dus alleen die stem(men) overhouden).
Spreken ze gelijktijdig of om de beurt?

Wat linkjes:
Separation of speech from interfering speech by means of harmonic selection
Wikipedia: Speaker diarisation

(Disclaimer: Dit is niet mijn vakgebied)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-10 14:23
De persoon waar het om gaat spreekt eerst alleen, vervolgens wil ik deze stem uit een groepsgesprek filteren, waarbij meerdere mensen tegelijk spreken. (op basis van de eerste analyse)

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Het eerste wat bij mij op komt is Praat.
http://www.stanford.edu/d...0scripting%20tutorial.pdf

Maar dat zal zeer waarschijnlijk niet werken op een Arduino/RPi.

(Buiten dat, is het echt een drama, maar heeft zat opties om spraak te filteren en te bewerken)
http://stackoverflow.com/...worked-with/962201#962201

[ Voor 16% gewijzigd door Biersteker op 08-05-2014 13:28 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Pagina: 1