Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Grote TV met relatief klein budget

Pagina: 1
Acties:

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het WK komt er weer aan en al met al is volgende maand zeker in combinatie met het vakantiegeld een mooi moment om een nieuwe TV te kopen. Mijn huidige 32" TV is nog prima in orde maar ik zoek toch iets groters, minimaal 46" maar liefst nog 50". Mijn budget heeft een max van 750 euro, maar liefst blijf ik daar nog wat onder.

Ik heb natuurlijk een wensenlijstje:
  • 46" of groter, liefst 50".
  • Full HD. HD-ready is zeker op dat formaat niet bepaald prettig om naar te kijken. :P
  • LCD of LED, géén plasma.
  • Binnen de grenzen van LCD/LED moet de kleurweergave wel zo goed mogelijk zijn.
  • Liefst 3 HDMI-poorten. HDMI-CEC zou leuk zijn maar is niet noodzakelijk.
  • Er moet op te gamen zijn, dus een goeie refreshrate en zo min mogelijk ghosting is wenselijk.
  • Ik heb (nog) geen losse speakers dus het geluid van de TV zelf moet op zijn minst redelijk zijn.
Verder is het volgende voor mij niet belangrijk:
  • 3D. Ik vind het een gimmick en hoewel ik het vast van tijd tot tijd zou gebruiken als ik een TV zou kopen waar het op zit, is het voor mij absuluut niet noodzakelijk.
  • Smart TV. Het is leuk als de TV een beetje slim is maar het is voor mij geen vereiste dat ik op YouTube kan of kan Skypen via mijn tv. 95% van mijn TV-gebruik gaat via mijn mediaspeler en die is "smart" genoeg. :P
  • Dunnel bezels. Mijn huidige tv heeft bezels van zeker 4-5 centimeter en ik kan me daar niet aan storen.
Een kleine voorselectie die ik zelf heb gedaan, op willekeurige volgorde:
  • De Samsung UE50F5000. Heeft maar 2 HDMI-poorten maar voldoet verder aardig aan mijn eisen.
  • De LG 50LN5404p. Wederom maar 2 HDMI-poorten maar lijkt verder een prima TV.
  • De Philips 50PFL4208H. Deze lijkt te voldoen aan al mijn wensen maar is ook een beetje duurder.
Nou is mijn vraag: heb ik bij deze selectie iets gemist? Mist er een belangrijke kanshebber die aan mijn wensen voldoet? Of heb ik TV's in het lijstje gezet die ik beter niet kan nemen gezien mijn wensenlijstje? Ik ga uiteraard eerst in de winkel kijken voordat ik een TV koop maar het helpt daarbij natuurlijk heel erg als ik een shortlist heb. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik heb nog eens rondgekeken naar de wat kleinere televisies. Daarbij kwam ik de volgende drie tegen die ook interessant lijken:Nou ben ik redelijk benieuwd of een van deze drie TV's het waard is om van het lijstje in mijn TS af te zien en dus inderdaad nét een maatje kleiner te gaan voor meer features, of dat geen van deze TV's dermate beter scoort op mijn wensenlijstje dat het de grootte-downgrade rechtvaardigt.

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Als je je budget met 50 euro verhoogt, en student bent (of eentje kent) kan je voor 800 euro de pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart krijgen via Surfspot.
Voldoet aan al je wensen, getuige de review op de frontpage.

Mogelijk een optie die je nog niet had overwogen?

[ Voor 4% gewijzigd door sloth op 07-05-2014 00:28 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:48

sjaool

Every life should have 9 cats

NMe schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:54:
• LCD of LED, géén plasma.
Niet om een discussie op gang te brengen over plasma vs LED/LCD, maar waarom géén plasma?
Dit puur uit nieuwsgierigheid.

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

Sony scoort altijd wel goed kwa beeldkwaliteit met de tests voor goedkope grote tv's dus is wel het het overwegen waard. Het is persoonlijk maar ik vind Sony altijd de mooiste kleuren hebben, ik vind samsung meestal een iets te overdreven contrast hebben al is bij mij rood soms wel wat maar paars dan rood.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
sloth schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 00:27:
Mogelijk een optie die je nog niet had overwogen?
Hmm, zou een optie kunnen zijn. En misschien gaat daar sowieso nog wat vanaf vanwege de WK-kortingen die vast weer op stapel staan. :)
sjaool schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 00:33:
[...]

Niet om een discussie op gang te brengen over plasma vs LED/LCD, maar waarom géén plasma?
Dit puur uit nieuwsgierigheid.
Energieverbruik, warmteproductie, eventuele verkleuringen op de muur, groter risico van inbranden als ik in slaap val tijdens een film. :P Ik kijk aardig veel series en doe nogal eens aan bingewatching, dus vooral het energiegebruik vind ik belangrijk. Daarbij heb ik nu ook een LCD-TV en dat beeld is gewoon acceptabel dus dat moet een nieuwe LCD-TV ook kunnen zijn. :P
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 00:35:
Sony scoort altijd wel goed kwa beeldkwaliteit met de tests voor goedkope grote tv's dus is wel het het overwegen waard. Het is persoonlijk maar ik vind Sony altijd de mooiste kleuren hebben, ik vind samsung meestal een iets te overdreven contrast hebben al is bij mij rood soms wel wat maar paars dan rood.
Sony heeft inderdaad mooi beeld, maar daar staat vrijwel altijd een fors hogere prijs tegenover. Of de prijs het betere beeld waard is, is natuurlijk persoonlijk dus ik ben vooral benieuwd naar enige issues die al dan niet spelen of gespeeld hebben bij de door mij genoemde TV's en of ik geen duidelijke kandidaten gemist heb. :P

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het is uiteindelijk een Samsung UE55F6340 geworden. Mocht iemand dicht bij de Duitse grens wonen en interesse hebben, hij kost daar tussen de ~800 en ~1000 euro. Ik heb 'm voor 800 euro en ga hem dit weekend ophalen. :)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:04
NMe schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:56:
Het is uiteindelijk een Samsung UE55F6340 geworden. Mocht iemand dicht bij de Duitse grens wonen en interesse hebben, hij kost daar tussen de ~800 en ~1000 euro. Ik heb 'm voor 800 euro en ga hem dit weekend ophalen. :)
Werkend met Ci+ ?, dit gebeurd nogal veel met buitenlandse toestellen dat dat dus niet werkt.

( tenzij je dat niet gebruikt )

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Geen idee, ik heb geen CI+ nodig omdat ik op glasvezel zit en het dus sowieso niet ter beschikking heb. Bovendien heb ik geen TV-aansluiting meer vanaf volgende maand. :P

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:04
NMe schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:59:
Geen idee, ik heb geen CI+ nodig omdat ik op glasvezel zit en het dus sowieso niet ter beschikking heb. Bovendien heb ik geen TV-aansluiting meer vanaf volgende maand. :P
Dan is dat inderdaad allemaal ver van je bed show :+

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Precies. :P

Overigens voldoet deze tv dus aan al mijn eisen én aan de drie dingen die ik juist niet belangrijk vond. :+

Pagina: 1