Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apenwang
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-08 18:38
Dames en Heren,

Momenteel heb ik een acer 5474g in gebruik maar deze is inmiddels 3,5 jaar oud en is wat gameprestaties betreft aan vervanging toe. (i3 M370, Mobility Radeon HD5400 series, incl. SSD) Omdat dit systeem verder nog prima werkt is de aanschaf van een nieuwe laptop niet heel erg urgent, ik heb de mogelijkheid om nog enkele maanden te wachten met deze aanschaf.

Mijn huidige laptop gebruik ik voornamelijk voor studie, multimedia en het spelen van (oudere) games. Op mijn nieuwe laptop wil ik ook nieuwere games op medium/high kunnen spelen. Een eis is dat de fonts van spellen zoals Anno 2070 en Shogun 2 goed leesbaar zijn, iets waar ik met mijn huidige laptop veel problemen mee heb.
  • Budget: max €700-€750, excl. SSD
  • Eisen: resolutie van 1920x1080, i5 processor, goede koeling en niet te luidruchtig.
  • Grafisch: qua prestaties minimaal Nvidia 750m of AMD/800 series equivalent
  • Schermgrootte: 15,6 of 17,3 inch. (ik neig naar 17,3, het systeem is primair een desktopvervanger en dan heb ik geen drive caddy nodig, extra gewicht en formaat neem ik voor lief.)
  • Merkvoorkeuren: Acer, Asus, Lenovo (subjectief)
Voorstel:
Ik ben al enige tijd aan het oriënteren en kwam de volgende laptop tegen als megadeal bij Mediamarkt. Naar mijn mening krijg je voor deze €700 echt heel veel laptop voor je geld (4gb videogeheugen?). Maar ik heb twee kanttekeningen waar ik graag jullie advies over wil ontvangen.
  1. Dilemma: wachten op de Nvidia geforce 800m serie? Ik twijfel of de grafische capaciteit van deze laptop voldoende voor de aangeboden resolutie op medium/high settings. Mijn grootste vrees is dat er over enkele maanden laptops met superieure grafische capaciteiten op de markt zijn (bijv: 850m). Maar tevens kan ik me goed voorstellen dat de nieuwe laptops hoger geprijst zijn en voorlopig nog niet in de winkels liggen.
  2. Geen IPS display, ik weet niet of dit een leuke optie, of een echt nadeel is voor dit budget?
Ik kijk uit naar jullie mening over dit dilemma en deze laptop, alternatieven zijn ook welkom!

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijzen van laptops met een GT840M en GT845M zijn momenteel meer dan 850 euro. Dat is dus sowieso 100 euro boven je budget, de GT845M is nog niet getest maar de verwachting is dat deze iets boven de prestaties van de GT750M zal komen te liggen. Als er een GT850M komt dan zullen die prestaties natuurlijk nog hoger liggen. Echter als je ziet dat laptops met een GT840M al meer dan 850 euro moeten kosten dan zie ik niet snel dat de GT850M voor minder dan 750 euro te koop gaat zijn, zeker niet in het begin dat de laptop wordt geïntroduceerd.

699 voor deze laptop is een goede deal. Als je ziet in de PW: http://tweakers.net/categ...QXZaYo2QVrWRmaWimFFtbWwsA dat alle laptops met een normale i5 of meer en een GT750M 799 euro moeten kosten. Voor die 100 euro die je nu over hebt kun je mooi een SSD aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apenwang
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-08 18:38
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Dan ga ik die laptop toch aanschaffen, leuker dan dit aanbod wordt het de komende tijd dus niet ;)

mocht ik in de toekomst meer prestaties eisen dan schakel ik wel over naar een dedicated game desktop, maar voor nu lijkt me dit de beste en meest flexibele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta een beetje voor hetzelfde dilemma; binnenkort een laptop aanschaffen zoals die hierboven (ca. 800euro budget), of wachten op de reeksen nieuwe modellen met de 800M serie.

Verder vind ik 5400rpm HDD's die nog steeds gebruikt worden echt een no-go. Hopelijk gaan deze eindelijk eens verdwijnen :X