• Frankie20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-02 18:40
Beste Tweaker,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe monitor en heb het volgende gevonden:

1: Samsung S24D590PL

http://tweakers.net/price...90pl-zwart/specificaties/

2: Samsung Syncmaster S24C750P

http://tweakers.net/price...-aluminium/specificaties/

Mijn vraag is wat het verschil is tussen een PLS Panel en een MVA Panel en welke zouden jullie aanraden om te nemen.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dat maakt geen fluit uit, zolang je maar wegblijft van TN als je kleuren waardeert.

Ik zou voor geen van beide monitoren gaan, ze zijn ten eerste veel te duur, en van Samsung.
Wat is je budget?
Wat ga je ermee doen?
Wat wil je absoluut niet/wel en waarom?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Welke eisen heb je zoal?

Verschil tussen IPS[PLS] en AMVA is het paneeltype, en elk heeft zo zijn eigen voor en nadelen, al liggen die behoorlijk dicht bij elkaar bij AMVA en IPS.

IPS heeft net wat betere kleuren en een zeer grote kijkhoek, maar slecht-matig contrast en regelmatig backlightbleeding.
AMVA heeft voor LCD zeer goed contrast [minimaal 3x beter dan IPS, maar vaak zelfs nog wat hoger] en backlightbleeding is een veel minder groot probleem. Wel zijn de kijkhoeken net wat minder, maar nog verre van storend, en zijn de kleuren ook net een tikje minder goed.

Zelf heb ik liever AMVA, vanwege het contrast. Kleurverschil merk ik eigenlijk niet en de kijkhoeken van AMVA zijn meer dan goed genoeg, zolang je er min of meer recht voor zit is het prima, wel zie ik wat whitewash als ik voor mijn bureau sta, alles wordt dan wat lichter dan zoals het hoort.

pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart is een erg goed AMVA 24" beeldscherm.

Kun je ook leven zonder HDMI en 22", dan zou ik pricewatch: BenQ GW2265M Zwart nemen. wat gewoon een 2" kleinere versie van de GW2450HM, en dus een HDMI ingang mist, wat niet erg is, want DL-DVI is ook prima en dan kun je zelfs op 75hz werken.

People as things, that’s where it starts.

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
IPS heeft geen Backlight Bleeding maar IPS Glow, dat lijkt erop.

Ik heb zelf een EIZO CX240 en die heeft geen IPS Glow.

• Frankie20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-02 18:40
Bedankt voor jullie berichten. Mijn budget ligt rond de 200 euro. Ik gebruik de monitor vooral voor keer spelletje te spelen, video's kijken en internetten.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

pricewatch: LG 25UM65-P Zwart

the new hype! en niet eens zo gekke prijzen, gaming en films kijken zal een verademing zijn, browsing zal wat minder zijn, sites zijn daar nog niet op gebouwd met als gevolg grote lege kaders aan weerzijden.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Veel sites werken al kut met fullHD, zelfs Tweakers werkt beter op 4:3 dan op 16:9, dus mij lijkt 21:9 horror, wel kun je dan twee makkelijk twee browserschermen naast elkaar open hebben.

People as things, that’s where it starts.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

sain onez schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:07:
pricewatch: LG 25UM65-P Zwart

the new hype! en niet eens zo gekke prijzen, gaming en films kijken zal een verademing zijn, browsing zal wat minder zijn, sites zijn daar nog niet op gebouwd met als gevolg grote lege kaders aan weerzijden.
Mij lijkt dat echt raar, veel verschil tussen 3:4 en 16:9 is er niet maar dit is ineens weer een ander uiterste :P

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ruiger als dit word het niet met gaming, dit is het antwoord op Eyefinity maar dan zónder bezels.

van deze schermen is een topic, waarin een tweaker er een thuis heeft staan en die verteld ook dat met gaming en films kijken de emersie enorm is, je word erin getrokken..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Pagina: 1