Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06-2021
Goedenmiddag,

Ik ben een jongen van 27 jaar en heb nu pas mijn MBO4 applicatie ontwikkelaar afgerond. Ik heb ongeveer 2 jaar fulltime werkervaring in de ICT.

Nu wil ik graag werk zoeken in de richting van developer alleen is het probleem dat ik vrij weinig kennis en ervaring heb op het gebied van programmeren. Ik heb 1 stage gehad van een half jaar waar ik kennis heb gemaakt met programmeren. Daarvoor heb ik 1 jaar theorie gehad. Ik ben dus vrij laat met het programmeren.

Ik heb op school wat met ASP.net gedaan maar op mijn stage meer met PHP gewerkt. Verder ben ik bekend (ik heb er kennis mee gemaakt maar beheers het niet) met HTML, CSS, Jquery, Javascript, mySQL, AJAX.

Nu ben ik een beetje op het punt dat ik niet goed weet wat ik het beste kan doen. Ik ben al 27 en weinig kennis en ervaring met programmeren dus hoe groot is de kans dat ik ergens als programmeur aan het werk zal komen. Of liever gezegd, werkend leren want daar zal het wel op neer komen als je nog weinig kennis van zaken hebt.

Is dit normaal voor een developer die net van het MBO afkomt of zijn developers doorgaands echt grotendeels allemaal hobbyisten en dus al aardig kunnen programmeren ?

Ik zat te denken aan detachering alleen is dat er niet echt voor developers ben ik bang. Dan kom je toch al gauw terecht bij een helpdesk functie en ik wil nou juist zo graag meer ervaring opdoen met programmeren.

Wat ik zal verdienen maakt mij niet uit als ik maar fulltime aan het werk kan als developer waarbij ik dus als beginner veel kan leren.

Ik hoop dat jullie mij wat advies of tips kunnen geven welke stap ik nu het beste zou kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-06 17:30
Heb je al geprobeerd ergens als programmeur aan de slag te komen? Ik zie niet in waarom dit moeilijk zou zijn...Ja, je hebt weinig ervaring, maar als je er geen probleem mee hebt om laag te beginnen en veel te leren is dat geen issue. Je moet alleen wel bereidt zijn om minder salaris te vangen dan anderen met dezelfde leeftijd die wel de ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 10:27
Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je een opleiding "applicatie ontwikkelaar" af kunt ronden zonder daarbij gewoon flink wat praktijkervaring opgedaan te hebben.

Anywho; blijf proberen en hou er rekening mee dat je onderaan de ladder begint. Je hebt concurrentie van een hoop anderen met weinig tot geen ervaring.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:59
Ach, vergeet niet dat je een redelijke basis hebt. Als je een jaartje verder bent zal je heel veel structures anders benaderen, en in de praktijk leer je simpelweg als programmeur sneller. (je valkuilen zijn wel dieper).
offtopic:
$this->user->loves->php

[ Voor 10% gewijzigd door Biersteker op 05-05-2014 20:04 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Gewoon solliciteren op junior developer posities.

Lijkt me geen probleem.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 22:18
Juist ontwikkelaars werken veel via detachering.
Klop eens aan bij een bedrijf zoals Sogeti dan start je direct in een certificeringstraject.
Parallel zou ik wel direct thuis starten met C# of Java (kies 1).

Hier is je eerste thuisopdracht:

Zorg dat er een venster verschijnt met een knop.
Als je op de knop drukt dient er 'Hello world!' te verschijnen.
Zorg dat de venstersluitknop 'X' werkt

En je tweede:

Installeer een MySQL database.
Maak een tabel aan genaamd 'tbl_TEST' met 2 kolommen 'TEST_ID' (numeriek) en 'TEST_DESC' (varchar2(100)).
Maak een record aan in de tabel met TEST_ID = 1 en TEST_DESC = 'Hello world!'.
Maak een record aan in de tabel met TEST_ID = 2 en TEST_DESC = 'Hello again world!'.
Zorg dat het programma uit je eerste opdracht tbl_TEST.TEST_DESC toont wanneer je op de knop in je venster drukt. Elke keer wanneer je op de knop drukt dient het programma de TEST_DESC voor het volgende TEST_ID op te halen (zorg er voor dat je terug naar het eerste record gaat als je het laatste record hebt gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:41
Gewoon solliciteren en daar duidelijk zeggen dat het "schoolse" kennis is. Veel bedrijven zijn dan eerlijk en zeggen dat ze dat niet zien zitten, sommige willen daar wel in investeren! Zo ben ik ook aan mijn huidige job geraakt.

Probeer niet met wat buzzwords je door je interview te lullen, want dan val je daarna gewoon door de mand (heb ik hier ook al zien gebeuren!)
Pagina: 1