Game PC videokaart + processor

Pagina: 1
Acties:

• georgnl
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-07-2025
Een een paar maanden geleden heb ik een game PC aangeschaft bij gamepc.nl. Ik ben dertien en heb dus niet echt veel geld, vandaar dat ik een budget model heb gekocht. De videokaart en de processor zijn niet echt denderend dus die wil ik graag gaan upgraden. Nu weet ik dat het kopen van een console goedkoper was geweest maar ik heb nooit echt kunnen genieten van gamen op een console. Na wat research gedaan te hebben ben ik uitgekomen twee onderdelen die me goed lijken. Nu is mijn vraag aan jullie, zou mijn PC zo wat meer futureproof zijn en dus de next gen games kunnen runnen?

De onderdelen die ik op het oog heb:

Videokaart:
Asus HD7770-2GD5
http://tweakers.net/pricewatch/318734/asus-hd7770-2gd5.html

Processor:
AMD FX-6300 BLACK EDITION
http://tweakers.net/price...x-6300-black-edition.html

Verder wilde ik er nog goede processor koeling bij kopen, weten jullie toevallig een goede?

Mijn PC nu:
Cooler Master K-380 Advanced 3.0 Groen
500 Watt Cooler Master voeding
AMD FM2 A4-5300 Dual Core 3,4GHz (de videokaart is ingebouwd)
Standaard koeling
MSI FM2-A78M-E35
7.1 Geluidskaart
8GB DDR3 Werkgeheugen
500 GB Sata III Harde schijf
DVD Brander
AMD Radeon HD7000 1GB (in de processor dus)

Nog even games die ik er graag mee wil spelen (of met minder lag)

The witcher 3 (als die uitkomt)
Assassin's creed (allemaal)
Meer for speed most wanted en rivale
Batman games
Minecraft
Mmorpg's
Ik doe ook aan video en foto editing

Alvast bedankt!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-02 15:25

Isniedood

nee, echt niet!

Misschien is het handig om even je budget erbij te vermelden. Dan weten we een beetje wat mogelijk is.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-02 23:48
Dit gaat sowieso niet werken met jouw gekozen processor, die hebben namelijk een andere socket.

Als ik jou was zou ik een pricewatch: AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed halen. Dat past wel op je moederbord. Videokaart is wel oké, zal sowieso verbetering zijn op je huidige computer.

[ Voor 20% gewijzigd door polopolo150 op 06-05-2014 12:00 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat je met een beperkt budget zou kunnen doen, is de processorkoeler nog even te laten zitten. Die geeft je immers geen extra game-prestatie. Voor nu dus focussen op een nieuw processor en videokaart en je oude processor verkopen via de V&A (of MP).

Wat polopolo150 zegt klopt. die FX6300 gaat niet op je moederbord passen. De enige andere mogelijkheid is een pricewatch: AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed. Deze is ook een stuk goedkoper dan de FX6300, dus heb je meer geld over voor je GPU (ik ga uit van een budget van ongeveer 200, dat kosten immers die 2 onderdelen die je gezocht had bij elkaar). Als je die oude processor kan verkopen heb je geld voor een pricewatch: MSI R9 270 2GB GAMING. Die is toch een heel stuk steviger, en relatief makkelijk over te clocken naar het niveau van de nog betere 270x met het bijgeleverde programma Afterburner.

Voor je GPU kan je eventueel ook in de V&A kijken, dan staan voor 120-150 euro ook wel mooie kaarten tussen. Tip: altijd kijken naar de beoordelingen van de verkoper en als het kan de kaart werkend zien.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

ik denk dat je met een leuke 7850 al een behoorlijke prestatieboost hebt; je bent immers 13 (no offence), maar dan vind ik een videokaart van 150 euro wel een beetje veel. zelf ben ik ook begonnen met een enkele 7850; en als je van de AA en dat soort dingen afblijft kun je de settings behoorlijk opschroeven (BF4 op Ultra is dan gewoon mogelijk met 45+ FPS). en de 7850'jes gaan hier 2ehands voor zo'n 90 euro heen en weer, samen met de genoemde 760K kun je dan best leuk gamen.
als ik 't goed had wordt bij zo'n 760K ook al een iets zwaardere koeling meegeleverd dan bij de A4, bovendien hoeft de IGP dan niets te doen (scheelt ook warmte).

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• georgnl
Allemaal bedankt voor het reageren. Ik wist niet dat de processor niet in de socket van het moederbord past.
Zou het met deze upgrades mogelijk zijn om de komende next gen games te spelen?
Mijn budget voor de processor is trouwens €100 als er dus een andere processor is binnen dat budget past en die beter is kan dat ook. Voor de videokaart had ik €130 euro in m'n hoofd en voor de eventuele processor koeling €30 (een processor die geen extra koeling nodig heeft en €130 euro kost is natuurlijk ook goed).

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-02 23:48
De AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed is op dit moment de beste CPU die past in je moederbord.
Als je de geld die je overhoud gebruikt voor je videokaart zijn de suggesties hierboven meer dan genoeg. :) En tenzij je gaat overklokken is een processorkoeler niet nodig, het geld dat je daardoor bespaard kan je beter in een videokaart steken, daar heb je echt veel meer aan.

Hierdoor kan je makkelijk een spelletje spelen, zolang je geen hoge eisen stelt. :)

• georgnl
Vandaag wilde ik de videokaart + de processor gaan aanschaffen. Nu zag ik dat deze alleen bij bol.com nog voorradig was. Daar kost hij €145. Dat is iets meer dan ik in eerste instantie wilde uitgeven. Dat is opzichte geen probleem maar ik vroeg me af of jullie misschien wisten of er met deze prijs iets beters is. Het prijsverschil is niet echt groot maar als ik dan toch €30 meer uitgeef is misschien een andere kaart een betere deal.

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02 11:03

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Persoonlijk, en zeker met de moderne 0-euro-verzendkosten, zou ik eerst de GPU vervangen, dan kijken of je er genoeg op vooruit gaat, en als het echt niet genoeg is, daarna pas je CPU vervangen. Heb je meteen tijd om je in te lezen in sockets, modellen en reviews ;)

Voor 150 euro ongeveer zie ik her en der wat 7850 of 7870s opduiken in de pricewatch, maar eigenlijk zijn ze end-of-line. Een betere keuze wordt dan (zeker als je een euro of 5-10 meer weet te vinden) om een nieuwe Radeon 270 te halen, die aan de top van je budget zit, maar met iets als een leuke Giegelbyte ben je op dat vlak voorlopig klaar.

(destijds op mijn 13e ook een ouwe bak gepakt en geupgraded, de truc is vooral om je settings niet te hoog te zetten, liever goeie framerates en iets minder AA dan een prachtige diashow. Goede muis/toetsenbord/monitor is ook belangrijk, maar dat ontdek je pas later :) )

ps. ben ik de enige die vindt dat een op je CPU ingebouwde GPU geen 'game-pc' is?

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Meeste bang fort Buck is wel een 2e hands HD7950 fixen. Wel zorgen dat je garantie hebt en dat er bij voorkeur niet mee gemined moet zijn.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• georgnl
Ik heb even alles onder elkaar gezet en uiteindelijk ga ik voor de MSI R9 270 2GB GAMING. Daarbij ga ik ook de processor kopen, ik heb er genoeg geld voor en veel games vereisen gewoon een quadcore dus is het een beetje een must. Iniedergeval allemaal bedankt voor de hulp! :)
Pagina: 1