Alternatief voor GPU & DOA Moederbord gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-02 15:23
Verleden week heb ik het volgende system besteld en afglopen zaterdag is dat in elkaar gezet:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 149,90€ 149,90
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 69,90€ 69,90
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 263,50€ 263,50
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 72,95€ 72,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 63,-€ 63,-
1Cooler Master VS V450S€ 67,39€ 67,39
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,05€ 92,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 801,64

Maar dan zonder de videokaart want die was niet geleverd. (Mycom gaf 03-05-2014 op als leveringsdatum maar kon zich daar niet aan houden omdat zij niets geleverd kregen. Voorlopig is onbekend wat de nieuwe belofte wordt...)

Bij de eerste keer aanzetten ging het gelijk niet goed en na uitvoerig testen bleek het aan het moederbord te liggen, Een van de twee geheugen kanalen doet op bijde slots helemaal niets en momenteel draait mijn geheugen dan ook niet dual channel.

Dit is nu de tweede keer dat ik gedoe heb met een Gigabyte bord, En de kennis die voor mij de pc in elkaar gezet heeft (werkt al Jaren bij een pc zaak) heeft een voorkeur voor Asus borden en raad mij dan ook aan nu een Asus te nemen. Dat advies ga ik ook opvolgen want daar hij beter bekend is met Asus kan hij mij ook beter ondersteunen.

Als vervanging voor het moederbord adviseerde hij de Asus H87-PLUS, En overweeg ik ook de Asus H87-PRO. (Om de volgemde redenen: extra fan aansluiting op het bord (3 ipv 2), Displaypoort aansluiting op het bord, 2 extra usb 3.0 achterop en een optical out en dat voor maar 5 euro meer. Deze pc zal na zijn dienst als game pc nog als media pc/server ingezet worden wat prima kan dankzij de igp.)

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus H87-PLUS€ 83,55€ 83,55
1Asus H87-PRO€ 88,40€ 88,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 171,95

Vergelijking van de twee.

Wat ik bij jullie even na wilde vragen is of dat een geode keuze is.

Dan verder met de videokaart/GPU, De bestelde 280x is dus niet leverbaar en toen dat eenmaal duidelijk was ben ik ook gaan twijvelen aan de noodzaak ervan. Ik speel nu eenmaal niet de laatste nieuwe games (Geef over het algemeen nooit meer dan 10 euro uit aan een pc game) maar vooral wat oudere games en indy's en die vragen nu eenmaal niet zo heel veel van een GPU. (Speel overigens op 1920x1080, Dell u2312hm)
Ook hoeft het van mij niet allemaal perse op Ultra, Zolang het maar gelijkwaardig is aan wat de next gen consoles bieden en het soepel draait ben ik al zeer tevreden.

Om die reden ben ik vervolgens naar de 270x kaarten gaan kijken, Laat ik er gelijk maar bij zeggen dat ik helemaal niet meer op de hoogte ben van wat wel en wat geen goede kaarten zijn voor het geld, Maar ik kom er total niet meer uit.

De MSI 280x was gekozen omdat die in de BBG stond, En in vergelijking met andere 280x kaarten zeer gunstig geprijsd is.
Maar goed een 280x is volgens mij niet echt noodzakelijk en dus kan er op bespaart worden, Momenteel ben ik dan ook op zoek naar de beste value for money binnen de prijsrange van 170,- tot 220,- Max. (Kan eventueel iets afwijken maar niet teveel.)
En heb zelf de volgende kaarten gevonden door wat rond te lezen op het forum maar ik kom er echt niet uit en ben dus op zoek naar iemand die mij een goed advies kan geven.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus R9270X-DC2-2GD5€ 176,10€ 176,10
1MSI Radeon R9 270X GAMING 2G€ 175,60€ 175,60
1Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost€ 174,49€ 174,49
1Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost Lite Retail€ 169,99€ 169,99
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 189,90€ 189,90
1XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition€ 169,90€ 169,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.055,98

De 270x van Sapphire is dubbel en lijkt mij dezelfde kaart in een andere doos, Verder is deze lijst niet bindend en ben ik puur op zoek naar de beste value for money kaart binnen het gestelde budget van 170,- tot 220,- en of dat een AMD/ATI of een Nvidea is maakt mij verder helemaal niets uit.

Alvast zeer hartelijk bedankt voor jullie hulp.
(Oh, En excusses als er rare spelfouten in staan, IE loopt het een en andere te autocorrecten naar engels als ik niet oplet.)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-02 15:25

Isniedood

nee, echt niet!

Mijn vorige twee videokaarten zijn een radeon geweest en ik heb dan ook als eerst naar de Radeon 270X gekeken. Overigens heb ik de conclusie moeten trekken geen enkel voordeel te zien in deze Radeon ten op zichten van de Nvidia 760 GTX. Laatstgenoemde is zuiniger en sneller en gelijkwaardig (2 tientjes duurder, maar dan heb je wel een MSI die goed uit de tests komt, al weet ik niks van de Sapphire Radeon) geprijst. Ook zijn de drivers van Nvidia beter.

[ Voor 14% gewijzigd door Isniedood op 06-05-2014 14:53 ]

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Verwijderd

Iikk raad aan!
Nu komt het!
Nee nu!
Nee nog even wachten!

En nu!
Die 7950 van Sapphire met 3GB VRAM
Tevens zou ik een B85 van Asus meen ik, weet het niet zeker, goedkoop bordje 58 euro!

GL

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Isniedood schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:51:
Mijn vorige twee videokaarten zijn een radeon geweest en ik heb dan ook als eerst naar de Radeon 270X gekeken. Overigens heb ik de conclusie moeten trekken geen enkel voordeel te zien in deze Radeon ten op zichten van de Nvidia 760 GTX. Laatstgenoemde is zuiniger en sneller en gelijkwaardig (2 tientjes duurder, maar dan heb je wel een MSI die goed uit de tests komt, al weet ik niks van de Sapphire Radeon) geprijst. Ook zijn de drivers van Nvidia beter.
sorry hoor, maar hier kan ik niet tegen. dat fanboyisme; Nvidia heeft helemaal geen betere drivers; en qua prijs/kwaliteit is AMD erg sterk. mocht je denken dat je wel gelijk hebt zou ik graag wat onderbouwing zien.
hier worden beide MSI-producten vergeleken, waarbij gezegd dient te worden dat beide modellen niet met de laatste drivers getest zijn. http://nl.hardware.info/v...l/producten/199657-192889
hier de normale; http://nl.hardware.info/v...l/producten/198868-192890
ook hier werden de kaarten vergeleken; reviews: AMD Volcanic Islands: R9 280X en 270X getest waarbij je ziet dat met de drivers die toen up to date waren de kaarten ruwweg dezelfde performance gaven, stuivertje wisselen bij verschillende benchmarks.

het TDP is misschien hoger; het werkelijke stroomverbruik is dat dus niet; zowel hier als hier

qua prijs zou de gerebrande 7950 (r9 280) moeten concurreren, en die verbruikt inderdaad meer; maar is ook weer sneller.
ow; nog even over de prijs; het is toevallig een op=op actie van 1 winkel, de rest zit toch al op 210, daar kost de 270X al snel 30-35 minder.

@TS. in principe kun je even overleggen met de shop waar je 't moederbord weg hebt; kans is aanwezig dat je niet een ander moederbord uit mag zoeken en dat je deze gewoon RMA moet doen. dat hangt even af van de service van de zaak.
over de genoemde kaarten; zowel hier als op Hardware.info zijn reviews van nagenoeg alle kaarten, ik kan je wel verklappen dat die XFX 7950 geen stille kaart gaat zijn. van de Sapphire koelers heb ik geen idee hoe deze presteren; dat laat ik dan ook aan anderen over

de Asus en MSI zullen beide behoorlijk stil zijn en goede temperaturen laten zien. vergeet de Gigabyte kaarten niet (het is gewoon een prima merk in principe, je hebt gewoon pech gehad), de WF3 koelers zijn idle erg stil, maar maken wel iets meer herrie onder load.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-02 19:11
@NLBUURMAN
Als het bord via de webshop gekocht is en binnen de 7 werkdagen terug wordt gestuurd mag je het sowieso omruilen of zelfs om geld terug vragen, ik weet natuurlijk niet of het direct in de winkel gehaald is of via de webshop.

Over het vermeende fanboyisme lijkt het me in deze situatie eerder andersom, Nvidia of AMD maakt over het algemeen niet bar veel uit, hangt vooral af van de spellen die er gespeeld gaan worden. Daarbij is mijn ervaring op het gebied van drivers m.b.t. vooral ondersteuning en stabiliteit dat Nvidia daar historisch gezien beter in scoort. Je mag natuurlijk prima AMD aanprijzen, maar jij gooit hier meteen Nvidia aan de kant.

Dat verschil in drivers heb ik vooral met een bepaald aantal laptop video kaarten gezien, erg frustrerend wat leidt tot blauwe schermen en AMD wijst simpelweg naar de fabrikant voor een oplossing, vind ik een erg kwalijke zaak, dergelijke problemen heb ik met Nvidia niet meegemaakt. Buiten dat om zijn de drivers niet zo bar verschillend, maar hebben beiden verschillende pluspunten m.b.t. drivers (b.v. Mantle bij AMD en streaming en 3D stereoscopisch support bij Nvidia). Ik heb zelf de bij Nvidia veel betere 3D support gehad en dat is voor mij belangrijk.

Waar het op neer komt is, koop een merk waar je je het beste bij kan vinden, de opties ondersteunt die jij wil gebruiken en geniet er van.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• nervwrecker
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-12-2025
Asus moederborden hebben ook mijn voorkeur is in mijn optiek beter dan Gigagbyte of Msi maar vaak ook wel duurder maar dat is het dan wel waard.
Wat betreft videokaart moet je goed de reviews lezen bij bijvoorbeeld de r9 270x is er erg veel verschil tussen de merken msi asus gigagbyte msi xfx en dan met name in de kwaliteit van de koeling en het lawaai wat ze produceren.(als ze te heet worden klokken ze terug wat weer negatief effect heeft op de presaties)
Persoonlijk heb ik voor de MSI r9 270x hawk gekozen omdat die in de top presteert en tegelijk niet te warm word en te veel lawaai maakt.(De r9 270x haalt op BF4 1920*1080 alles op ultra 50+ fps)
Nvidia of AMD/ati is allebei goed nvidia is vaak ietsjes duurder maakt eigenlijk verder weinig uit tenzij je echt voor de absolute top gaat maar je gaf al aan dat het je niet zo heel veel uit maakt.

[ Voor 3% gewijzigd door nervwrecker op 06-05-2014 16:30 ]

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-02 15:25

Isniedood

nee, echt niet!

Beetje makkelijk om iets op fanboyism te gooien. Dat maakt een fatsoenlijke discussie gelijk onmogelijk omdat je me als minderwaardig neerzet.

Ik geef alleen aan welke conclusies ik getrokken heb met mijn onderzoek naar de gewenste videokaart. Zoals ik ook aangaf ben ik eigenlijk een Ati gebruiker en wordt mijn nieuwe videokaart een 280x (ook te vinden in andere topics) doordat er extra budget vrij is gekomen. Moet ik tussen de twee Radeon 270x en de Nvidia 760 GTX kiezen, dan trekt de Nvidia mij meer wat betreft performance en ondersteuning. Daar blijf ik bij.

De drivers van Ati zijn historisch gezien altijd de mindere geweest en zijn dat ook nu nog als je het mij vraagt (en bij linux al helemaal).

Neemt niet weg dat de 270x zeker geen miskoop zal zijn en eigenlijk ook wel genoeg (meer dan genoeg) is voor indiegames.

[ Voor 3% gewijzigd door Isniedood op 06-05-2014 16:31 . Reden: leesbaarheid ]

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• Sato
Gaat lekker hier, Al twee keer terwijl ik tussen tabladen switch mijn (WiP) reactie kwijt.

Even in het kort dan,
Moederbord gaat retour naar de leverancier, dat zijn we overeen gekomen en ik krijg mijn geld terug. (Zij hebben momenteel geen voorraad. En zij hebben trouwens 14 dagen bedenktijd.)
Nieuwe moederbordt word de Asus H87-PRO, Dan maar iets meer betalen maar wel kwaliteit en wat meer/betere aansluit mogelijkheden. (En micro ATX bord daar heb ik deze kast niet voor gekocht. En die B85 chipset, ik heb me er eens in verdiept en ik bedank ervoor.)

Dan GPU, Ook al is de 7950 op zich zeer aantrekkelijk geprijsd, de reviews die ik erover las konden mij niet overtuigen.
Dus ben ik terug gegaan naar hier: http://nl.hardware.info/r...sapphire-en-xfx-conclusie
Omdat mij aangeraden wordt een modern kaart te nemen.

En heb daar dan het volgende keuzes uitgehaald: http://tweakers.net/price...;353372;350976/categorie/

Dan lijkt de HAWK de duurste, Maar dat is ie niet als je kijkt naar leverbaarheid. Dan kom je op 183,- voor de msi gaming en 190 voor de msi hawk en asus dc2 Top.
En dan lijkt mij de hawk de betere keuze? Wat betreft drivers ben je volgens mij toch afhankelijk van AMD of zie ik dat verkeerd? (Was bij mijn vorige kaart, de 8800GT wel zo voor zover ik weet. Al was dat dan een Nvidea.)

Oh ja, Van de msi gaming zouden bij mijn locale mycom 2 stuks moeten liggen volgens de site, Maar hun voorraad system is onbetrouwbaar aldus een insider die ook wist te melden dat zij zulke kaarten normaal gesproken helemaal niet op voorraad hebben liggen. (En ik vrees dus voor geretourneerde kaarten waar mee gemined is.

In elk geval alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp.

(Edit: Hoop zo snel mogelijk mijn pc helemaal af te hebben zodat ik mijn windows kan registreren en niet meer lasting gevallen wordt met rare spellingscontroles/autocorrects die denkt dat alles engels is.)

[ Voor 7% gewijzigd door Sato op 06-05-2014 16:57 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Koldur schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:10:
@NLBUURMAN
Als het bord via de webshop gekocht is en binnen de 7 werkdagen terug wordt gestuurd mag je het sowieso omruilen of zelfs om geld terug vragen, ik weet natuurlijk niet of het direct in de winkel gehaald is of via de webshop.

Over het vermeende fanboyisme lijkt het me in deze situatie eerder andersom, Nvidia of AMD maakt over het algemeen niet bar veel uit, hangt vooral af van de spellen die er gespeeld gaan worden. Daarbij is mijn ervaring op het gebied van drivers m.b.t. vooral ondersteuning en stabiliteit dat Nvidia daar historisch gezien beter in scoort. Je mag natuurlijk prima AMD aanprijzen, maar jij gooit hier meteen Nvidia aan de kant.

Waar het op neer komt is, koop een merk waar je je het beste bij kan vinden, de opties ondersteunt die jij wil gebruiken en geniet er van.
1. dat heb ik inderdaad ook wel eens gehoord; ik kan alleen dus niet opmaken of 't 7dagen geleden was sinds de aankoop.
2. als 't over 't algemeen niet bar veel uitmaakt vind ik 't bijzonder dat hij zonder onderbouwing roept dat de GTX760 beter is. ik deel verder uiteraard de mening dat Nvidia helemaal geen troep maakt, en bepaalde kaarten gewoon bijzonder aantrekkelijk zijn (750Ti ben ik erg van gecharmeerd)
3. het blijft uiteraard een persoonlijke keuze, maar daarom kunnen we juist door goede argumenten te voeren tot een goed advies komen.
Isniedood schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:27:
Beetje makkelijk om iets op fanboyism te gooien. Dat maakt een fatsoenlijke discussie gelijk onmogelijk omdat je me als minderwaardig neerzet.

Ik geef alleen aan welke conclusies ik getrokken heb met mijn onderzoek naar de gewenste videokaart. Zoals ik ook aangaf ben ik eigenlijk een Ati gebruiker en wordt mijn nieuwe videokaart een 280x (ook te vinden in andere topics) doordat er extra budget vrij is gekomen. Moet ik tussen de twee Radeon 270x en de Nvidia 760 GTX kiezen, dan trekt de Nvidia mij meer wat betreft performance en ondersteuning. Daar blijf ik bij.

De drivers van Ati zijn historisch gezien altijd de mindere geweest en zijn dat ook nu nog als je het mij vraagt (en bij linux al helemaal).

Neemt niet weg dat de 270x zeker geen miskoop zal zijn en eigenlijk ook wel genoeg (meer dan genoeg) is voor indiegames.
als ik tussen de 270X en de 760 moet kiezen zonder de prijs in 't oog te houden is 't ook absoluut de Nvidia die in huis gehaald wordt. echter het is vergelijken tussen een BMW3 serie en een Mercedes S-klasse; de S-klasse is de grotere auto, maar ook duurder en duidelijk een klasse hoger. beetje appels/peren idee. de 270X zit meer in 't vaarwater van de GTX660. wat 't Linux-gedeelte betreft heb je gelijk, ik kan je melden dat de windows-drivers op dit moment prima zijn, nog geen crash gehad en ook Crossfire wordt steeds beter. met shadowplay heeft Nvidia dan wel weer een interessante mogelijkheid.
ik wil best een goede discussie voeren, maar graag wel op argumenten gebaseerd :)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Sato
Shadowplay is voor mij niet interesant.
Daarnaast zit een leverbare 760 al snel op 215,- of meer, En dan heb je weer ander kaarten die net iets beter zijn voor iets meer en zo kun je doorgaan tot ik uiteindelijk een 290x of 780 in mijn kast heb zitten die zwaar overkill is voor wat ik wil.

Nee dan moet ik gewoon even streng zijn, €200,- wordt de absolute Max.
En dan blijven volgens mij alleen de 270x kaarten over als het aankomt op value for money.

Aan dit budget van Max €200,- kleeft één heel groot voordeel tegenover een duurdere kaart (280x/770), Ik zal deze eerder geneigd zijn te vervangen voor een nieuwe kaart over 2/2,5 jaar. Bij een duurdere kaart zou ik hem er waarschijnlijk de rest van de levensduur van de pc erin laten zitten.(Minstens 4 jaar.)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Value for money zijn juist die twee HD7950's. Toch een treetje beter dan een 270x, maar ook wat minder zuinig.

De Sapphire is dan wel degene met de beste koeler, die van XFX is namelijk niet echt stil onder load, maar, het scheelt wel weer 20 euro.

Gezien ze allebei wel in je budget liggen, zou ik gewoon de Sapphire HD7950 nemen.

People as things, that’s where it starts.

• Sato
Daar zit wel wat in, Terug naar vier kandidaten dan: http://tweakers.net/price...;350976;328943/categorie/

Vervangend moederbord is zojuist besteld. (Asus H87-PRO)

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-02 19:11
Ik zou het wel weten met die keuzes, de 7950 natuurlijk! Daar zal je echt geen spijt van krijgen, eerlijk gezegd zijn in dat rijtje de andere kaarten eigenlijk niet eens het overwegen waard. De R9 280 zijn gewoon rebrands van de 7950.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-02 16:32

bbblije

Riiiiight

HD7950, geweldige kaart! Dit is wel binnen het budget en voorbereid op een gekke bui. Het feit dat de kaart wat ouder is doet niets aan de kracht van de chip. Dezelfde zit ook weer in de R9 280(x). Dit is een kaart waar je 2 jaar mee uitzingt en ook nog is een potje BF 1080p op high/ultra kan spelen. Iets wat naar mijn mening de game ervaring ten goede doet.

Moederbord was enkel "bad luck" componenten kunnen deffect zijn. Echter Asus heeft een betere kwaliteitscontrole waardoor dit minder vaak voorkomt.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:19
Ik kocht laatst een MSI GTX 760 Gaming voor €170, maar dat was een tweedehands exemplaar (met garantie 3 maanden oud) en ik veronderstel dat je liever nieuw hebt. Bang for buck zou ik nieuw dan een R9 280 of 7950 w/ Boost aanraden, toch wel (relatief gezien) een stuk sneller dan een R9 270X en als je goed kijkt voor minder dan €200 te krijgen.

In deze prijsklasse is voor elke €10 meer wel een videokaart te vinden.

• Sato
Duidelijk.

Iemand met verstand van 7950's die mij een vergelijkbare kaart als de Sapphire van een andere fabrikant kan noemen die wel gereviewd is bij hardware.info zodat ik hem in een vergelijkingstabel tegenover de MSI 270x HAWK kan zetten voor de prestaties in games en ook meteen overtuigd ben? (Op kloksnelheden zijn die dingen onderling niet te vergelijken, Dat heb ik inmiddels al wel begrepen.)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51
Hardware.info zou ik nooit als (enige) bron gebruiken, zeker niet als je verschillende introductie datums wilt vergelijken (ze testen de nieuwe kaarten altijd met de nieuwste drivers terwijl de oude kaarten met resultaten met de oude drivers blijven staan, hierdoor lijken de nieuwe kaarten veel sneller terwijl dat vaak niet zo is).

Hier kun je zien dat een MSI 270X gaming ongeveer net zo snel is als een 7950 op 800MHz.
http://www.techpowerup.co...SI/R9_270X_Gaming/24.html

De Hawk is een paar % sneller:
http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/R9_270X_HAWK/26.html

De Sapphire 7950 draait op een hogere kloksnelheid en is daardoor ongeveer 4-7% sneller dan een 800MHz exemplaar.
http://www.techpowerup.co...e/HD_7950_Vapor-X/28.html

In de praktijk betekent dit eigenlijk dat je geen verschil tussen de kaarten gaat zien.

Het voordeel van de 7950 is echter dat deze 3GB geheugen en een 384bit bus heeft (iets wat zeker van pas komt bij hogere resoluties en de nieuwere games), en daarnaast VEEL beter overklokbaar is (mocht je dat ooit van plan zijn).

Ga je de 7950 overklokken zie je dat je er nog ruim 25% performance bij krijgt.
http://www.techpowerup.co...e/HD_7950_Vapor-X/31.html

Ga je de 270X overklokken krijg je er slechts 5-10% bij.
http://www.techpowerup.co...SI/R9_270X_Gaming/27.html
http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/R9_270X_HAWK/29.html

Blijf je dus bij 1080p en ga je niet overklokken kun je prima de 270X pakken, wil je wel overklokken en/of wil je wat beter toekomstbestendig zijn ga dan zeker voor de 7950.

[ Voor 18% gewijzigd door mitsumark op 06-05-2014 19:28 ]

• Sato
Bedankt voor de zeer uitgebreide uitleg,

Uiteindelijk heb ik voor de Sapphire gekozen omdat bijna iedereen hier die adviseerd.
Overklokken is nog een twijvel maar de mogelijkheid en potentie is er in ieder geval wel. (Hoop dat het ook mogelijk is met mijn voiding maar van wat ik begrepen heb zou dat geen problem moeten zijn.)

Theoretisch was ik nog op tijd met bestellen en wordt de Sapphire 7950 morgen bezorgd.

Ben benieuwd, Beter dan de Intel HD 4600 (Of mijn oude 8800GT) zal het in elk geval zijn.
En ik kan niet wachten om Diablo 3 (en andere games) weer in Full HD te kunnen spelen (1366x786 windowed met alles op off en low gaat na een paar dagen wel vervelen.)

Nogmaals allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp.

• nervwrecker
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-12-2025
De Sapphire 7950 is absoluut de juiste keus zeker met de 3gb veel plezier ermee.
Pagina: 1