Vergoeding voor afwezigheid internet van Ziggo voor 6 maand.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.013 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfernoNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 17:33
Beste Tweakers!

Ik heb een vraagje, hopende dat jullie mij hierin zouden kunnen adviseren.

In December 2013 ben ik verhuisd naar een woning waar de kabel levering niet goed geregeld bleek te zijn, om een ONTZETTEND lang verhaal kort te maken (ik heb denk ik met 20-25 verschillende collega's van Ziggo EN BAM aan te telefoon gezeten, lange uurtjes), heb ik pas vandaag waarschijnlijk mijn internet.

Ik zeg waarschijnlijk omdat ze wel eerder beloftes hebben gemaakt :), het Ziggo installatie pakketje ligt sinds een uurtje geleden bij de buren.

Nu heb ik al aangegeven dat ik een vergoeding wel gepast zou vinden. Ik werk bij RTL Nederland als Front-end Developer, en daarnaast ben ik ook werkzaam als Freelancer en (Semi-Professioneel) Muzikant. Voor deze 3 dingen heb ik een internet verbinding ongelofelijk erg nodig. Werkzaamheden voor RTL die nogal in spoed moeten kunnen gebeuren (denk aan van afstand een site fixen die in de avond nodig is en uit de lucht valt) of ik moet boekingen kunnen regelen voor optredens etc.

Het is al voorgekomen dat ik in de avond ben geracet naar RTL om iets te fixen :F

Dit heb ik dus 6 maanden geleden ;( , omdat Ziggo er een ontzettend zooite van heeft gemaakt.

Nu boden ze al aan om 2 maanden abbonements kosten voor mij te vergoeden, maar dit lijkt me natuurlijk totaal niet redelijk.

Wat vinden jullie?

Bedankt alvast! Ik weet niet echt wat redelijk zou zijn in dit verhaal :).

Nog even als toevoeging, ik heb nog geen cent aan ze betaald, dat gebeurt dan vanaf vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:10
Je hebt nog niets betaald, dus je zoekt geen vergoeding maar compensatie? En de twee maanden die zij aanbieden, dat zouden dan de eerste twee maanden nu gratis zijn ofzo?

Ik weet niet wat de verplichting van Ziggo is. In hoeverre moeten zij zorgen dat er bij jou internet is? Daarnaast lijkt mij een compensatie niet de moeite waard. Je krijgt heus geen honderden euros. Denk daarnaast dat het aanvragen ook weer een hoop tijd en geregel gaat kosten. Reken 15 euro per uur dat je er mee bezig bent en trek dat af van de compensatie die je dan misschien krijgt. Denk dat je weinig over houdt, dus zou me er niet te veel zorgen om maken.

Wat je misschien beter had kunnen doen is via Ziggo zo'n dongle oid vragen, in de periode dat je geen internet had. Of een sattelietverbinding, en daarvan de kosten terug vragen.

[ Voor 37% gewijzigd door JDillinger op 06-05-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-10 14:38
Als je gaat kijken naar wat wij vinden:

- ELKE dag dat je geen gebruik kon maken van Ziggo, waarbij de schuld bij Ziggo lag, crediteren.
- ALLE belkosten die zijn gemaakt ter behoeve van het operationeel krijgen van de Ziggo lijn doorberekenen aan Ziggo

Als je ze nog even wilt pesten:
- Alle kosten die zijn gemaakt ter gevolg aan geen internet verbinding van Ziggo aan hun doorberekenen. Denk hierbij aan kilometer vergoeding voor het rijden naar je werk omdat je thuis geen internet had, een eventuele mobiele kit voor internet, etc.

Maarja, of je dat ook allemaal gaat krijgen is de vraag. De 6 maanden en belkosten sowieso eisen te crediteren.

Edit: Hierbij ga ik ervan uit dat je voordat je was verhuisd ook al een abonnement van Ziggo had. Als dit een nieuw abonnement was, dan zou ik de 2 maanden accepteren en de belkosten terug vragen

[ Voor 13% gewijzigd door TECHcrime op 06-05-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Lijkt mij als je nog niks betaald hebt, er ook niks te vergoeden valt. Dat het vervelend is dat je internet niet werkt, daar ga ik nog wel in mee, maar je hebt ook niks betaald :)

Heb je echter voor die periode een 4g dongel moeten kopen/lenen/huren, dan zou ik bijv. die kosten proberen vergoed te krijgen.

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:10
TECHcrime schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:25:
Als je gaat kijken naar wat wij vinden:

- ELKE dag dat je geen gebruik kon maken van Ziggo, waarbij de schuld bij Ziggo lag, crediteren.
- ALLE belkosten die zijn gemaakt ter behoeve van het operationeel krijgen van de Ziggo lijn doorberekenen aan Ziggo

Als je ze nog even wilt pesten:
- Alle kosten die zijn gemaakt ter gevolg aan geen internet verbinding van Ziggo aan hun doorberekenen. Denk hierbij aan kilometer vergoeding voor het rijden naar je werk omdat je thuis geen internet had, een eventuele mobiele kit voor internet, etc.

Maarja, of je dat ook allemaal gaat krijgen is de vraag. De 6 maanden en belkosten sowieso eisen te crediteren.
Yeah right. Wat is jouw achtergrond als ik vragen mag? Of blaat je gewoon wat? Anders bronnen aub.

Alle kosten verhalen die volgenden uit het niet hebben van een internetverbinding (kilometervergoeding, etc.): daag. Je leeft hier niet in USA he.
Wat betreft de belkosten geef ik je nog gelijk, maar de rest lijkt me onzin.

[ Voor 4% gewijzigd door JDillinger op 06-05-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-10 14:38
WWAS schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:28:
[...]

Yeah right. Wat is jouw achtergrond als ik vragen mag? Of blaat je gewoon wat? Anders bronnen aub.

Alle kosten verhalen die volgenden uit het niet hebben van een internetverbinding (kilometervergoeding, etc.): daag. Je leeft hier niet in USA he.
Wat betreft de belkosten geef ik je nog gelijk, maar de rest lijkt me onzin.
Het laatste was inderdaad meer grap. ik heb me post ge-edit met de volgende tekst:
Edit: Hierbij ga ik ervan uit dat je voordat je was verhuisd ook al een abonnement van Ziggo had. Als dit een nieuw abonnement was, dan zou ik de 2 maanden accepteren en de belkosten terug vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:17
Advocaat van de duivel, maar; tethering via je mobiel danwel tijdelijk een ADSL lijntje waren niet geschikt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ziggo heeft geen leveringsplicht. Noch is Ziggo jou een overeenkomst aangegaan waarin het garant staat voor eventueel falen. Indien je al die maanden wél abonnementsgeld zou hebben betaald, dan zou je dat redelijkerwijs terug kunnen claimen - in dat geval is immers sprake van wanprestatie. Een eventuele korting vanuit Ziggo is slechts op basis van coulance.

Het is maar goed ook dat je niks kan claimen. Het zou veel diensten onbetaalbaar maken. De NS zou bakken met geld moeten reserveren voor belangrijkste afspraken die niet door kunnen gaan, telefoon abonnementen bij T-Mobile zouden met 25% duurder worden voor de vergoedingen uit te betalen voor wat daar allemaal mis gaat, idemdito met internet abonnementen,

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfernoNL
Ik denk dat ik verkeerd overkom, in December 2013 heb ik de diensten van Ziggo aan gevraagd en zijn zij gewoon akkoord gegaan om het te leveren.

Toen de diensten mij tegemoet zouden komen werd ik gebeld dat er bij hun iets niet klopte in de verbinding.

Maanden zijn voorbij gegaan, meerdere keren zijn monteurs bij mij langs geweest, van alles moest er gebeuren en van alles werd mij beloofd. Ziggo beloofde mij de internetverbinding te regelen, maar er kwam niks van in die 6 maanden tijd.

Ik snap dan niet dat jullie kunnen zeggen dat ze geen verplichting hebben? Als mij beloofd wordt dat zij internet regelen voor me, dan lijkt me dat toch een prima aanname dat ik van hun kan verwachten dat ze dat gaan doen?

En ja, excuus, ik bedoelde natuurlijk een compensatie :), geen vergoeding.

De laatste monteur van Ziggo die er was was zeer meegaand en vertelde dat mijn situatie een enorm extreme en zeldzame situatie is en een compensatie bij minder erge situatie al gebeurde. Ook een persoon bij de Huisaansluiting afdeling van Ziggo vertelde me dat dat op z'n plek zal zijn.

En ja, over tussentijds iets regelen, zeker achteraf spraak en als ik erop terug kijk had ik dat gewoon moeten doen, ik had gewoon vertrouwen in Ziggo en er is me enorm veel beloofd. Telkens was het niet bepaald rendabel om een andere dienst te gaan regelen, omdat dat telkens voor korte tijd zou zijn. Ik had wel de mogelijkheid om te verbinden met het internet door een dichtstbijzijnde router waar ik verbinding mee kon maken, maar hou maar op over verbindings betrouwbaarheid of snelheid.

EDIT: Het probleem lag hem in de groene kabel trouwens en het veel te laat identificeren en oplossen van dit probleem (6 maanden later), terwijl in de eerste maand al monteurs langskwamen. Er was ook al sprake van de straat openbreken en een nieuwe kabel leggen, dit werd ook al geregeld en een vergunning werd aangevraagd bij de gemeente. Uiteindelijk heeft de Ziggo monteur vorige week een kastje geinstalleerd en de kabel doorgelust, vanavond dus kijken of dit de juiste oplossing is.

Ik ben zeer proactief geweest in het proberen te verkrijgen van mijn internet, maar had dit misschien naast Ziggo ook bij andere bedrijven moeten doen ;(

[ Voor 17% gewijzigd door InfernoNL op 06-05-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:22
Als jij voor je werk zo sterk afhankelijk bent van internet, dan ben je m.i. gewoon niet handig bezig als je je daarbij volledig afhankelijk maakt van een consumentenprovider. Als je nou een zakelijke verbinding (met bijbehorende SLA etc) had aangevraagd, had je misschien een poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfernoNL
@ anboni: Voor hetgeen waar ik het nodig heb zou een consumenten dienst prima moeten voldoen, afhankelijk ben ik er wel van, maar niet dat het werk ervanaf hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Als je er zo afhankelijk van bent dan had je ze na 2 maanden in gebreke moeten stellen voor het niet leveren van de diensten en niet 6 maanden moeten wachten.
Daarnaast had je "tijdelijk" iets anders moeten verzinnen en die kosten had je dan eventueel kunnen verhalen.
Nu biedt Ziggo jou een redelijke compensatie, daarnaast zou je je telefoonkosten voor het bellen naar Ziggo kunnen verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:25
als het zo belangrijk is wil ik je alvast aanraden om een reserve lijntje aan te schaffen, zodat je altijd online bent.

buiten dat om,
alle vergoedingen die Ziggo hier in zal geven zal uit coulance zijn, als ik het goed had gelezen heb je deze 6 maanden niet betaald, dus hebben ze niks om te crediteren, aangezien ze nog niet hoefden te leveren (geen contract)

[ Voor 60% gewijzigd door Razenko op 06-05-2014 15:13 ]

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 20:06
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik me verbaas dat je na twee maanden niet hebt gezegt: "ik regel tijdelijks iets anders op jullie kosten". Een zaak als deze 6 maanden laten lopen is wel erg lang, maar ik vermoed dat je geen ander goed alternatief had op die locatie?

Verder denk ik dat je je van de compensatie niet teveel hoeft voor te stellen. Meer dan twee maanden lijkt mij op zich wel redelijk, maar heel veel meer dan bv vier maanden zal het ook niet worden gok ik. Dat je telefoonkosten of gemaakte kosten voor het bellen met je mobiel ipv vaste lijn doorberekend aan Ziggo lijkt me ook meer dan terecht.

Het argument dat je voor je werk af en toe afhankelijk bent van internet zal Ziggo normaal niet veel boodschap aan hebben. Het SLA van een consumentenverbinding voorziet normaliter namelijk niet in schadevergoedingen, hooguit in retour van gemaakte abo kosten. Als het inderdaad wel eens voorkomt dat je voor werk je internet zo nodig hebt dan is een zakelijke lijn inderdaad het beste idee lijkt me.

Al met al wel een verbazingwekkend verhaal dat een dergelijk iets 6 maanden kan duren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfernoNL
@Dennis-L: Ik ben in deze 6 maanden ook constant in contact geweest met Ziggo, verschillende afdelingen, verschillende monteurs. Ik ben zeer proactief geweest en geloof me als ik zeg dat Ziggo hier de schuldige in is en dat ik als klant alles heb gedaan om het op te lossen. Wel kan ik mezelf verwijten dat ik niet gewoon een alternatief op zette, zoals via een concurrent, maar ook dit zou onnodig gezeik opleveren met verbinding regelen als Ziggo komt met korte termijns beloftes.

@Zingo: Bij terugblik, had ik dat moeten doen, maar ik had me niet voorgesteld dat het 6 maanden zou duren. Soms wekelijks en minimaal maandelijks contact met Ziggo gehad.

Bedankt voor jullie reacties, wel jammer dat de meesten het verhaal een beetje verkeerd hebben begrepen / ik het wellicht verkeerd over gebracht heb. Ziggo is schuldig hier, niks is mij te verwijten, behalve dan dat ik een alternatief had moeten opzoeken. Doordat ik wel (minimale) internetverbinding had en genoeg andere / betere dingen te doen had in het leven, was dit net niet een hoog genoeg prioriteit.

De oplossing vorige week van de monteur was in 5 minuten geregeld, en dit had al in de eerste maand moeten gebeuren, niet gebeurd en de klant is de dupe.

Wat ik graag zou willen horen van mensen is of zij soortgelijke ervaringen hebben gehad en of zij coulance hebben gekregen. En van welke hoogte deze was. Of wellicht kan je je voorstellen wat redelijk is om als voorstel van mijn kant te doen? Want dat is een beetje waar ze om vroegen.

[ Voor 10% gewijzigd door InfernoNL op 06-05-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het aanbod al zo coulant is als mogelijk. Je hebt immers niets betaald en Ziggo is niets verschuldigd geweest. Overigens is het zo dat zelfs als je betaald zou hebben je hoogstens deze abonnementskosten terug zou krijgen voor niet geleverde diensten waar wel voor betaald is.

Wil je meer dan dit, of zekerheid van je internet, dan moet je een SLA, oftewel Zakelijk Internet afsluiten en ja dat kost meer, maar dan heb je de garantie dat het internet het altijd doet. Om deze reden heb ik hiervoor ook gekozen. Als het internet offline ging belde ik de Ziggo en die stonden binnen 4 uur aan de deur, want na 36 uur geen internet begon de teller te lopen. Ze waren er dus altijd al de kippen bij alles op te lossen. Zelfs toen tijdens de verhuizing alles mis ging regelden ze internet via een dongle. De snelheid was niet geweldig, maar we konden op meerdere PC's skypen en emailen EN heb ik alle kosten teruggekregen die ik had gemaakt omdat ik geen gebruik kon maken van hun pakket. Zo hebben ze onder andere mijn mobiele telefoonabonnement voor een maand betaald. Ik weet niet precies meer wat de afspraken zijn, maar als ik een half jaar geen internet had gehad had ik denk ik de rest van mijn leven niet meer had hoeven te betalen :P. Met een "gewone" verbinding gelden deze dingen echter niet, daarom kan het ook goedkoper geleverd worden.

Ik snap je punt wel, je bent er niet echt afhankelijk van, maar toch wel, genoeg om te vinden dat je recht hebt op een schadevergoeding, maar niet genoeg om het tientje per maand extra te betalen. Op zich ben ik het ook wel met je eens hoor, begrijp me niet verkeerd, je besteld en betaald voor een dienst, dan moet deze ook gewoon werken en het kan niet de bedoeling zijn dat je extra moet betalen om de garantie te krijgen dat de dienst die je in eerste instantie al betaald ook daadwerkelijk werkt.

Echter is dit in de echte wereld gewoon wel het geval. Hetzelfde is met Apple Care, ik heb het ook afgesloten, omdat als er iets mis is met m'n MBA het opgelost moet worden, ik ben er afhankelijk van, en ik geen zin heb in twee weken gestoei met die klantenservice omdat zij vinden dat de garantie er niet is, maar de Nederlandse wet vind van wel. Uiteindelijk krijg je wel gelijk (vaak), maar je bent twee weken je laptop kwijt (of langer), terwijl als je extra betaald, om je wettelijk recht te krijgen wat je in eerste instantie eigenlijk al had, kan het ter plekke worden opgelost. Dit is overal zo, ik gebruik Apple hier toevallig als voorbeeld, maar ook toen mijn Samsung of HTC toestellen er de brui aan gaven had ik erg veel moeite met de klantenservice. Onder andere dat papiertje dat waterschade meet, wat bij iedereen na een jaar gebruik door vocht in de lucht al bijkleurt wordt altijd als excuus gebruikt waarom de garantie is vervallen, want ja dat de aan/uitknop vast zit komt natuurlijk door vochtschade. Bij Apple is er in ieder nog de mogelijkheid goede garantie bij te kopen. Oneerlijk, ja, gaan we er wat aan doen? waarschijnlijk niet

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2014 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

InfernoNL schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:49:
@ anboni: Voor hetgeen waar ik het nodig heb zou een consumenten dienst prima moeten voldoen, afhankelijk ben ik er wel van, maar niet dat het werk ervanaf hangt.
Zoals gezegd: bij een consumentenlijn kun je niet met zakelijke belangen komen, dan moet je zakelijk met SLA afsluiten. Het klinkt leuk "dit heeft me veel schade opgeleverd", maar het is ongemak. Het komt nu over alsof je iets teveel Amerikaanse TV hebt gekeken...

Lullig maar imo vrij kansloos :)
InfernoNL schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:57:
Ziggo is schuldig hier, niks is mij te verwijten
Que?

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 06-05-2014 19:19 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zo simpel is het natuurlijk niet, als een partij iets afspreekt en in nakoming van die afspraken tekortschiet, kan men, ook in Nederland, in diverse gevallen schadevergoeding verwachten (het is daarbij ook niet nodig om al iets te hebben betaald) Maar het is natuurlijk allemaal erg afhankelijk van wat concreet is afgesproken, hoe over (de gevolgen van) de vertraging is gecommuniceerd etc.

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 06-05-2014 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
begintmeta schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:23:
Zo simpel is het natuurlijk niet, als een partij iets afspreekt en in nakoming van die afspraken tekortschiet, kan men, ook in Nederland, in diverse gevallen schadevergoeding verwachten (het is daarbij ook niet nodig om al iets te hebben betaald) Maar het is natuurlijk allemaal erg afhankelijk van wat concreet is afgesproken, hoe over (de gevolgen van) de vertraging is gecommuniceerd etc.
Zo simpel als jij het stelt is het bij een particulier internetabonnement ook niet.
Zoals al eerder gezegd, Ziggo heeft geen leverinsplicht.
Ook gaat een abonnement pas in op het moment dat de aansluiting werkt.

4.
Het Abonnement gaat in:
- als voor de ontvangst van de Dienst geen installatie met behulp van een Installatiepakket vereist is:
op de datum waarop de Klant de Dienst kan ontvangen; of
- als voor de ontvangst van de Dienst installatie met behulp van een Installatie pakket vereist is:
-- als de Klant heeft gekozen voor volledige installatie door een installateur van Ziggo:
op de datum waarop de installateur de Dienst heeft geïnstalleerd;
- in alle andere gevallen:
op de datum waarop de Klant het Installatiepakket heeft ontvangen.

Dus op basis waarvan zou hij een vergoeding moeten ontvangen groter dan de 2 maanden gratis die hij nu heeft gekregen?
Als hij nou een brief had van Ziggo waarin staat dat ze garanderen dat de verbinding 6 maanden geleden zou werken of hij 6 maanden geleden het Installatiepakket al had ontvangen dan was het allemaal wat eenvoudiger.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis-L op 06-05-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Bij mij heeft de internetverbinding van Ziggo er een week uitgelegen na een foutje tijdens onderhoud. Dit kwam mede omdat ik niet eerder verlof kon krijgen en omdat er een communicatiefout ontstond over de datum dat ze zouden komen (dinsdag 2 april was afgesproken, maar 2 april was een woensdag). Televisie deed het wel gewoon, maar ik heb 10 euro korting op de volgende factuur gekregen + geen abbonementskosten voor de dagen dat het internet niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wat dit soort zaken betreft is Ziggo nog best schappelijk.

Op het moment dat er nog geen dienst wordt geleverd kan je ook geen compensatie verwachten. Dat het 6 maanden duurt voordat er een werkende verbinding wordt opgeleverd is daarin uitermate jammer. Dan nog vind ik dat Ziggo behoorlijk coulant is met het weggeven van twee maanden abonnementskosten.

Als je daadwerkelijk betaald hebt voor een verbinding in deze maanden heb je een reden om met Ziggo in conclaaf te gaan. Iets wat niet geleverd is hoef je IMO niet voor te betalen.

Maar goed, je hebt meerdere antwoorden gekregen. Dat ze niet allen voldoen aan je verwachting daar kunnen we niets aan doen. Je oplossing ligt echter gewoon bij Ziggo zelf. Neem contact op en leg je probleem uit.
Let op, de afspraak dat je de eerste twee maanden niets hoeft te betalen is een nette regeling. Betaalde je al voor een dienst die aantoonbaar niet gebruikt kon worden dan heb je een goede basis om met Ziggo in conclaaf te gaan. Omdat wij hierin niet kunnen helpen - dit soort zaken zijn persoonlijk - gaat het topic dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.