Toon posts:

Welke monitor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om eind deze maand nog een nieuwe pc aan te kopen, en ben ook aan het denken om hierbij ineens een nieuw scherm te kopen.

Momenteel zit ik met een dual monitor opstelling van 2 oude(re) 21" samsung toestellen. Mijn nieuwe pc zal een GTX 780 hebben en zal dus vlot een veel hogere resolutie aankunnen dan ik momenteel kan weergeven op deze samsung toestellen (1280x..).

Binnenkort gaan we ook verhuizen en zal m'n bureau ruimte verkleinen, dus kan ik gemakkelijk overstappen op 1 scherm ipv. 2. Bovendien heb ik continue nog een macbook naast mij staan, dus het 2e scherm wordt nu zoiezo al minder gebruikt.

Ik ben momenteel niet meer mee in de technologiën en zoek dus advies.

Ik heb geen merkvoorkeur, ben altijd tevreden geweest van Samsung, maar er zijn wellicht alternatieven :) Ik heb in de pricewatch oa. ook schermen van Asus gezien, maar ben hier niet mee vertrouwd.

Mijn budget is 150-250€ en daarvoor heb ik toch graag een Full HD scherm, met een lage ms-waarde.

Verwijderd

Dit is een hele goede monitor van goede kwaliteit (benq^^)

4ms

https://maxict.nl/product...8nlbpuntqbe-benq-gw2750hm

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-02 14:19

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

TS misschien een kleine tip, maar is het niet verstandiger even te wachten met de monitor. Ik heb namelijk ook een 780 in mijn PC liggen en game momenteel op een 1080p scherm. Alleen krijg ik daarmee de 780 bijna niet aan het werk. In games als Battlefield 4, en Bioshock infinite komt hij niet boven de 70 graden met 50% fanspeed. En bij Bioshock stopt hij met bootsen bij 950mhz En heb ik tot nu toe geen Dips in FPS e.d. meegemaakt.

Ikzelf ben nu aan het sparen voor een 2560x1600 scherm zodat ik de kaart ook een beetje kan laten werken.

Wat ik hier wel vaker zie worden aangeraden is de ultrasharp series van dell: pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart

Het sherm dat ik gelinkt heb is een 1920x1200 wat en IPS paneel. Wel is de reactietijd 8ms.

Alleen weet ik niet hoeveel invloed die heeft op Gaming omdat de ene zegt dat ga je gegarandeerd merken en de ander weer niet. Mijn eigen scherm is een Samsung type nummer even onbekend. En deze heeft een reactietijd van 6ms. Tijdens het gamen heb ik als ik eerlijk ben nog niks gemerkt hierbij komt wel dat ik zowat geen referentie materiaal heb.

Hoop dat dit helpt :)