Allround-PC met mogelijkheid tot aansturen 3 schermen

Pagina: 1
Acties:

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:41
Voor een vereniging ben ik zoek naar een heel eenvoudig systeem, welke wel genoeg videokracht heeft om het volgende aan te sturen:

- Monitor (VGA)
- TV (HDMI/VGA)
- Beamer (VGA

Geluidsdoorvoer is in geen enkel geval nodig, een digitale output is wel een vereiste. Op basis van het budget-minisysteem van de laatste BBG ben ik uitgekomen op de volgende onderdelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 5150 Boxed€ 38,-€ 38,-
1ASRock AM1H-ITX€ 47,25€ 47,25
1Chieftec IX-01B-OP€ 24,78€ 24,78
1Crucial CT51264BA160BJ€ 29,-€ 29,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 139,03

Met dien verstande dat er nog een 19v adapter bij moet komen, maar die kost hoogstwaarschijnlijk niets.

De pc zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor Spotify, wat eredivisieuitzendingen via Fox.nl en eenvoudig internetwerk. De Beamer en de TV mogen hetzelfde beeld weergeven, de monitor uiteraard een eigen uitgang.

Budget is ook zo'n 150 euro, harde schijf wordt overgenomen uit oude systeem.

Edit: de vraag vergeten, voldoet dit systeem aan mijn eisen of zijn er betere alternatieven?

• timal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-11-2025

timal

hey

Als ik er even een blik op werp, gaan drie schermen in ieder geval niet lukken. Naast dat het niet gaat werken met de aansluitingen, jij wilt 2 analoge schermen via VGA, en je hebt slechts 1 analoge uitgang. De DVI poort op dit moederbord is DVI-D, en zal alleen een digitaal signaal geven. Als ik iets verder kijk, kwam ik op de website van de fabrikant dit tegen;
*HDMI and DisplayPort 1.2 cannot output at the same time. You can only choose either one of them.

*You can choose to use two of the four monitors only. D-Sub, DVI-D, HDMI and DisplayPort 1.2 monitors cannot be enabled at the same time.
Bron; http://www.asrock.com/mb/AMD/AM1H-ITX/?cat=Specifications

Al met al gaat het niet lukken om 3 schermen aan te sturen.

Nu vertelde je wel, ik hoop dat ik het goed begrepen heb, de output van de beamer en de tv gelijk hebben. Dan moet je er in ieder geval wel rekening mee houden dat, wanneer je dupliceert, de laagste resolutie op beide schermen wordt weergeven. Dus waarschijnlijk zal je televisie op 1024*768 (als dit de resolutie van je beamer is) gaan werken, wat niet zo prettig is. Mochten ze beide wel dezelfde resolutie hebben, zou je misschien kunnen zoeken naar een splitter. Ik weet niet of die bestaan voor een analoog signaal, maar je zou het kunnen proberen. Dan wordt van een poort op je moederbord dit signaal automatisch gedupliceert, en je pc zal beide schermen als 1 zien (vandaar ook dat ze dezelfde resolutie moeten hebben). En dan nog weet ik niet of het gaat lukken.

Nu ben ik zelf nog even wezen zoeken, en ik kon wel dit vinden. Daarbij moet je ervoor zorgen dat je een DVI-I aansluiting op je moederbord hebt. Daarnaast moet je nog zorgen voor een VGA-aansluiting, maar de combinatie VGA/DVI-I is tamelijk zeldzaam. Er valt volgens mij wel het een en ander te regelen met DVI-I en displayport, aangezien er actieve adapters bestaan (vrij prijzig) die van een displayport een VGA aansluiting maken. Als je dus DVI-I kan vinden met displayport en ze beide kan benutten tegelijkertijd, lijkt het mij te lukken wanneer je beide adapters erbij koopt (displayport -> VGA & DVI-I -> 2*VGA). Nogmaals, dit moet je goed uitzoeken of het ook daadwerkelijk gaat werken, en als het werkt, of je hier het geld voor over hebt. Deze adapters kosten samen volgens mij ook al iets om en nabij de 35 euro.

Ik hoop dat het duidelijk is, want het is af en toe best een warrig verhaal. Mocht je ergens niet uitkomen kan je gewoon een vraag stellen, er is vast wel iemand met een antwoord.

Succes ermee,

Tim

Heb je geen andere aansluitingen tot je beschikking