Afstand telefooncentrale en ADSLaansluiting?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Tot mijn grote verrassing geeft de postcode-check van MxStream aan dat in september 2001 ook bij ons in de buurt ADSL mogelijk is.

Een ander postcode-check (van PlanetInternet) geeft ook aan dat het mogelijk wordt maar zegt echter wel dat op basis van mijn postcode het nog wel eens een probleem zou kunnen worden omdat ik te ver van de telefooncentrale woon.

Nu las ik in een oude topic dat de maximale afstand tussen huis en centrale 4 km mag zijn. Kan iemand deze afstand bevestigen?
Wat is de maximale afstand voor een aansluiting?

Alvast bedankt voor jullie reply's.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
tussen huis en centrale 4km...
tussen huis en telefoonkassie 4km lijkt me logischer
hier in breda is 1 centrale, maar denk je echt dat alleen in een straal van 4km adsl is?
d8 het niet

• boekenbon
Ehh, nou ik dacht eigenlijk nog helemaal niks. Daarom stel ik de vraag :)

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 22:28 schreef boekenbon het volgende:
Ehh, nou ik dacht eigenlijk nog helemaal niks.
LoL :D

Verwijderd

Dacht het wel , de afstand tot de telefooncentrale is de afstand die telt , en elke stad heeft er meerdere , in breda is alleen de centrale op de oude vest geschikt gemaakt voor adsl , die in HB en ik meen ergens in doornbos nog niet .

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Het gaat om de totale koperlengte van jouw ADSL-modem tot het ADSL-modem van KPN.

Daar is een maximale lengte voor vastgesteld (dacht 3,5km maar zal misschien wel langer geworden zijn). Ze meten altijd nog de lijn door, want onder gunstige omstandigheden kan de koperdraad langer zijn zonder storingen. En onder ongunstige omstandigheden kan het zelfs niet met een lengte van 3,5km (veel *DSL lijnen in 1 dikke telefoonkabel).

Dat is dus ook een groot probleem met ADSL. Er kunnen in 1 telefoonkabel maar een x aantal lijnen ADSL krijgen. De rest niet, want dan gaan die lijnen elkaar storen (overspraak). Dit is dus een groot probleem, als een hele wijk opeens bedenkt dat ze ADSL willen.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• boekenbon
Op zaterdag 09 juni 2001 23:31 schreef Vaagharses het volgende:
Het gaat om de totale koperlengte van jouw ADSL-modem tot het ADSL-modem van KPN.
Daar is een maximale lengte voor vastgesteld (dacht 3,5km maar zal misschien wel langer geworden zijn). ).
Dus rond de 3,5 km. Dat zou ik makkelijk moeten halen aangezien ik op zo'n 650 meter hemelsbreed van de centrale woon.

En er zit een beperking van de hoeveelheid aansluitingen per lijn? Moet er dus vlot bij zijn.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 04:25

qless

...vraag maar...

Op zaterdag 09 juni 2001 21:53 schreef ikbenveldmuis het volgende:
..
hier in breda is 1 centrale, maar denk je echt dat alleen in een straal van 4km adsl is?
...
Breda heeft 3 telefooncentrales, en alleen breda noord is nog niet aangepast.
Maximale afstand is zo'n 4 km in nl, in belgie 5,5 immidels (vanaf de 18e) dus kpn moet dat ook kunnen

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

4KM... hahaha, nou.... hier in mijn straat is geen adsl mogelijk... de straat tegenover mij is het wel mogelijk. Dat is denk ik 3 meter verder. De straat aan de andere kant van mij is ook adsl mogelijk. Ik zit dus tussen twee straten in waar adsl mogelijk is... behalve mijn straat. Dus 4 KM.... dat is larie!

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 21:53 schreef ikbenveldmuis het volgende:
tussen huis en centrale 4km...
tussen huis en telefoonkassie 4km lijkt me logischer
d8 het niet
Het gaat hier om buurtcentrales.

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Ik heb ook ADSL, en woon in Belgie.
Dus voor de belgische surfers die hier ADSL willen, is dit misschien interessante lectuur :)
Ik vroeg ADSL aan bij SKYNET. Daar kreeg ik na 1 maand te horen dat ik veel te ver van een centrale woon, en dat het bijgevolg NIET mogelijk was om ADSL te krijgen in mijn huis.
Hmmm dacht ik, ik zal eens bij Planet Internet proberen aan te vragen. 1 week na de aanvraag een bericht. Proficiat mijnheer, ADSL is mogelijk in uw straat. Nog een week later had ik de modem al, en sindsdien surf ik lekker via ADSL op het internet aan FULL SPEED :)
In een artikel in het magazine ClickX las ik dat het soms een vreemde situatie kan zijn.
De 1 zegt : Ja, het is in orde, ADSL is aansluitbaar bij u, en de ander kan zeggen : NEEN niet aansluitbaar.
Het vreemde is ook dat, als de 1 zegt dat het gaat, en de ander zegt OOK dat het gaat, dat het dan soms wel NIET kan gaan .
vreemde zin trouwens, maar ook een vreemde situatie die je bewust moet maken van het feit dat ze het eigenlijk zelf niet weten :)

Conclusie : Als de 1 NEEN zegt, zoek je verder tot er iemand JA zegt |:(
Het zal wel lukken zeg ik ook al woon je verder dan 4 km van een centrale.

voila. T'is eruit :)

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Was het niet zo met ADSL dat er een koperen lijntje naar je buurtcentrale loopt en dat die max. 4km mag zijn. En vanaf die buurtcentrale naar de KPN-centrale loopt 1 dikke glasvezel (en die heeft dus geen beperking van 4km).

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 04:25

qless

...vraag maar...

De afstand over koper is inderdaad de limiet. Vanaf de buurt/wijkcentrale gaat het over een glasvezel ATM link.
In nederland ligt de limiet op zo'n 4 km, in belgie vanaf de 18e op 5,5 km.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
De techniek ADSL heeft inderdaad als beperking dat de koperlijn van huis tot centrale niet langer dan 5 (of misschien 5,5, maar ik dacht 5) km mag zijn. Denk erom, hemelsbreed op 2 km van de centrale wonen betekent dat je lijntje langer is.

Voor zover ik begrepen heb, neemt de snelheid van ADSL af naarmate de lijn langer is. Bij 5km zou je dan niet meer de volle 8mbit/1mbit kunnen halen, maar misschien 2 mbit/128kbit of zoiets. Maar dat weet ik niet zeker.

Wat KPN betreft, misschien hebben ze daar andere beperkingen gesteld en dus kan die 3,5 km best kloppen. Maar dat is dus niet de limiet van de techniek.
Pagina: 1