Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 16:03
Hallo,

Op dit moment heb ik bij een van de providers die ons land rijk is een mobiel abbo lopen. Dit abbo heb ik afgesloten < 2010 waarbij ik toentertijd recht had op x belminuten, y SMS'jes en onbeperkt internet met FUP. Als deel van de actie kreeg ik 1 jaar lang korting op belminuten,sms en internet. Na dit jaar moest ik vol tarief betalen voor alle 3 (nog steeds een laag bedrag vergeleken met huidige aanbod).

Recentelijk heb ik mijn belbundel aangepast omdat ik de SMSjes niet nodig heb (door Whatsapp)
Echter de provider heeft een fout gemaakt bij het mobiel internet. Waardoor deze korting tot 2060 blijft lopen en ik dus onbeperkt internet heb tegen een belachelijk lage prijs.

Mijn vraag is nu, wat kan de provider doen als ze hun fout ontdekken? De korting met ogenblikkelijke ingang stopzetten lijkt me de eerste stap, maar kunnen ze mij een naheffing sturen van x jaar dat ik onterecht van de korting genoten heb?

Ik heb de diverse bedragen en getallen opzettelijk vaag gehouden om eventuele medewerkers van desbetreffende provider niet wakker te maken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ThaStealth op 06-05-2014 12:23 ]

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Je had onbeperkt internet en hebt dat nu nog (al is het getal y veranderd). Wat is het probleem?

Als het echt een fout is van hun kant, lijkt het me sterk dat ze kunnen naheffen. De vraag is alleen wie wat moet gaan bewijzen en of dit met vage termen in hun voorwaarden is afgevangen.

Had jij dit bijvoorbeeld moeten melden? Maar dan ook de vraag; kon je dit weten en had je dit moeten zien? kunnen zij dat bewijzen? etc.

Het lijkt me lastig om hier een sluitend antwoord op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 13:23

EnnaN

Toys in the attic

Als jij een contract hebt voor bedrag X, maar door een fout rekenen ze bedrag Y, dan ben je nog steeds bedrag X verschuldigd.

Als je een contract zou moeten krijgen van bedrag X, maar ze hebben je een contract gestuurd van bedrag Y, dan ben je bedrag Y verschuldigd.

Dit alles natuurlijk met een snufje redelijkheid en billijkheid gok ik.

Een mondelinge afsrpaak kan denk ik ook gezien worden als 'contract', dus als je gebeld hebt, ze hebben je X aangeboden maar je krijgt nu Y, dan zou je nog steeds X verschuldigd zijn.

Of ze het verschil dan ook nog gaan naheffen heeft ook met marketing etc te maken lijkt me.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Laatst online: 08-10 16:03
Ze hebben 1 jaar lang bedrag X ge-int, maar daarna zouden ze bedrag Y moeten innen maar hebben ze bedrag X nog steeds ge-int. Na het jaar zijn de tarieven van de belminuten en smsjes wel van X naar Y gegaan, waardoor het voor mij leek alsof het jaar voorbij was en ik dus het Y abbo had. Het viel me pas op toen ik inlogde op de website en mijn smsjes wilde aanpassen dat ik nog steeds tarief X betaalde voor de internetbundel.

Aangezien dit al een aantal jaar zo is, is het voor mij een beetje een geval van "geen slapende honden wakker maken", maar ik wil wel graag wat er kan gebeuren als ze er uiteindelijk achter komen

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Deze past beter in TP.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-10 21:06
De kans is zeer klein dat je alsnog een bedrag moet betalen, en dat basseer ik op het volgende. Vroeger heb ik (via de winkel) voor alle providers gewerkt, en het kwam weleens voor dat een collega het verkeerde abonnement of korting selecteert voor de klant, en in vele gevallen was dat in de voordeel van de klant. Soms werd dit meteen ontdekt, in andere gevallen maanden later. In beide gevallen waren een handtekening nodig van de klant om de fout te corrigeren en werd er geen factuur o.i.d. gestuurd.
Pagina: 1