Mijn ouders hebben sinds kort een Boston Acoustics A2310 hts speakerset en ik moet zeggen dat daar voor het geld erg goed geluid uit komt

Zo goed dat ik hem overweeg voor op onze studeerkamer, aangesloten op onze game PC. Goed, daar zitten dan A23 bookshelf speakers in, maar die zijn prima voor een mix van films en muziek. Volgens mij hebben ze er een euro of 375 voor betaald in Duitsland.
Ik weet niet wat je voor de A26's moet betalen, maar besef dat er eigenlijk een subwoofer bij hoort. Beluister ook eens de A2310 set, zodat je ook een 5.1-set hebt gehoord met sub. Ik zou voor films niet graag meer zonder centerspeaker willen
Qua receiver zou ik ook eens kijken naar de modellen van Pioneer. Ik heb mijn ouders een paar maanden terug een Pioneer VSX-528K aangeraden en die was aardig compleet met allerlei netwerkfuncties, meer dan genoeg aansluitingen en een degelijke sound (voor zover een versterker überhaupt veel effect gaat hebben).
Even voor de volgende keer: we verwachten wel enige inzet als je hier een topic opent. Dus vermeld even wat je al beluisterd hebt, noem wat alternatieven die je ook overweegt. Kortom: wat heb je zelf gedaan om tot deze shortlist te komen.
Edit: heb je die Onkyo al of moet je die nog kopen? Ik zie nml geen prijsvermeldingen meer in de PW staan. Als je hem al hebt, is er weinig meer te overwegen natuurlijk, maar voor het prijsverschil nieuw met de Pioneer-receiver die ik noemde kun je die A2310hts-set al kopen

Je moet niet teveel geld investeren in een receiver en dan voor 150 euro aan speakers eraan hangen

Je speakers zijn nml veel bepalender voor je geluid dan je receiver.
[Voor 30% gewijzigd door Grrrrrene op 06-05-2014 19:49]