Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Hulp bij kiezen nieuwe televisie ( 65"-75" )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

mijn Samsung PS50P96FDX/XEC van eind 2007 begint af en toe te haperen.
Ik heb beslist om me een nieuwe televisie aan te schaffen. Ik ben afgelopen weekend al eens naar de plaatselijke ( Belgische ) mediamarkt geweest en er is blijkbaar veel veranderd op televisiegebied.

Daarom zou ik willen vragen aan jullie, als kenners, welke tv de voorkeur zou wegdragen op basis van mijn vereisten ;

- ik wil me vergroten dus 65" tot 75"
- er wordt ook op gegamed via een xboxone
- budget max 4500 euro
- naast televisie kijken we graag naar films
- merk speelt geen rol
- 4 HDMI's ( of meer maar dat zal wel niet bestaan waarschijnlijk )

Alvast bedankt voor de feedback.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als het budget dermate groot is zou ik me richten op de high-end modellen, met 4K. Een model als de Panasonic Viera TX-L65WT600 is natuurlijk een droom-tv. Check hier een review van dit toestel.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 16:12
Wat betreft HDMI-inputs zou ik me er niet al te veel op blind staren. Er zijn volop mogelijkheden om dit uit te breiden, bijvoorbeerld met een HDMI-switch, maar (naar mijn mening beter) ook met een Receiver. Zeker als je veel films kijkt kan dit een heel grote toevoeging zijn, maar dat is natuurlijk afhankelijk van je huidige audio-opstelling wat dat betreft.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Die Panasonic ziet er inderdaad een juweeltje uit maar wel boven budget.
@kroegtijger : ik werk momenteel met een switch, niet slecht maar 4 Hdmi's zou wel handig zijn.
Alvast bedankt voor de reacties.

• S1NN3D
  • Niet online
Ik had gezien dat je een behoorlijk budget vrijmaakt voor een nieuwe tv maar de WT600 is inderdaad wel erg prijzig. Kijk ook eens naar de ZT60 van Panasonic, de beste full-hd tv die er is. Op het gebied van 4K kun je ook nog kijken naar de HU7500 en HU8500 van Samsung.

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-11 03:32

Turfschipper

Hup NAC

Hmmmm...... Ik weet het niet hoor. Als je dit budget hebt.....

Ik zou misschien nog wel even af wachten, in september verwachten ze LG 4k OLED schermen, ongeveer rond die prijs, misschien nog iets duurder.

Maar dan begint het spel pas. En als OLED binnen een jaar ook zo hard gaat als de 4k prijzen als de andere fabrikanten ook met die grote oled 4k schermen komen. Heb je een 65oled 4k met eventuele acties dan ook voor rond de 4000 euro. En dat is wel echt weer een stap mooier dan alleen 4k natuurlijk.

Het is allemaal nog toekomst, en prijzen en zo nog niet bekend, maar het komt er nu wel snel aan. Einde van dit jaar kan het wel eens helemaal los gaan met 4k OLED schermen.

Een heel mooi budget hoor, dat wordt sowieso een vette TV. Succes met je keuze!

[ Voor 3% gewijzigd door Turfschipper op 06-05-2014 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
@stalscu : dit is inderdaad steeds het probleem, er komt altijd iets nieuws. Maar ik ga niet wachten, mijn behoefte is nu en niet binnen x aantal maanden. Het gaat zo snel in deze business dat alles snel veroudert maar als ik terugkijk op mijn aankoop in 2007 ( was toen ook een redelijk dure tv ) ben ik er toch lang tevreden over geweest.
Ik ga vanavond eens meten want 75" zal misschien toch een beetje te groot zijn, maar ik ga zeker voor 65". Dan lijken me de Samsung UE65HU7500 of UE65HU8500 wel kanshebbers. Ik heb echter wel al gelezen dat de reactietijd bij het spelen van games niet zo super is, daar moet ik me nog even in verdiepen. Maar het is toch een moeilijke materie voor een (bijna) leek om een televisie te kiezen :-)

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Klopt wel een beetje. Maar na OLED 4k komt er voorlopig niks nieuws hoor. (als je puur naar het scherm kijkt)

Maar als je nu wilt, dan moet je gewoon nu halen natuurlijk.

Ik zeg eerlijk, ben zelf voor die hu7500 aan het sparen, had ik het geld liggen, had ik hem al gehaald. ;-)

Maar nu ik toch nog aan het sparen ben, hou ik de oled 4k ontwikkelingen scherp in de gaten. Zal voor mij alsnog te duur worden denk ik, maar als ik 4500 euro had, zou ik 100% zeker wachten.

[ Voor 91% gewijzigd door Turfschipper op 06-05-2014 18:13 ]

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:00
Ik zou even wachten tot de nieuwe Panasonic UHD TV's er zijn. De Panasonic TX-65AX800E heeft een advies prijs van € 4500.- dus dat zal met een maandje of wat (na de WK) wel in het budget passen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Verwijderd

Topicstarter
Die Panasonic ziet er inderdaad prima uit. Zeker een kanshebber.
Shortlist : Samsung UE65HU7500 ( of 8500 ) / Sony KD-65X9005 / Pana TX-65AX800.
De Panasonic is jammer genoeg nog nergens te bekijken.
Stalscu is er echter in geslaagd me te doen twijfelen over Oled 4K. Enig idee iemand wanneer we aankondigingen en prijzen mogen verwachten van 65" Oled 4K's ?

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:33:
Die Panasonic ziet er inderdaad prima uit. Zeker een kanshebber.
Shortlist : Samsung UE65HU7500 ( of 8500 ) / Sony KD-65X9005 / Pana TX-65AX800.
De Panasonic is jammer genoeg nog nergens te bekijken.
Stalscu is er echter in geslaagd me te doen twijfelen over Oled 4K. Enig idee iemand wanneer we aankondigingen en prijzen mogen verwachten van 65" Oled 4K's ?
Kun je nog wel effe op wachten :) Samsung gaat nog effe cashe op LED-LCD vanwege zogenaamde "productie problemen bij grote OLEDS" en LG laat niks weten, dus als je nog paar jaar wilt wachten ;)

btw ik raad je de LG 65UB950V Zilver aan, IPS paneel en 4x HDMI

[ Voor 4% gewijzigd door Bschnitz op 07-05-2014 09:43 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:00
De LG 65UB950V ziet er ook goed uit, maar HDMI 2.0 & DisplayPort 1.2 maken de Panasonic voor mij interessanter.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Verwijderd

Topicstarter
Die HDMI 2.0 is volgens mij ok wel een gemis op die LG. De Panasonic zou eind mei leverbaar moeten zijn volgens verkregen info plasmavisie.

• S1NN3D
  • Niet online
Als je een dermate groot bedrag gaat neerleggen voor een nieuwe tv zou ik echt opteren voor een 4K model met HDMI 2.0 poorten.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Met dit budget en de aankomende technieken plus de drang om nu een nieuwe tv te kopen zou ik eerder voor de komende tijd een leuke 65" plasma kopen en als de techniek der 4K en OLED wat meer gemeengoed is dan zo'n tv kopen. Zo is mijn redenatie in ieder geval geweest toen ik mijn TV kocht. 4K is leuk maar het staat nog zo in de kinderschoenen en er is haast nog geen media dan wel bronnen die het ondersteunen. Eerst eens zien of het echt wat toe gaat voegen en niet zo'n hype os als 3D.

Verder een schopje naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

In september worden als het goed is de lg 4k oleds aangekondigd. Na veel lezen (hoezo laat LG niks horen??? Onzin.... ) ik denk zelf dat het hierna los gaat met oled 4k.
--

Dat 4k net nieuw is, dat klopt. Wat ik niet begrijp is dat er vaak gezegd wordt, er is geen content.

Maar geupscaled full HD materiaal ziet er toch veel mooier uit op een 4k?

Dit wetende, heb je toch instant net zoveel content als voor hd? Of zie ik dat verkeerd?

Dit is echt het laatste waar ik me zorgen over zou maken. En is al helemaal geen reden meer om nu geen 4k te kiezen.

[ Voor 86% gewijzigd door Turfschipper op 07-05-2014 15:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tof om de verschillende invalshoeken van iedereen te krijgen maar het maakt de keuze er niet gemakkelijker door. Deze middag eens een lokale Krëfel binnengelopen maar geen enkele tv van mijn shortlist stond er. Volgende week komt de Samsung UE65HU8500 binnen dus dan ga ik eens live kijken.
Ik ben wel van mening als ik me nu vernieuw dat het een 4K gaat worden, anders wacht ik op 4K Oled.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:04
Of je 4k wil moet je laten afhangen van je afstand tot het scherm. Als je op 2 meter afstand zit dan zou ik dat zeker overwegen, als je ver zit heeft het geen zin.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:06
4k content is amper beschikbaar,verder als je veel kabel tv kijkt,is het de vraag hoe dat er uit gaat zien,aangezien het scherm erg veel moet upscalen,naar die resolutie.

En 4k zit volgens mij nog niet in de planning bij de zenders.Er

Verder is ook nog de afstand van belang,4k heeft alleen nut op hele grote schermen en dan ook nog alleen als je er dichtbij zit

4 k is mooi,maar staat naar mijn mening nogal in de kinderstoelen.

Verwijderd

Topicstarter
Qua kijkafstand zit het wel goed, ik zit niet zo ver van de televisie ( +/- 2,5 meter ).
Ik ben wel een beetje bezorgd over het upscalen van de gewone kabelprogramma's. De reacties daarover zijn uiteenlopend dus zal ik het zelf eens moeten gaan bezien in de winkel ( hopelijk zijn ze bereid de tv op kabel aan te sluiten ).

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik denk dat dat heel erg verschilt per zender. Want die zenden niet allemaal op dezelfde resolutie uit geloof ik. Soms ook al upgescaled als ik het goed begrepen heb.

En misschien ligt het ook nog aan welke maatschappij je zit. (Ziggo, upc etc)

Ik heb het ook nog niet gezien, en wel benieuwd naar. Maar nog nergens gelezen dat dit er helemaal niet uit ziet.

--

Die kijkafstand discussie vind ik een beetje uit zijn verband getrokken. Als je nu full hd hebt, en je ziet alles, en je vervangt die tv voor 4k, even groot, of groter, dan zie je toch veel meer dan op full hd?

Of je nu op 1 meter zit, of op 5 meter.

Als ik in de mediamarkt op tien meter ga staan, en zie een 4k naast een full hd, dan blaast die 4k de full hd nog steeds weg.

Ja, als je verder gaat zitten, verlies je wat details, logisch. Maar je gaat toch niet ineens verder zitten dan nu bij je hd tv?

Winst blijf je houden. Scherm zal altijd beter zijn op dezelfde afstanden.

Maw, ik snap die discussie niet zo. Maar..... Dat kan ook aan mij liggen, ;-).

[ Voor 56% gewijzigd door Turfschipper op 08-05-2014 16:11 ]

• freaky35
Op bepaalde afstand is het verschil niet meer te zien tussen full hd en 4k.

Als je dichtbij zit zie je het verschil wel maar op grotere afstanden heeft dit geen nut, of je moet nog een groter scherm om het verschil te kunnen zien.

Met kabel tv kan het zeker ook wel uitmaken dat de tv 4k is.
De tv moet gewoon meer rekenen naar die resolutie en het zal echt aan de electronika liggen hoe goed het eindresultaat word

Het het is zeker mogelijk dat het beeld minder is met kabel tv als een full hd scherm. Maar dit zal per scherm verschillen.
.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
FeaR schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:54:
Met dit budget en de aankomende technieken plus de drang om nu een nieuwe tv te kopen zou ik eerder voor de komende tijd een leuke 65" plasma kopen en als de techniek der 4K en OLED wat meer gemeengoed is dan zo'n tv kopen. Zo is mijn redenatie in ieder geval geweest toen ik mijn TV kocht. 4K is leuk maar het staat nog zo in de kinderschoenen en er is haast nog geen media dan wel bronnen die het ondersteunen. Eerst eens zien of het echt wat toe gaat voegen en niet zo'n hype os als 3D.

Verder een schopje naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat.
Ik deel mijn mening met FeaR. Je kunt beter de helft van van het geld spenderen aan een goedkopere en kleinere, en toch zeer goede, plasmatelevisie dan nu € 4500,- uit te geven aan een televisie waar je voorlopig nog geen profijt van hebt. 4K content is er nog nauwelijks en 65" op een afstand van 2,5 meter is ook niet aan te raden als je van plan bent kabeltelevisie te kijken. Daar is de kwaliteit te laag voor.

Verwijderd

Topicstarter
Man, wat een moeilijke bevalling. @Dimens en FeaR ; welke 65" plasma raden jullie dan aan ?
(Rekening houdende dat ik momenteel voor de UE65HU8500 een prijs heb gekregen van 4000 euro - 500 euro cash-back = 3500 euro)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2014 15:08 ]

• freaky35
Panasonic 65st60 of 65vt60 als deze nog te krijgen is, is een mooie keuze, lijkt me.
of de Samsung F8500

Ik heb zelf de 50gt60 is een meer dan prima scherm, de vt60 moet nog net iets beter zijn als die van mij

[ Voor 28% gewijzigd door freaky35 op 09-05-2014 15:16 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:55:
Man, wat een moeilijke bevalling. @Dimens en FeaR ; welke 65" plasma raden jullie dan aan ?
(Rekening houdende dat ik momenteel voor de UE65HU8500 een prijs heb gekregen van 4000 euro - 500 euro cash-back = 3500 euro)
Als ik jou was, zou ik voor een pricewatch: Panasonic Viera TX-P65VT60E Zilver of misschien beter, een pricewatch: Panasonic Viera TX-P55VT60E Zilver. Dat zal je een hoop geld besparen wat je kan besteden aan een goede HTPC en om op een spaarrekening te zetten zodat je over ± 4 jaar een OLED televisie te kopen. Zo'n Panasonic VT60 krijg je dan nog waarschijnlijk makkelijk verkocht.

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

freaky35 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:44:
Op bepaalde afstand is het verschil niet meer te zien tussen full hd en 4k.

Als je dichtbij zit zie je het verschil wel maar op grotere afstanden heeft dit geen nut, of je moet nog een groter scherm om het verschil te kunnen zien.

.
Ok. Maar toch snap ik dat niet. Als je verder van een hd gaat zitten, dan verliest die toch ook details?

Als je een hd en een 4k naast elkaar hebt staan. Dan zie je toch meer details op de 4k? Of je nu op drie meter of op 6 meter gaat zitten.

Of ben ik nu gek?

:?

En ik heb het ook zelf ervaren. Ben op tien meter van een 4k gaan staan, met er naast een hd. En die 4k was nog steeds veel scherper. (In de mediamarkt)

[ Voor 25% gewijzigd door Turfschipper op 09-05-2014 17:30 ]

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:41
De beste 4K-tv op het moment is de X9005B van Sony. http://www.trustedreviews.com/sony-kdl-65x9005b_TV_review

De 65 inch variant is 4200 euro. Ongelooflijke speakers zitten erin! Je moet ergens een zaak vinden in de buurt die de tv heeft, want zodra je hem gehoord (en gezien hebt) ben je verkocht :)

[ Voor 10% gewijzigd door D-TECH op 09-05-2014 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
@D-TECH : op http://www.hdtvtest.co.uk/ hebben ze een uitgebreide test van de Samsung UE65HU8500 en de Sony X9. Daar komt de Samsung toch wel veel beter uit. Of zou het kunnen dat de X9005A getest is en niet de X9005B ? En zit daar überhaupt veel verschil in tussen de A en B ?

Ik heb echt wel keuzestress :-).

Verwijderd

Topicstarter
Update ; de kogel is door de kerk, het is de Sony 65X9005B geworden. Net besteld ! Levering verwacht in de loop van volgende week !

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik las het. Echt een hele mooie TV, veel plezier al vast.

Verwijderd

ben benieuwd hoe die jou bevalt.
zit zelf te twijfelen tussen de sony en de vt60e
advies is natuurlijk welkom

• D-TECH
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 19:15:
ben benieuwd hoe die jou bevalt.
zit zelf te twijfelen tussen de sony en de vt60e
advies is natuurlijk welkom
De review op hdtvtest van de X9005B staat online: http://www.hdtvtest.co.uk/news/kd55x9005b-201405123771.htm

"Best in class"

Heb zelf een VT60 maar het beeld flikkert, huidstinten zien er niet uit als er enige beweging is, de TV maakt lawaai (ventilatoren) en wordt erg warm. Daarnaast last van ingebrande logo's. :P Verder wel tevreden.

Verwijderd

meen je dacht dat de vt60 een top toestel was

• D-TECH
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 19:44:
meen je dacht dat de vt60 een top toestel was
Als filmliefhebber ben ik best wel tevreden, zet namelijk een blu-ray op dan ziet het erg goed uit (dan hoor je de ventilatoren ook niet als je een goede audio installatie hebt). Maar om "normale" tv mee te kijken zou ik hem niet aanraden.

Verwijderd

oke,kom zelf van een samsung 64d8000 af ,gebroken beeldscherm :( daar was ik tevreden over ook met normale tv gewoon strak ,geen flikkeringen wel warm hoefde de kachel niet aan te zetten .
wel vreemd dat die van jou daar zon last van heeft is dit een veel voorkomend probleem dan bij de vt60
bedankt in ieder geval
Pagina: 1