CynicRelief schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:54:
nja, dit slaat een beetje door natuurlijk, maar ze hadden die alpini en die mannen in die blauwe overalls, die op 't laatst zij aan zij stonden, een beetje beter kunnen spreiden; is die Bongiorno-helper schlemiel al aan de internet-schandpaal genageld inmiddels?
Toch niet zo heel erg als ik een voetbal vergelijking mag maken.
----------
Bij voetbal mag je als voetballer mekaar verrot schoppen ernstig blesseren, enige wat je ervoor krijgt is een rode kaart.
Als voetballer wordt er ook weinig gecontroleerd op doping.
Daarentegen als voetbal supporter mag je helemaal niks, verplicht seizoenskaart enzo zodat de beveiliging precies weet wie er in het stadion is en je later zou kunnen aanpakken, als je iets op het veld gooit wordt je meteen aangepakt, als je een speler weet te raken ga je zelfs echt hard aangepakt worden.
Als het erg veel regent wordt een wedstrijd afgelast.
De voetballer/speler is god en alles daaromheen past zich daaraan aan.
----------
Bij fietsen is het precies andersom.
Als fietser mag je helemaal niks alle stappen die je zet worden nagetrokken, als je hematocrietwaarde te hoog is omdat je net 10 minuten te lang in het zonnetje hebt gezeten mag je al niet meer meedoen.
Als fietssupporter mag je alles doen waar je zin in hebt zonder enige repercussie, ook de motoren/volgwagens zijn vrij om af en toe een renner uit de wedstrijd te halen.
Onlogische omstandigheden sneeuw/orkaan/enzz zijn een hoofdreden om wel te gaan rijden want dat levert "mooie"beelden op.
De fietser is een slaaf die als marionet neergezet wordt door de goden van de tv/sponsoring/omstanders/teamopperbevelhebbers, en moet zich daaraan aanpassen
---------
Maw als ik een aanpak bij fietssupporters wil zien zoals dat bij voetbalsupporters is ben ik niet perse onrealistisch, ookal is wat ik zeg idd wel extreem.