Acties:
  • 0Henk 'm!

• BossLife
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:31
Ik wil een geluidssysteem aanschaffen voor mijn slaapkamer.

Ik heb een 40" samsung LED tv (UE6500) en een pc.
Mijn idee is om 4x een Boston Acoustics A 26 luidspreker in elke hoek van de kamer te hangen, in combinatie met een Onkyo TXNR609 .

Wat denk je ervan en heb je tips of alternatieven?

Groet GJ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
gertjankoorn schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:31:
Ik wil een geluidssysteem aanschaffen voor mijn slaapkamer.

Ik heb een 40" samsung LED tv (UE6500) en een pc.
Mijn idee is om 4x een Boston Acoustics A 26 luidspreker in elke hoek van de kamer te hangen, in combinatie met een Onkyo TXNR609 .

Wat denk je ervan en heb je tips of alternatieven?

Groet GJ
Aan wie vraag je dit specifiek want je zegt 'je'? En ik vraag me af of wij hier iets zinnigs over kunnen roepen, we hebben geen idee hoe je slaapkamer er uit ziet, geen idee wat je gaat luisteren op die speakers enz enz.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 63975
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom 4 speakers?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BossLife
Oke, ik snap wat je bedoeld. De vraag is bedoeld voor diegene die er wat vanaf weet uiteraard;)

De bedoeling is dat ik films en series ga kijken op mijn tv, en daarnaar muziek via mijn pc. Ik had dan het idee om 4 A 26 speakers in de hoeken te hangen, zodat het geluid mooi de kamer vult.
Ik zou een foto van mijn kamer kunnen maken indien nodig.

Wat ik mij afvraag is, of deze receiver wel de juiste daarvoor is.
En of het dus wel een goed idee is om gewoon 4 speakers te gebruiken, zo niet wat je alternatieven zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn ouders hebben sinds kort een Boston Acoustics A2310 hts speakerset en ik moet zeggen dat daar voor het geld erg goed geluid uit komt :) Zo goed dat ik hem overweeg voor op onze studeerkamer, aangesloten op onze game PC. Goed, daar zitten dan A23 bookshelf speakers in, maar die zijn prima voor een mix van films en muziek. Volgens mij hebben ze er een euro of 375 voor betaald in Duitsland.

Ik weet niet wat je voor de A26's moet betalen, maar besef dat er eigenlijk een subwoofer bij hoort. Beluister ook eens de A2310 set, zodat je ook een 5.1-set hebt gehoord met sub. Ik zou voor films niet graag meer zonder centerspeaker willen :)

Qua receiver zou ik ook eens kijken naar de modellen van Pioneer. Ik heb mijn ouders een paar maanden terug een Pioneer VSX-528K aangeraden en die was aardig compleet met allerlei netwerkfuncties, meer dan genoeg aansluitingen en een degelijke sound (voor zover een versterker überhaupt veel effect gaat hebben).

Even voor de volgende keer: we verwachten wel enige inzet als je hier een topic opent. Dus vermeld even wat je al beluisterd hebt, noem wat alternatieven die je ook overweegt. Kortom: wat heb je zelf gedaan om tot deze shortlist te komen.

Edit: heb je die Onkyo al of moet je die nog kopen? Ik zie nml geen prijsvermeldingen meer in de PW staan. Als je hem al hebt, is er weinig meer te overwegen natuurlijk, maar voor het prijsverschil nieuw met de Pioneer-receiver die ik noemde kun je die A2310hts-set al kopen :o Je moet niet teveel geld investeren in een receiver en dan voor 150 euro aan speakers eraan hangen :) Je speakers zijn nml veel bepalender voor je geluid dan je receiver.

[Voor 30% gewijzigd door Grrrrrene op 06-05-2014 19:49]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BossLife
Bedankt voor je reactie! Sorry dat mijn post niet helemaal compleet was, wat geleerd voor de volgende keer.

Ik heb die receiver gevonden op vraag&aanbod, vond het een redelijk goede prijs (220) en was van plan hem zaterdag op te halen. maar zoals jij het stelt is wel een stuk beter, met subwoover en center. In DE heb ik ze samen ( A2310hts en VSX-528-K ) gevonden voor een stuk goedkoper!

Zo is mijn kamer nu. Zit er aan te denken misschien mijn tv op te hangen aangezien die center speaker er denk ik niet onder past.. Nu je een klein beeld hebt van mijn kamer, wat denk je ervan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik denk dat je met die speakerset nog wel een tijdje door kunt (speakers slijten niet echt, je receiver zal over 5 jaar de nieuwste aansluitingen niet hebben en de nieuwste audioformaten niet kennen). Ik weet niet hoe oud je nu bent, maar als je over een paar jaar op jezelf gaat wonen (de kamer ziet eruit alsof je nog bij je ouders woont of op kamers zit?) kun je hem gewoon in je woonkamer zetten, want ook die vult hij met gemak met goed geluid.

[Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 07-05-2014 07:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BossLife
Ja ik woon nog bij mijn ouders, en dat blijf ik ook nog wel een tijdje denk ik.

Dankjewel voor je advies! Deze set zal zeker wel bevallen.

Nog een vraagje, over de receivers. Ik weet dat ze centraal je audio verdelen en dat ze de kwaliteit van je geluid bepalen(?). Maar jij hebt het en dat heb ik ook vaker gelezen over netwerk functies. Wat precies houd dat in? Mijn ervaring met receivers is niet zo denderend;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb niet zoveel ervaring met recente receivers, ik heb zelf een Marantz SR6300 zonder hdmi,, netwerk, en dergelijke.

Wat ik aan die Pioneer van mijn ouders leuk vond is dat je dankzij de netwerkaansluiting ondersteuning hebt voor:

- Spotify
- Airplay
- Een app voor je telefoon/tablet waarmee je de belangrijkste functies kunt bedienen
- Muziek vanaf je NAS of netwerkschijf of een gedeelde map op je PC kunt afspelen (ook zonder DLNA)
- Radiostations via internet kunt luisteren

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee