Aanbeveling gaming/movie headphones gelijk aan HD-580

Pagina: 1
Acties:

• sunchas3r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11-2025
Hi people,

Tot voor kort was ik in het bezit van een paar Sennheiser HD-580 Precision headphones.
Maar nu, na bijna 10 jaar trouwe dienst zijn ze gestorven.
Te duur om te repareren en gewoon versleten .
Dus toen ik onlangs mijn pc-upgrade uitvoerde tegelijkertijd een Sound Blaster Zx en een paar Philips Fidelio X1s gekocht .
Ik vond de X1s goed maar op het einde heb ik toch liever de soundstage en het comfort van de Sennheisers (hey, if it ain't broke..).
Dus ik ben op zoek naar headphones met een vergelijkbaar soundstage als de 580s, bij voorkeur van Sennheiser, maar ik sta open voor suggesties .
Andere voorkeuren : full-sized circumaural , comfortabel voor langdurig gebruik , bedraad , ovale kopjes ( gemakkelijker te gebruiken terwijl ik in bed films zit te kijken).
Ik wil niet een aparte versterker te kopen , de SBZx heeft een onboard 600 Ohm hoofdtelefoon versterker en dit was voldoende krachtig om de X1s aan te sturen (volume in windows staat ingesteld op maximaal 25% en in games nog minder) .

Ik ben zeker geen audiofiel per se, maar gaming en filmgeluid en muziek zijn altijd erg belangrijk voor me geweest en ik heb altijd gezocht naar een goede balans tussen budget en kwaliteit.
Primair gebruik is FPS-gaming zoals CSGO, BF, Quake etc , maar ik speel ook veel sci - fi en fantasy games met cinematische soundtracks zoals Dragon Age , Mass Effect , Dead Space , WoW etc.
Secundair gebruik zou film-kijken zijn via de koptelefoonuitgang van mijn Panasonic TX - P50ST50 , ook tal van fantasy en sci-fi op dit vlak.

Mijn budget is rond de 200€, maar het hoeft niet zo duur te zijn indien onnodig natuurlijk.
Ik ben momenteel geneigd de HD-598 te bestellen voor 162€ via amazon.de

Bedankt voor elk advies / tips / tricks / rants,
ik apprecieer ze allemaal ;)

Jozef

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 11:11

Bejit

Svenska Faderland

Zelf ben ik voor: http://north-america.beyerdynamic.com/shop/dt-770-pro.html gegaan. Kost ongeveer 130 euro en is erg solide. Enige minpuntje is de stugge kabel(Ook voordeel, zal niet snel stuk gaan) en dat geen ovale cones zijn.

Gamen en muziek luisteren gaat er prima mee. Bass is ook lekker gedoseerd en niet overdone zoals bij veel game headsets. Daardoor hoor je voetenstappen zoals in CS een stuk beter.

Systeempje

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-01 10:49
De dt770 pro is niet gelijk aan de HD580, verre van omdat het een gesloten koptelefoon vs een open koptelefoon is. Ik denk dat een HD600 of HD650 het dichtst in de buurt gaan komen van de HD580 (het zijn immers de opvolgers). De HD600 is tweedehands vaak al voor onder de 200 te krijgen, zelf heb ik een zo goed als nieuwe HD650 voor 200 op de kop kunnen tikken. Misschien een idee eens naar een tweedehands te gaan kijken?

• sunchas3r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11-2025
Bedankt voor de reacties.

Ik was vergeten te vermelden dat ik voor een open headphone wil gaan.
Die DT-770 krijgt wel goede reviews als een closed gaming headphone.
De HD-600/650 liggen buiten mijn budget en via tweedehands nog niet tegengekomen tegen een schappelijke prijs.
Moet wel zeggen, ik vond het bekabelingssysteem van de HD-580 niet zo goed en zowel de HD-600/650 gebruiken hetzelfde systeem.
Dus ik denk dat ik de HD-598 gewoon bestel via Amazon aangezien ik ze 30 dagen kan gebruiken en terugzenden indien gewenst..