Geluid van randapparatuur via tv naar soundbar

Pagina: 1
Acties:

• pindakoek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-01 12:47
Een hele goede middag mensen :) ,

Ik zat eraan te denken om een simpele 2.0 soundbar aan te schaffen.

Nu wil ik nog wel uitsluitsel hebben over het volgende voordat ik over ga tot koop.
De soundbar zou ik willen aansluiten via digitale coax, deze aansluiting zit op de tv en op de soundbar.
Ik heb ook randapparatuur (decoder, binnenkort een raspberry pi) die ik via hdmi ga aansluiten op de tv en ik wil het geluid van deze apparaten via de tv naar de soundbar laten lopen.
Dus zonder een directe verbinding tussen randapparatuur en soundbar.

Is dit mogelijk?

[ Voor 11% gewijzigd door pindakoek op 06-05-2014 13:09 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Als die digitale coax aansluiting op je TV een uitgang is die altijd audio output wel. Wel moet je de TV aanzetten, wat misschien niet prettig is bij het luisteren naar muziek. Maar dat zul je zelf in overweging moeten nemen.

Laat ik het anders vragen: waarom denk jij dat het niet gaat werken?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De kans dat dit gaat werken is op zich redelijk groot. Maar dergelijk vragen kunnen betere antwoorden opleveren als je op zijn minst even de merknamen en typenummers van de te gebruiken apparatuur vermeld. Daarnaast, zoals LiquidT_NL al vraagt, waarom denk je zelf dat dit niet zal werken?

• pindakoek
Voordat ik iets koop zoek ik eerst altijd uit of het idee wat ik in mijn hoofd heb gaat werken in de praktijk, maar er valt over dit onderwerp niet veel te vinden, ik krijg voornamelijk alleen resultaten over een 5.1 geluidssignaal via de tv.
De handleiding heb ik ook al een aantal keer doorgespit maar daar werd ik ook niet veel wijzer van.

De tv is een Philips 32PFL3258H/12.
De decoder is een Humax 5150c.

Bedankt voor jullie antwoorden!

[ Voor 25% gewijzigd door pindakoek op 06-05-2014 13:45 ]

• LiquidT_NL
Ja dat gaat zeker werken. Eventueel kan de soundbar ook worden aangesloten via HDMI d.m.v. de ARC port. Hoe dan ook, als de soundbar een digitale coax ondersteunt gaat het hoe dan ook lukken. Philips zelf heeft vrij goede info:
http://www.p4c.philips.co...nr=0096709&scy=NL&slg=AEN

5.1 is soms inderdaad wat tricky. 2.0 gaat altijd vlekkeloos.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Check pagina 54 van de handleiding eens. Je ziet dat er een coax audiokabel gelegd wordt tussen de home cinema en de tv. In jouw geval dus de soundbar en de tv. Volgens mij gaat dit prima werken.

• pindakoek
Ik weet genoeg!
Bedankt jongens :)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
In principe moet het wel gaan werken, maar het is afhankelijk van je TV. Deze moet namelijk wel passthrough van de diverse formaten ondersteunen naar je audio-device toe (of dat nu een receiver, versterker of soundbar is maakt niet uit). Meestal dat de TV's wel DD51 ondersteunen, maar DTS dan weer niet. Voor niet-ondersteunde indelingen kunnen sommige TV's downmixen, en anders zul je dus vanaf de bron (decoder, RPi, of wat dan ook) al moeten gaan downmixen naar 2.0 toe. Ideaal is het niet, maar waarschijnlijk wel de beste oplossing voor het moment.

iRacing Profiel

• LiquidT_NL
kroegtijger schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:26:
In principe moet het wel gaan werken, maar het is afhankelijk van je TV. Deze moet namelijk wel passthrough van de diverse formaten ondersteunen naar je audio-device toe (of dat nu een receiver, versterker of soundbar is maakt niet uit). Meestal dat de TV's wel DD51 ondersteunen, maar DTS dan weer niet. Voor niet-ondersteunde indelingen kunnen sommige TV's downmixen, en anders zul je dus vanaf de bron (decoder, RPi, of wat dan ook) al moeten gaan downmixen naar 2.0 toe. Ideaal is het niet, maar waarschijnlijk wel de beste oplossing voor het moment.
Goede! Dat kan hij inderdaad specifiek niet:
NOTE: This TV does not support the DTS (Digital Theater Systems) audio format. Therefore, the DTS audio signal will not pass through the 'HDMI 1 ARC' (HDMI Audio Return Channel) or the 'DIGITAL AUDIO OUT' (SPDIF) connection.
Verstandig dus om even te kijken of dat op de apparaten uit kan worden gezet. XBMC ondersteunt het wel, let wel op dat decoden van DTS misschien iets teveel kan zijn voor hele lichte clients (RPi bijv.)

• pindakoek
De Raspberry gaat voornamelijk gebruikt worden voor het streamen van online media, dat zal gewoon altijd stereo zijn neem ik aan?
Maar wil ik altijd goed zitten is het dus handiger om te kijken naar een soundbar met een hdmi in en een hdmi uit?
Pagina: 1